Algemene prestaties in Tokyo

Jamel

Administrator
Forumleiding
Pfoeh zeg, zit helemaal te shaken! Dit is wat je noemt de perfecte race van Nederland. Echt zo waanzinnig goed gedaan!

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
De Franse handballers zijn op weg naar goud, en ook de Franse volleyballers beginnen goed

JMD

Well-known member
Ik kan er niks aan doen, maar dit vind ik echt een ongelofelijke medaille. Misschien wel de meest ongelofelijke van deze spelen, en zeker bij de atletiek. Nooit voor mogelijk gehouden dat Nederland op dit onderdeel ooit een medaille zou pakken.
Ik had hem eerder nog verwacht op de 4x100 omdat daar sneller fouten zijn bij de grote landen. Bij de 4x400 gaat zelden wat fout dus verlies je het vaak op kwaliteit, maar dat je dus op diezelfde kwaliteit 2e wordt is echt zo fantastisch.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik kan er niks aan doen, maar dit vind ik echt een ongelofelijke medaille. Misschien wel de meest ongelofelijke van deze spelen, en zeker bij de atletiek. Nooit voor mogelijk gehouden dat Nederland op dit onderdeel ooit een medaille zou pakken.
Vetter en Oosterwegel 2 en 3 was ook legendarisch. Maar deze ga ik idd ook niet snel vergeten. :)

JMD

Well-known member
O, bij handbal loopt de tijd op, dus is er nog iets meer tijd voor de Denen dan ik dacht, verschil 4 punten met nog 20' te gaan.

D

Deleted member 2709

Guest
Zo komt Nederland op de 6e plek in de medaillespiegel van alleen atletiek op 2-2-3, boven China.

Bonehead

Well-known member
Wauw. Ik kan niet herinneren dat ik zo dolenthousiast ben geweest met het zien van een zilveren race. Wat een geweldig resultaat!

JMD

Well-known member
Mid jaren '90 haalde je als NL zijnde maximaal 1 finaleplaats op een WK, nu gewoon 7 medailles waarvan 2 gouden... NL atletiek is zo gegroeid de laatste jaren. Je zou bijna tegen de zwem- en judobond zeggen, ga eens kijken wat ze daar bij de atletiek gedaan hebben, want ze doen iets echt goed.

Eef de Kip

Well-known member
niet alleen omdat we het zo goed gedaan hebben hoor maar de 4 x 400 is wel een geweldig nummer.

Waar kun je de splittijden van de dames zien? Ben benieuwd naar die van Bol, die ging heel hard.

erka

Well-known member
Met die 7 medailles hoeft Nederland binnen Europa alleen Polen (9) voor te laten gaan. Meer dan GB (6), Italie (5), Duitsland (3) en de rest nog veel minder.

JMD

Well-known member
Femke Bol dus 48,9 in de split 400m. Oke, dat is met 'vliegende start', maar dan alsnog... Alleen 2 Amerikaansen waren sneller.

erka

Well-known member
Mid jaren '90 haalde je als NL zijnde maximaal 1 finaleplaats op een WK, nu gewoon 7 medailles waarvan 2 gouden... NL atletiek is zo gegroeid de laatste jaren. Je zou bijna tegen de zwem- en judobond zeggen, ga eens kijken wat ze daar bij de atletiek gedaan hebben, want ze doen iets echt goed.

Atletiek is het nieuwe zwemmen bij Nederland.

• Leuk
Waarderingen: JMD
D

Deleted member 2709

Guest
Italië pakt 5 atletiek medailles, allemaal goud.
Ook wel bijzondere statistiek.

Bovenaan