Algemene prestaties in Tokyo

Jamel

Administrator
Forumleiding
Marianne Vos en Annemiek van Vleuten hebben een boete gekregen omdat ze in het openbaar hebben zitten pissen.

Friesland

Well-known member
Andrade 14.200 gescoord. Als ik het nu goed berekend heb qua geschoonde lijst van max 2 per land eindigen Wevers en Thorsdottir 25e en 26e....
1e en 2e reserve, dus. Hoe zit het eigenlijk als er een turnster uitvalt van, bijvoorbeeld, Rusland? Komt dan de nummer 3 van Rusland erin, of komt Lieke Wevers er dan in?

Als buitenstaander had ik de indruk dat de KNGU er de afgelopen maanden alles aan heeft gedaan om deze turnsters tegen te werken. Dit komt dus niet echt als een hele grote verrassing. Vijf jaar geleden dat gedoe rond Yuri van Gelder en nu dit weer. Gigantisch brevet van onvermogen voor de KNGU, dus. Ik hoop dat ze daar tevreden zijn over deze uitslagen...

JMD

Well-known member
1e en 2e reserve, dus. Hoe zit het eigenlijk als er een turnster uitvalt van, bijvoorbeeld, Rusland? Komt dan de nummer 3 van Rusland erin, of komt Lieke Wevers er dan in?
Volgens mij Lieke Wevers.

Als buitenstaander had ik de indruk dat de KNGU er de afgelopen maanden alles aan heeft gedaan om deze turnsters tegen te werken. Dit komt dus niet echt als een hele grote verrassing. Vijf jaar geleden dat gedoe rond Yuri van Gelder en nu dit weer. Gigantisch brevet van onvermogen voor de KNGU, dus. Ik hoop dat ze daar tevreden zijn over deze uitslagen...
De KNGU is bezig schoon schip te maken, zowel qua trainers als qua bestuur. Dat is zeer vervelend voor de sporters/sters maar echt nodig.
Dat gedoe rond Van Gelder was overigens de schuld van Maurits Hendriks, die stuurde hem naar huis.

erka

Well-known member
En we staan voor! 4-3!

Ik moet zeggen deze scheids is wel een mooie kerel. Ik ken hockey niet goed, maar is dit een soort Kuipers qua niveau? Hij heeft heel veel gezag.

Friesland

Well-known member
Volgens mij Lieke Wevers.

De KNGU is bezig schoon schip te maken, zowel qua trainers als qua bestuur. Dat is zeer vervelend voor de sporters/sters maar echt nodig.
Dat gedoe rond Van Gelder was overigens de schuld van Maurits Hendriks, die stuurde hem naar huis.
Zeer terecht dat er schoon schip gemaakt wordt maar overleg dan eerst met de betrokken sporters.
Ik heb het bericht rond Van Gelder opgezocht. De beslissing is gemaakt op voorspraak van de KNGU.

JMD

Well-known member
Morgen in Tokyo voor Nederland in actie:
01.30 skateboarden Oldenbeuving/Zwetsloot, 4 heats, evt. finale om 5.25
03.00 hockey dames NL - Ierland
03.40 badminton Tabeling/Piek, 3e groepsduel gemengddubbel
04.00 8e partij na 11.00 Sanne Verhagen (judo), daarna eventueel 16e en 21e partij, 10.00 evt. HK/HF/Fin
04.12 zwemmen Arno Kamminga finale 100m school
04.20 badminton Mark Caljouw, 1e groepsduel herenenkel
04.59 zwemmen Toussaint en De Waard halve finale 100m rug
05.00 zeilen RSX dames Lilian de Geus race 4, 5, 6
07.30 zeilen Laser Radial dames Marit Bouwmeester race 3, 4
07.54 1/4 finale boogschieten tegen Indonesië of Groot Brittannië. Eventuele 1/2 finale om 8.40, evt duel om brons 9.15, evt finale 9.40
08.00 mountainbike heren
08.00 zeilen RSX heren, Kiran Badloe race 4, 5, 6
3e partij na 04.00 tennis Bertens/Schuurs 2e ronde damesdubbel
2e partij na 07.00 tennis Koolhof/Rojer 2e ronde herendubbel
11.20 waterpolo Australië - Nederland (dames)
11.40 3x3 basketbal: NL - België
12.20 badminton Piek/Seinen, 2e groepsduel damesdubbel
14.00 beachvolleybal Stam/Schoon 2e groepsduel
15.25 3x3 basketbal: NL - Polen

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Mooi programma!
Zeker. En een medaille morgen lijkt wel een zekerheid met Kamminga. Mountainbike kan, maar zo'n eendagswedstrijd geeft altijd gekke uitslagen. Van die skateboarders heb ik geen idee, en die judoka heeft eigenlijk weinig kans begreep ik.

Bovenaan