Algemene prestaties in Tokyo

D

Deleted member 2709

Guest
China 38 en Amerika 36 goud, dat is ook nog wat spanning voor de laatste dag.

Amerika veel meer zilver, dus ze moeten 2x meer goud halen dan China op de slotdag.
Volgens mij 4 kansen: dames basketbal & volleybal & 2x boksen
China 1x boksen
Misschien nog 1 vd 2 op de ritmische gymnastiek, geen idee. Marathon en baanwielrennen lijkt me niet.

JMD

Well-known member
Pff, wat lopen die gasten te rammen zeg met dat Volleybal, wel een atleten trouwens hoor.
Zeker. Mooi om te zien, maar het is veel rammen, en daarom vind ik damesvolleybal ook leuker om te zien. Technisch net zo goed, maar wordt veel meer rally.

Rusland komt net als in Londen 2012 terug van een 2-0 achterstand in de finale, toen wonnen ze.

erka

Well-known member
Ik vind mannenvolleybal op dit niveau niet veel aan. Veel te veel beuken. Een beetje vergelijkbaar met de tijd dat je in het tennis al een Grand Slam had gewonnen als je de bal met 200 kmh kon opslaan.

JMD

Well-known member
Ik vind mannenvolleybal op dit niveau niet veel aan. Veel te veel beuken. Een beetje vergelijkbaar met de tijd dat je in het tennis al een Grand Slam had gewonnen als je de bal met 200 kmh kon opslaan.
Vwb dat laatste, dat viel ook wel mee, omdat er vele spelers waren die de bal met 200 km/h konden opslaan... Daar is dit mee te vergelijken.

erka

Well-known member
Het is jammer dat Duitsland nu net boven Nederland staat in het medailleklassement. Zou Nederland Duitsland nog inhalen, dan is dat voor het eerst ooit op een zomerspelen dat Nederland boven Duitsland eindigt (als beide meededen. Duitsland heeft wel wat spelen gemist hier en daar).

JMD

Well-known member
Het is jammer dat Duitsland nu net boven Nederland staat in het medailleklassement. Zou Nederland Duitsland nog inhalen, dan is dat voor het eerst ooit op een zomerspelen dat Nederland boven Duitsland eindigt (als beide meededen. Duitsland heeft wel wat spelen gemist hier en daar).
Nederland heeft ook niet aan elke spelen meegedaan. 1896, 1904 en 1956 zo uit mijn hoofd.

erka

Well-known member
Nederland is 2x hoger geëindigd dan Frankrijk. In 1964 en 1972. Dus dat zou voor het eerst in 49 jaar zijn.

JMD

Well-known member
Frankrijk won nog nooit een volleybalmedaille en is nu 2 punten weg van dat die eerste medaille goud wordt.

JMD

Well-known member
Als Frankrijk dit wint dan wordt de strijd om plek 7 op de medaillespiegel echt heel spannend, want met 1x goud erbij staat FRA dan 7e.

Eef de Kip

Well-known member
Maar goed, ik zie dat de kinderhanden hier weer snel gevuld zijn.
Uiteindelijk overtreffen we het aantal gouden medailles van Sydney niet dus kunnen we wel concluderen dat deze OS volledig mislukt zijn.
Ik ga er vanuit dat er een flinke bezem gaat door de burelen van het NOCNSF want dit is echt 1 grote faal.

Batigoal

Well-known member
Maar goed, ik zie dat de kinderhanden hier weer snel gevuld zijn.
Uiteindelijk overtreffen we het aantal gouden medailles van Sydney niet dus kunnen we wel concluderen dat deze OS volledig mislukt zijn.
Ik ga er vanuit dat er een flinke bezem gaat door de burelen van het NOCNSF want dit is echt 1 grote faal.
Ik mag toch aannemen dat opperfaalhaas en PSV'er Vd Hoogenband voor elke gemiste medaille een marathon moet lopen.

Bovenaan