Algemene prestaties in Tokyo

JMD

Well-known member

Vanwege jaloezie dus... Nergens wordt ingegaan op de beschuldigingen. 'De buitenwereld' heeft het gedaan.
 

Kielse Rat

Well-known member
Haha, dus je kunt gewoon zelf toernooien organiseren die meetellen voor de wereldranglijst en dat wordt dan ook nog eens niet gecontroleerd door de basketbalbond?
Misschien kunnen voetbalclubs die zich niet plaatsen voor Europees voetbal ook een eigen competitie of beker organiseren en die 'winnen'?
 

erka

Well-known member
Wow, dat is wel knap zeg.

Over tafeltennis gesproken. Tijdje terug paar dagen wat gammel en toen heel veel Youtubefilmpjes bekeken over van alles en nog wat.
Kwam ik ook deze tegen over Waldner. Wat was hij briljant goed. Onvoorstelbaar. Sommige punten moet je echt op 0,5 snelheid bekijken hoe hij het doet.

 

Joost

Well-known member

Vanwege jaloezie dus... Nergens wordt ingegaan op de beschuldigingen. 'De buitenwereld' heeft het gedaan.

Alsof ze eens soort Robin Hoods zijn. Hun prestatie op de Spelen was prima, maar dat kan op echt geen enkele manier fraude bij de kwalificatie goedpraten.
 

erka

Well-known member
Ik zie een blinde Braziliaanse voetballer met een betere techniek en meer spelinzicht dan alle Nederlandse vrouwen mét zicht bij elkaar.
 

Reinoud

Well-known member
Vind het altijd wel bijzonder dat de medaillespiegel van de Paralympische spelen wat grote afwijkingen laat zien met die van de Olympische spelen. Zo scoort Oekraïne altijd heel hoog bij de Paralympische spelen en presteert USA weinig als je dat afstemt met de wedloop die ze normaliter bij de Olympische spelen hebben met China.
 

Joost

Well-known member
Ik vraag me serieus af waarom alle onderdelen in een rolstoel niet gewoon Olympisch maar Paralympisch zijn.

Om maar een heel botte vergelijking te maken; gewoon en rolstoelbasketbal verhouden zich als hoogspringen en paardspringen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vind het altijd wel bijzonder dat de medaillespiegel van de Paralympische spelen wat grote afwijkingen laat zien met die van de Olympische spelen. Zo scoort Oekraïne altijd heel hoog bij de Paralympische spelen en presteert USA weinig als je dat afstemt met de wedloop die ze normaliter bij de Olympische spelen hebben met China.

Ik ken iemand die jarenlang bij het Oranje voetbalteam voor gehandicapten heeft gespeeld. Die vertelde dat veel voormalig Sovjet landen sjoemelen met handicaps en verklaringen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vind het altijd wel bijzonder dat de medaillespiegel van de Paralympische spelen wat grote afwijkingen laat zien met die van de Olympische spelen. Zo scoort Oekraïne altijd heel hoog bij de Paralympische spelen en presteert USA weinig als je dat afstemt met de wedloop die ze normaliter bij de Olympische spelen hebben met China.
Een grapje maken over Tsjernobyl moet ik maar niet doen zeker?
 

Reinoud

Well-known member
Ik ken iemand die jarenlang bij het Oranje voetbalteam voor gehandicapten heeft gespeeld. Die vertelde dat veel voormalig Sovjet landen sjoemelen met handicaps en verklaringen.
Zou droevig zijn, maar klinkt niet ongeloofwaardig.

Las vandaag dat er banden lek waren gestoken van een rolstoel... Gelukkig haalde deze man wel goud.
 

Maasveld

Well-known member
Ik ken iemand die jarenlang bij het Oranje voetbalteam voor gehandicapten heeft gespeeld. Die vertelde dat veel voormalig Sovjet landen sjoemelen met handicaps en verklaringen.
Een speler van het zitvolleybal team die ik ken zei precies hetzelfde. Hij had het destijds overigens ook specifiek over Iran, wat het laatste decennium in zijn sport heerst.
 
Bovenaan