Algemene prestaties in Tokyo

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tegen die Koreanen en de Mexicanen is Nederland kansloos, denk ik. Hopelijk is Turkije wel te doen.

JMD

Well-known member
Waarom is het handboogschieten buiten en het schieten met pistool/luchtgeweer binnen? Andersom zou mij logischer lijken.
Boogschieten heeft grote afstanden (70m), dat is binnen lastiger.

Verder lijkt boogschieten me juist iets voor buiten, Robin Hood enz... :)
En bijna alle schietbanen (voor pistool, geweer enz) zijn juist binnen.

JMD

Well-known member
NL moet om 8.50 boogschieten trouwens, niet 9.00...

Niet geheel verrassend plaatst Zuid Korea zich voor de finale daar.

erka

Well-known member
Servië ook absoluut topland. Was op basis van wereldranglijst geplaatst. Al zijn er eigenlijk alleen maar toplanden.

Die hebben ook gigantisch spelerspotentieel. Nederland speelt met 3 van de 4 die ook in 5x5 in nationaal team spelen of gespeeld hebben want meer goede spelers hebben we niet. Des te knapper.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jezus man, het gaat maar door met de ene obscure topsport na de andere. Wat een heerlijk evenement is dit toch! Tuurlijk jammer dat er geen publiek is, maar het gaat tot nu toe niet ten koste van m'n kijkplezier.

JMD

Well-known member
Jezus man, het gaat maar door met de ene obscure topsport na de andere. Wat een heerlijk evenement is dit toch! Tuurlijk jammer dat er geen publiek is, maar het gaat tot nu toe niet ten koste van m'n kijkplezier.
Nee, inderdaad, jammer dat het publiek er niet is, maar het is mooie sport.
Zit nu ook weer schieten te kijken, dat blijft ook spannend. Net gewichtheffen, dat was minder, de nummer 1 was veel te goed voor de rest (iets wat volgens mij vaker het geval is bij gewichtheffen, vaak steekt er 1 flink bovenuit).

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zou handboogschieten de enige sport ter wereld zijn waarin de mannen en vrouwen echt gelijkwaardig zijn aan elkaar?

JMD

Well-known member
Gelijkspel in set 1 bij handboogschieten. Zwakke start voor Nl, maar 1 zwak schot van de Turkse maakte het nog gelijk

JMD

Well-known member
Zou handboogschieten de enige sport ter wereld zijn waarin de mannen en vrouwen echt gelijkwaardig zijn aan elkaar?
Ik denk 'gewoon' schieten ook, daar heeft een vrouw wel eens in een mannenveld goud gewonnen...

Des te opvallender dat bv bij darten de dames echt minder zijn dan de mannen.

Bovenaan