Algemene prestaties in Tokyo

D

Deleted member 2709

Guest
Lekker wakker worden, laatste 4 pijlen van de halve finale gezien. Eerste onverwachte medaille binnen!

Zonde dat onze judoka wint van de nr 1 en dan verliest vd nr 8 (niet gezien verder).
 

erka

Well-known member
Hallo medaillespiegel!

Wat denken we daarvan?

Ik denk dat de top9 redelijk vaststaat. USA, CHN, GBR, JPN, FRA, ITA, ROC (RUS), GER en AUS zullen onbereikbaar zijn, die pakken te veel medailles. De 10e plaats is echter redelijk open. CAN, NED, KOR?
 

JMD

Well-known member
Lijkt wel alsof de Koreaanse boogschutters in een trechter schieten zo zuiver.....
Het is daar religie, worden van jongs af aan al getraind daarin. Net zoals buitenlanders gek worden dat wij elke keer maar weer een blik schaatsers opentrekken...
 

JMD

Well-known member
Wat denken we daarvan?

Ik denk dat de top9 redelijk vaststaat. USA, CHN, GBR, JPN, FRA, ITA, ROC (RUS), GER en AUS zullen onbereikbaar zijn, die pakken te veel medailles. De 10e plaats is echter redelijk open. CAN, NED, KOR?
Als we aan die door statistici voorspelde 45 medailles komen dan gaan we zeker de top 10 in. De vraag is of we die 45 gaan redden.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Wat denken we daarvan?

Ik denk dat de top9 redelijk vaststaat. USA, CHN, GBR, JPN, FRA, ITA, ROC (RUS), GER en AUS zullen onbereikbaar zijn, die pakken te veel medailles. De 10e plaats is echter redelijk open. CAN, NED, KOR?

Veel te pessimistisch joh. Nederland gaat volgens alle prognoses dik top 10 eindigen, natuurlijk zullen niet al die medailles gepakt worden, maar er zullen ook onverwachte medailles gepakt worden (zoals in het boogschieten).

De meest pessimistische prognose die ik zag is op deze site:

10x goud

Maar als je dan de sporten kijkt, in het baanwielrennen is deze site echt super negatief over de Nederlandse kansen (zeker de sprinters).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Max

Administrator
Forumleiding
Als we aan die door statistici voorspelde 45 medailles komen dan gaan we zeker de top 10 in. De vraag is of we die 45 gaan redden.

Bij zo'n voorspelling is de kans klein dat je Sydney niet zou verbreken zou je zeggen.
 

JMD

Well-known member
Bij zo'n voorspelling is de kans klein dat je Sydney niet zou verbreken zou je zeggen.
Sydney gaat er normaal gesproken echt aan qua aantal. Qua plaats is dat wat lastiger, deels omdat je dan afhankelijk bent van wat andere landen doen, maar ook omdat er nu veel meer evenementen zijn dan toen. (Sowieso al 10% meer dan in Rio (339 om 306))
 

erka

Well-known member
Veel te pessimistisch joh. Nederland gaat volgens alle prognoses dik top 10 eindigen, natuurlijk zullen niet al die medailles gepakt worden, maar er zullen ook onverwachte medailles gepakt worden (zoals in het boogschieten).

De meest pessimistische prognose die ik zag is op deze site:

10x goud

Maar als je dan de sporten kijkt, in het baanwielrennen is deze site echt super negatief over de Nederlandse kansen (zeker de sprinters).

We gaan het zien, ik zeg 10e. Was HUN nog vergeten trouwens, die doen het ook altijd heel erg goed als klein land.
 

Reinoud

Well-known member
Leuk hoor die medaillespiegel, maar eigenlijk moet je vooral kijken naar prestaties. Sommige zilveren/bronzen medailles zijn minstens even knap als goud. Top 10 en verbetering van Sydney zou ik voor tekenen.
 

erka

Well-known member
Ik heb eens (ja sorry) een landenklassement uitgerekend voor Rio op basis van top8 noteringen. Waarbij de winnaar 8 punten haalt en de nummer 8 1 punt. En bij gelijk punten delen, bijvoorbeeld kwartfinales 2,5 voor alle 4. Om te kijken hoe het dan uitpakt in de breedte zonder dat gouden medailles alles bepalen.

Zal m eens opsnorren.
 

JMD

Well-known member
Mexico staat 4-2 voor in het duel om brons bij boogschieten, de set die ze verloren kwam doordat ze een 2 schoten.... Dat gebeurt echt zelden. Zevens komen al zelden voor, laat staan een 2...
 

erka

Well-known member
Mexico staat 4-2 voor in het duel om brons bij boogschieten, de set die ze verloren kwam doordat ze een 2 schoten.... Dat gebeurt echt zelden. Zevens komen al zelden voor, laat staan een 2...

Die Turkse man is trouwens wel erg goed, die gaan we nog terugzien.
 

erka

Well-known member
Ik heb eens (ja sorry) een landenklassement uitgerekend voor Rio op basis van top8 noteringen. Waarbij de winnaar 8 punten haalt en de nummer 8 1 punt. En bij gelijk punten delen, bijvoorbeeld kwartfinales 2,5 voor alle 4. Om te kijken hoe het dan uitpakt in de breedte zonder dat gouden medailles alles bepalen.

Zal m eens opsnorren.

Dit was de top 20. Eerst aantal top8 noteringen en dan de punten

1 USA 221 1158.5
2 CHN 148 745.5
3 GBR 135 687.0
4 RUS 110 545.0
5 GER 107 501.0
6 FRA 112 479.5
7 AUS 98 407.5
8 JPN 87 403.0
9 ITA 85 367.5
10 CAN 71 283.0
11 BRA 71 268.0
12 NED 57 264.0
13 ESP 55 228.5
14 KOR 49 228.0
15 NZL 38 197.0
16 UKR 45 186.5
17 HUN 34 165.0
18 POL 39 156.5
19 KAZ 34 151.5
20 CUB 34 143.0
 
Bovenaan