Hallo medaillespiegel!
Het is daar religie, worden van jongs af aan al getraind daarin. Net zoals buitenlanders gek worden dat wij elke keer maar weer een blik schaatsers opentrekken...Lijkt wel alsof de Koreaanse boogschutters in een trechter schieten zo zuiver.....
Als we aan die door statistici voorspelde 45 medailles komen dan gaan we zeker de top 10 in. De vraag is of we die 45 gaan redden.Wat denken we daarvan?
Ik denk dat de top9 redelijk vaststaat. USA, CHN, GBR, JPN, FRA, ITA, ROC (RUS), GER en AUS zullen onbereikbaar zijn, die pakken te veel medailles. De 10e plaats is echter redelijk open. CAN, NED, KOR?
Wat denken we daarvan?
Ik denk dat de top9 redelijk vaststaat. USA, CHN, GBR, JPN, FRA, ITA, ROC (RUS), GER en AUS zullen onbereikbaar zijn, die pakken te veel medailles. De 10e plaats is echter redelijk open. CAN, NED, KOR?
Als we aan die door statistici voorspelde 45 medailles komen dan gaan we zeker de top 10 in. De vraag is of we die 45 gaan redden.
Sydney gaat er normaal gesproken echt aan qua aantal. Qua plaats is dat wat lastiger, deels omdat je dan afhankelijk bent van wat andere landen doen, maar ook omdat er nu veel meer evenementen zijn dan toen. (Sowieso al 10% meer dan in Rio (339 om 306))Bij zo'n voorspelling is de kans klein dat je Sydney niet zou verbreken zou je zeggen.
Veel te pessimistisch joh. Nederland gaat volgens alle prognoses dik top 10 eindigen, natuurlijk zullen niet al die medailles gepakt worden, maar er zullen ook onverwachte medailles gepakt worden (zoals in het boogschieten).
De meest pessimistische prognose die ik zag is op deze site:
Olympic Games - the pride of the whole world
Currently, the Olympics in China is one of the sensational topics around the world. All countries of the world are chasing medals, victories and superiority like never before.olympicmedalspredictions.com
10x goud
Maar als je dan de sporten kijkt, in het baanwielrennen is deze site echt super negatief over de Nederlandse kansen (zeker de sprinters).
Mexico staat 4-2 voor in het duel om brons bij boogschieten, de set die ze verloren kwam doordat ze een 2 schoten.... Dat gebeurt echt zelden. Zevens komen al zelden voor, laat staan een 2...
De Turken verloren de 4e set door een 5...Mexico brons.
Ik heb eens (ja sorry) een landenklassement uitgerekend voor Rio op basis van top8 noteringen. Waarbij de winnaar 8 punten haalt en de nummer 8 1 punt. En bij gelijk punten delen, bijvoorbeeld kwartfinales 2,5 voor alle 4. Om te kijken hoe het dan uitpakt in de breedte zonder dat gouden medailles alles bepalen.
Zal m eens opsnorren.