Amerikaanse verkiezingen 2024

Wie gaat de verkiezingen winnen?

  • Donald Trump

    Stemmen: 5 29,4%
  • Joe Biden

    Stemmen: 7 41,2%
  • Iemand anders

    Stemmen: 5 29,4%

  • Totaal aantal stemmers
    17

Satyr

Administrator
Forumleiding
Net op CNN: re-count lawyers, including Trumps team, know that with more than a couple of hundred votes difference a re-count will not flip a result.

Dus, ook al wint Biden met een paar duizend stemmen in Nevada en/of Arizona, dan is de kans 0% dat Trump na een hertelling wint.
 

Joost

Well-known member
Daar hoef niet eens wiskunde voor gestudeerd te hebben. Het is ook niet zo dat iedere ongeldige stem er een voor Biden is.

De enige kans die Trump nog heeft is als hij in meerdere Staten kan aantonen dat er een hele hoop stemmen niet meegeteld mogen worden.
 

Friesland

Well-known member
Toen ik vannacht naar bed ging stond Biden ongeveer 4.000 stemmen voor in Georgia, toen ik uit bed kwam was het verschil opeens zo'n 7.200. Biden wordt de eerste democratische presidentskandidaat sinds 1992 die daar gaat winnen. Hij gaat ook winnen in Pennsylvania en Nevada.

Arizona is nog onzeker. Eerder had ik gezegd dat Biden daar zou gaan winnen, maar volledig in tegenstelling tot de verwachtingen blijken de poststemmen in Arizona voornamelijk in het voordeel van Trump te zijn.

Trump gaat zeer waarschijnlijk winnen in North Carolina, Alaska en dat parlementair district in Maine. Er zijn de laatste dagen echter vrijwel geen resultaten binnengekomen, waardoor er nog enige onzekerheid is.

Daarmee komt de stand op 295 - 232 voor Biden met de 11 kiesmannen van Arizona nog in onzekerheid.
 

Mario

Well-known member
Trump kondigd een grote persconferentie aan om 17.30 NL tijd. Gaat hij zijn verlies toegeven, of gaan we weer los over fraude? .
 

Abubakari

Well-known member
Als het echt belangrijk was deed ie het wel in de rust van Cambuur, niet als de tweede helft net begint.
 

Friesland

Well-known member
CNN erkent nu dat Joseph Robinette Biden Jr. in Pennsylvania heeft gewonnen en dat hij dus de nieuwe president wordt vanaf 20 januari.
 

erka

Well-known member
Zat vanaf 17:00 te kijken, werd al duidelijk dat het de komende uren beslist kon worden. Kwam het live er tussendoor.
 

erka

Well-known member
Turkse toestanden in New York en Washington, en vast ook wel in veel andere steden.
 
Bovenaan