Algemene prestaties in Tokyo

D

Deleted member 2709

Guest
Laten we voor het gemak aannemen dat het marathon goud niet naar 1 van de landen om ons heen op de medaillespiegel gaat (zal wel voor Kenia of Ethiopië zijn?)
Blijven deze kansen over morgen als ik goed kijk:

Duitsland: Keirin (Bötticher, Levy)
Nederland: Keirin (Lavreysen), Omnium (Wild)
Italië: Omnium (Balsamo), Ritmische gymnastiek (geen idee of ze kans hebben op goud)
Frankrijk: Keirin (Helal), Omnium (Copponi), handbal dames

Op het omnium denk ik dat geen van de drie gaat winnen, maar Wild geef ik nog de meeste kans.
Op de keirin is Lavreysen natuurlijk dé favoriet, maar die andere 3 zijn ook geen prutsers en alles kan gebeuren in een keirin.

erka

Well-known member
Bij de damessprint heeft Duitsland nog Hinze. Die kan ook nog goud winnen, had in Q de 2e tijd.

D

Deleted member 2709

Guest
Oh ja, die discipline vergeten. Hinze gaat dat ook gewoon winnen, dus dan moet Harry en Kirsten goud en zilver pakken of 2x goud.

D

Deleted member 2709

Guest
Hoe sterk is de concurrentie voor wild ?
Harry pakt denk ik wel goud

De grote favoriet is Laura Kenny (Trott) die in 2012 en 2016 goud pakte op omnium en ook al goud en zilver pakte dit jaar, dus met haar vorm zit het wel goed. Wild werd beide keren 6e op de Olympische Speeln en viel op de madison deze week, ze is wel de wereldkampioen van 2018 en 2019, maar denk dat haar vorm minder is (ze is ook al 38).

Verder zijn de Japanse (wereldkampioen), Deense, Belgische, Poolse en Australische kanshebbers, maar ja Amerikaanse, Italiaanse of Francaise kan ook zomaar. Al is er een betere Italiaanse, gek dat ze deze laten starten.

Wel jammer dat die betere Italiaanse niet mee doet hoor ;)
B3S-E3o-_400x400.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:

erka

Well-known member
Met nog één dag te gaan is dit de top8 stand. Turkije had een hele goede dag en komt denderend de top20 binnen.

1. USA 220
2. CHN 182
3. ROC 140
4. JPN 128
5. GBR 127
6. AUS 109
6. GER 109
8. ITA 106
9. FRA 96
10. NED 79
11. CAN 71
12. KOR 63
13. ESP 56
14. POL 51
15. HUN 50
15. UKR 50
17. BRA 49
18. NZL 41
19. SUI 35
20. TUR 32

BlauwVinger

Well-known member
Dit was mijn 15de editie van de Olympische Zomerspelen. Van vrijwel elke editie beklijft wel een opmerkelijke Nederlandse medaille en roept dat zonder hulplijn een 'Aha-Erlebnis' op. Je herinnert je ook (flarden van) de beelden nog. Het Ada Kok & Ria Stalman-Effect. Soms was zilver teleurstellend omdat je op goud had gehoopt en gerekend. Soms was zilver goud. Gerard Nijboer. Moskou.

Het zilver op de 4x400 mtr voor mannen emotioneerde mij. Het leek wel of het Nederland als thuisland dichterbij bracht. Zo voelde dat aan. Plaatsvervangende 'trots'.

Ik zag na de Abyssinische coup cq clean sweep op de 10 km voor vrouwen drie verschillende vlaggen gehesen worden en hoorde de Nederlandsche hymne.

Daarvan raak ik dan in de war.

Friesland

Well-known member
Na 10km bestaat de kopgroep uit 47 man. Nageeye zit in die kopgroep, Choukoud loopt er een halve minuut achter en Van Nunen speelt geen rol van betekenis.

Friesland

Well-known member
Vijf km verder bestaat de kopgroep nog uit 43 man, met nog altijd Nageeye. De achterstand van Choukoud is opgelopen naar meer dan een minuut en zal dus ook geen rol van betekenis spelen.

erka

Well-known member
Ik had me voorgenomen net zo lang te blijven kijken totdat Nageeye het niet meer kan bijhouden, maar dat duurt nu toch al mooi een tijdje zo.

Maasveld

Well-known member
Klopt. En alle teamsporten hebben ook namen, de Devils, Lions, Cats enz...

Als je op sporza.be kijkt dan zie je staan: Lions winnen hun duel, en dan moet je dus eerst opzoeken welke sport dat is...
Totaal idioot.

De 4x400m heren overigens slechts 1/2 sec boven het Europees Record.
Waarom is dat totaal idioot?

Bovenaan