Algemene prestaties in Tokyo

JMD

Well-known member
Even de uitleg over het damesvoetbalschema.
Je wilt natuurlijk op papier de beide helften van het knockout-schema 'even zwaar' maken. Punt is dus alleen dat je 3 nummers 1 hebt, die kan je niet eerlijk verdelen over de helften. Daar komt ook nog eens bij dat je maar 2 nummers 3 hebt, dus heb je ook 1 nummer 1 die geen nummer 3 tegenkomt.
Dus heeft de FIFA/IOC er voor gekozen om de nummer 1 van groep F een nummer 2 tegen te laten komen (nrs 1 groep E en G komen een nummer 3 tegen), dat is dus iets zwaarder, maar als 'beloning' komen zij in de 1/2 finale geen nummer 1 tegen...
Zo heeft de nummer 1 van groep F dus een iets zwaardere ploeg in de 1/4 finale en een iets minder zware ploeg in de 1/2 finale (want normaal gesproken komen de nummers 1 van E en G in de 1/2 finale).
En let op, dit schema wordt van tevoren gemaakt (voordat er uberhaupt namen zijn ingevuld), dus dit gaan alles op papier.

JMD

Well-known member
Nederlandse deelnemers morgen:
02.18 roeien, dames dubbel twee finale
02.30 hockey dames, NL - Zuid Afrika
02.30 roeien, heren dubbel twee finale
02.50 roeien, dames 4 zonder stuurvrouw finale
03.10 roeien, heren 4 zonder stuurman finale
03.30 roeien, heren dubbel 4 finale
03.50 roeien, dames dubbel 4 finale
04.00 judo heren 10e partij Van 't End, evt. daarna 22e en 28e partij
04.00 judo dames 13e partij Van Dijke, evt. daarna 21e partij (Van Dijke start pas in de 1/8 finale)
04.21 zwemmen, Arno Kamminga, halve finale 200m schoolslag
04.40 roeien, dames lichte dubbel 2 halve finale
04.58 wielrennen tijdrit dames, Van Vleuten, 05.06 Vd. Breggen
05.05 zeilen RSX dames en heren (De Geus en Badloe) race 7, 8, 9; 49er Lambriex/De Vugt race 2, 3, 4; Finn-klasse Heiner race 3 en 4
05.10 roeien, heren 2 zonder stuurman halve finale
05.18 boksen, Nouchka Fontijn, 1e ronde
05.45 boogschieten heren 1e ronde, Broeksma, evt. 2e ronde 06.11
06.37 boogschieten heren 1e ronde, Van den Berg, evt. 2e ronde 07.16
07.35 zeilen 470 Zegers/Berkhout race 1 en 2, 49er FX Bekkering/Duetz race 4, 5, 6
08.56 wielrennen tijdrit heren, Dumoulin
10.00 judo, eventuele herkansingen, halve finales enz
11.00 badminton herenenkel 2e partij groepsfase, Caljouw
11.45 paardrijden dressuur, individuele wedstrijd, Minderhoud, Gal om 13.20
12.12 zwemmen, Femke Heemskerk series 100m vrij, 12.15 Kromowidjojo zelfde afstand
12.50 waterpolo dames, NL - Spanje
12.58 zwemmen, Arjan Knipping, series 200m wisselslag

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 2709

Guest
Van 't End begint tegen de nr 216 van de wereld uit San Marino, maar daarna moet hij tegen een ijzersterke Fransman die om de 1 of andere reden niet geplaatst is, zware loting hoor. De topfavoriet hier is een Georgische Spanjaard die al 2x wereldkampioen werd, die keer dat van 't End het werd verloor de Spanjaard van deze Fransman (en daarna won van 't End van de Fransman). Gezien dit toernooi kan hij die pot zomaar verliezen.

Sanne van Dijke heeft een betere loting, die moet op papier vrij makkelijk haar eerste wedstrijden winnen en minstens de halve finales halen. In die halve finale wacht waarschijnlijk wel de Kroatische wereldkampioene. Toch ook wel heel jammer dat we in sommige klassen niemand hebben en in deze klasse twee toppers (Kim Polling zit thuis), maar goed.. daar hebben andere landen nog meer last van. De top 6 van de wereldranglijst in deze klasse bestaat uit 2x Japan, 2x Frankrijk en 2x Nederland...

Jamel

Administrator
Forumleiding

????

Dus als het even niet loopt zoals mevrouw Biles wil dan laat ze haar team maar in de steek omdat ze 'haar eigen mentale gezondheid moet bewaken'?

JMD

Well-known member
Dus als het even niet loopt zoals mevrouw Biles wil dan laat ze haar team maar in de steek omdat ze 'haar eigen mentale gezondheid moet bewaken'?
Dan zet je je bond ook even letterlijk voor lul, want die lieten het statement uitgaan dat ze een enkelblessure had. En idd, laat je je team maar in de steek. Maar goed, zij is verreweg de beste van haar generatie en dan kan je je dat gedrag permitteren (dat zie je in meer sporten door de jaren heen) en je komt er als topper ook elke keer mee weg, want no way dat de Amerikaanse bond haar gaat schorsen hiervoor ofzo.

Friesland

Well-known member
Nederlandse deelnemers morgen:
02.18 roeien, dames dubbel twee finale
02.30 hockey dames, NL - Zuid Afrika
02.30 roeien, heren dubbel twee finale
02.50 roeien, dames 4 zonder stuurvrouw finale
03.10 roeien, heren 4 zonder stuurman finale
03.30 roeien, heren dubbel 4 finale
03.50 roeien, dames dubbel 4 finale
04.00 judo heren 10e partij Van 't End, evt. daarna 22e en 28e partij
04.00 judo dames 13e partij Van Dijke, evt. daarna 21e partij (Van Dijke start pas in de 1/8 finale)
04.21 zwemmen, Arno Kamminga, halve finale 200m schoolslag
04.40 roeien, dames lichte dubbel 2 halve finale
05.10 roeien, heren 2 zonder stuurman halve finale
04.58 wielrennen tijdrit dames, Van Vleuten, 05.06 Vd. Breggen
05.05 zeilen RSX dames en heren (De Geus en Badloe) race 7, 8, 9; 49er Lambriex/De Vugt race 2, 3, 4; Finn-klasse Heiner race 3 en 4
05.45 boogschieten heren 1e ronde, Broeksma, evt. 2e ronde 06.11
06.37 boogschieten heren 1e ronde, Van den Berg, evt. 2e ronde 07.16
08.56 wielrennen tijdrit heren, Dumoulin
10.00 judo, eventuele herkansingen, halve finales enz
10.30 paardrijden dressuur, start individuele wedstrijd, Gal en Minderhoud, starttijd nog onbekend
11.00 badminton herenenkel 2e partij groepsfase, Caljouw
12.05 zeilen 470 Zegers/Berkhout race 1 en 2, 49er FX Bekkering/Duetz race 4, 5, 6
12.12 zwemmen, Femke Heemskerk series 100m vrij, 12.15 Kromowidjojo zelfde afstand
12.50 waterpolo dames, NL - Spanje
12.58 zwemmen, Arjan Knipping, series 200m wisselslag
Ik vind dit wel moeilijk. Tot nu toe ben ik steeds rond 7:30 uit bed gekomen. Als ik dit morgen weer doe, dan ben ik ben dat Tom Egberts, of wie er maar in de studio mag zitten, mij vertelt "wie net uit bed komt, heeft vannacht iets gemist. Nederland pakte de eerste gouden medaille, en de tweede, en de derde. In totaal werden er liefst ZE-VEN gouden medailles gepakt. En er was ook nog een zilveren medaille."

De boekenmakers zeggen dat we er rond die tijd 2x goud, 2x zilver en 3x brons bij hebben. De totale oogst voor morgen zou 2x goud, 2x zilver en 4x brons worden, als we de boekenmakers mogen geloven. Maximaal kan Nederland morgen 11x goud en 2x zilver pakken.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zou gewoon opstaan, dan kan je mij uitleggen hoe het allemaal de soep in is gelopen.

erka

Well-known member
@Friesland ik weet niet of je de streams van Eurosport/Discovery hebt maar die kun je terugkijken en terugspoelen. Dus als je het niet wil weten sta je om 07:00 op, TV uit, computer aan en kijk je de streams eerst terug.

D

Deleted member 2709

Guest
Ik gok op 4 medailles in het roeien (1x goud), 2 in het wielrennen (1x goud) en 1 in het judo (zilver)

erka

Well-known member
Mijn voorspelling

Roeien:
1 boot zinkt nog voordat het startschot geklonken heeft
1 boot breekt de roeispaan af in de kluts met de roeiers uit Rwanda
1 boot raakt verstrikt in het plaatselijke zeewier
1 boot wordt neergehaald door een verdwaalde Duitse U-Boot.
1 boot knalt op een Japanse walvis, die daarna wel smakelijk wordt opgegeten door TeamNL.
1 boot wordt overvaren door de Ever Given

Wielrennen
Anna wordt de snelweg naar Osaka opgestuurd
Annemiek wordt gearresteerd vanwege overschrijden van de maximumsnelheid
Tom knalt op de wonderbaarlijke comeback van mevrouw Opi en Omi

Judo
Noël scheurt uit zijn judopak en heeft geen reservepak bij zich.
Sanne komt met haar haar vast te zitten in de tegenstander en moet losgeknipt worden

Bovenaan