Algemene prestaties in Tokyo

Maasveld

Well-known member
Maar dan alsnog, met 10 miljoen inwoners (en wij 17-18), zou je toch wel meer mogen verwachten dan 5 medailles? Dit is qua goud de beste Spelen van België sinds 1924, en meer dan 6 medailles zijn er voor het laatst voor de oorlog gehaald.
In België is qua sport veel te veel op de koers gericht.

de waan

Well-known member
Volgend jaar het EK in Apeldoorn. Hmm.... :)

Vrij belachelijk, want die baan ligt op een paarhonderd meter van mijn huis, maar ik ben nog nooit bij zo'n toernooi geweest. Toch echt maar eens een keer doen.

Wel een keer bij een Europees jeugdtoernooi geweest voor de krant, lekker een beetje rondstruinen op het middenterrein.

Kielse Rat

Well-known member
Maar dan alsnog, met 10 miljoen inwoners (en wij 17-18), zou je toch wel meer mogen verwachten dan 5 medailles? Dit is qua goud de beste Spelen van België sinds 1924, en meer dan 6 medailles zijn er voor het laatst voor de oorlog gehaald.
Het ontbreekt te vaak aan goed beleid.

erka

Well-known member
Gines Lopez wint bij het klimmen. Ik zag hem gisteren bij het boulderen, daar vond ik hem allesbehalve sterk. Overall dan dus toch de beste.

Toch wel een geinige sport, mag wel blijven. Dat skateboarden mogen ze wat mij betreft direct weer schrappen.

Persoonlijk ben ik het wel met je eens, maar skateboarden gaat wel blijven. Als ik ook hier in de buurt kijk hoe populair dat is. De trapveldjes zijn vaak leeg, de basketbalveldjes in de buurt doorgaans overwoekerd maar op de skatebaan zijn toch zeker altijd zo'n 10-15 jongeren, plus nog vele gewoon op pleintjes enzo. Past prima in vernieuwingsstrategie van de OS.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vrij belachelijk, want die baan ligt op een paarhonderd meter van mijn huis, maar ik ben nog nooit bij zo'n toernooi geweest. Toch echt maar eens een keer doen.

Wel een keer bij een Europees jeugdtoernooi geweest voor de krant, lekker een beetje rondstruinen op het middenterrein.
Dat is wel zonde dan! Maar goed, je kunt ook niet naar elke sportwedstrijd natuurlijk.

de waan

Well-known member
Voor Viviani niet, die heeft er zo ongeveer maar 2 gereden.
Dat omnium is een beetje als een flauwe tv-kwis. Dat je in de eerste vijf rondes 20 punten kunt pakken en in de finale 200 omdat het wel spannend moet blijven.

• Leuk
Waarderingen: JMD
D

Deleted member 2709

Guest
Ik denk dat het ook iets met volksaard te maken heeft.

Ze hebben bv wel Henin en Clijsters gehad, turngoud nu, zwemgoud in het verleden, goede voetballers. Allemaal redelijke standaard sporten waar je vanzelf wel veel kinderen krijgt die het gaat doen, dus kans op aanwas is er altijd. Die infrastructuur is er wel.

Nederland blinkt toch wel uit in excentriekelingen, jonge avontuurlijke gasten en meiden die alles opzij zetten om iets afwijkends te doen wat niet standaard is. Open water zwemmen, BMX, zeilen, windsurfen etc., daar is ook niet echt een infrastructuur voor. Zeker niet vergelijkbaar met voetbal, zwemmen (in een zwembad) of zelfs een judo ofzo.
Hele andere type mensen dan 1 van de duizenden voetballertjes zijn en toevallig wat meer talent hebben dan de ander.

erka

Well-known member
Tijd voor een nieuwe update. Zuid-Korea vormt geen concurrent meer voor Nederland en is nu zelfs ingehaald door Canada. Ik denk dat de top10 plek qua top8 plaatsen vrijwel zeker is nu, en dat betekent dat Nederland in de breedte bij de 10 beste sportlanden ter wereld behoort. Mooie opmars. Sinds Sydney, eerder heb ik nog geen gegevens van, was dit de eindklassering:
Sydney 16e (55)
Athene 17e (46)
Beijing 14e (53)
London 13e (51)
Rio 12e (57)
Tokyo 10e (66) *nog bezig*
Verder halen ook JPN, ITA en SUI al hun hoogste aantal top8 plaatsen gerekend vanaf Sydney.

1. USA 195
2. CHN 157
3. ROC 121
4. GBR 113
5. JPN 103
6. ITA 91
7. AUS 90
8. GER 86
9. FRA 83
10. NED 66
11. CAN 58
12. KOR 56
13. HUN 43
14. ESP 41
15. BRA 39
15. UKR 39
17. POL 37
18. NZL 36
19. SUI 30
20. DEN 24
20. SWE 24

De Wolf

Well-known member
Uiteindelijk tellen gouden medailles meer dan zilver waardoor Nieuw-Zeeland een concurrent is voor Nederland.

erka

Well-known member
Uiteindelijk tellen gouden medailles meer dan zilver waardoor Nieuw-Zeeland een concurrent is voor Nederland.

Je kunt ook zeggen dat Nederland nu net zoveel goud heeft als de nrs 8 en 9 Italië en Frankrijk. Trouwens in totaal ook maar 1 medaille minder dan de Fransen nu.

Eef de Kip

Well-known member
Pff, ze maakte een flinke klapper maar dit had ik niet verwacht. Wel kloten zeg, kost je zo maar een half jaar.

De Wolf

Well-known member
Je kunt ook zeggen dat Nederland nu net zoveel goud heeft als de nrs 8 en 9 Italië en Frankrijk. Trouwens in totaal ook maar 1 medaille minder dan de Fransen nu.
Staan de Chinezen bovenaan i.p.v. de Amerikanen.

België valt wel tegen met maar 5 medailles. Spanje is ook niet bepaald een sportland.

Bovenaan