Algemene prestaties in Tokyo

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso nogal ‘typisch’ om je je zo druk te maken om die vlaggenwandeling. Die eerste gouden plak van Hassan was al historisch. Mocht ze vandaag die tweede pakken, dan is ze een van de meest historische Nederlandse atleten. Lijkt mij dan niet meer dan terecht dat zij de vlag draagt.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als we nou allemaal eens stoppen om bij dit soort momenten te kijken naar de huidskleur van iemand, dan wordt het voor ons allemaal een stuk leuker. Is het een blank persoon, dan gaat een gedeelte van donker Nederland zeiken dat het altijd blanken zijn. Is het een donker iemand, dan jankt een gedeelte van blank Nederland dat diegene daar alleen maar loopt omdat ze donker is. Hoorde ook weer dat er geklaagd is dat er te weinig donkere spelers bij het hockey meedoen, bijvoorbeeld.

Echt serieus, kap eens met dat dwaze slachtoffergedrag.

Max

Administrator
Forumleiding
Als we nou allemaal eens stoppen om bij dit soort momenten te kijken naar de huidskleur van iemand, dan wordt het voor ons allemaal een stuk leuker. Is het een blank persoon, dan gaat een gedeelte van donker Nederland zeiken dat het altijd blanken zijn. Is het een donker iemand, dan jankt een gedeelte van blank Nederland dat diegene daar alleen maar loopt omdat ze donker is. Hoorde ook weer dat er geklaagd is dat er te weinig donkere spelers bij het hockey meedoen, bijvoorbeeld.

Precies dit. Het Nederlands elftal is ook nooit blank of zwart genoeg. Waar gaat het over… Als je ergens gewoon de beste sporters selecteert ongeacht afkomst en kleur…

JMD

Well-known member

Helemaal mee eens. Dit is ook precies waarom ik tegen een 'vrouwenquotum' ben in de top van bedrijven ofzo. Je moet de beste op die plek neerzetten, en of die nou man/vrouw/transgender/blank/zwart of weet ik wat is, het zou niet relevant moeten zijn. Wat je door dat soort quota krijgt is dat mensen zich geen afvragen of de vrouw die daar zit daar zit vanwege het quotum of vanwege het feit dat ze de beste is...

Waarbij ik het er wel mee eens ben dat bij gelijke geschiktheid er gekeken wordt naar zaken die de personeelsverdeling diverser zou maken. (wat dus juist bv op een basisschool de voorkeur voor een man zou moeten geven, maar in de top van een bedrijf juist naar een vrouw)

Jamel

Administrator
Forumleiding
Precies dit. Het Nederlands elftal is ook nooit blank of zwart genoeg. Waar gaat het over… Als je ergens gewoon de beste sporters selecteert ongeacht afkomst en kleur…
Ik vind het gewoon een smet op een verder fantastische Spelen. Zeker niet alleen hier hoor, heb op social media ook al genoeg voorbij zien komen. Maar ik kan er dus werkelijk met m'n hoofd niet bij dat je zo naar de tv zit te kijken.

JMD

Well-known member
Ben benieuwd of die wokies in Amerika klagen over teveel zwarten in basketbalteams.

JMD

Well-known member
Starikova wint van die Duitse, dat is een grote verrassing, want zij kwam uit de herkansing (verloor eerder vandaag van Braspennincx)

PES5

Administrator
Forumleiding
Volgens mij gaat het vooral om kansengelijkheid. Dus zorg ervoor dat ieder kind, ongeacht afkomst of omgeving, een sport kan beoefenen en onderwijs kan volgen. De uitkomst daarvan ligt dan bij jezelf. Afkomst speelt hierbij een belangrijke rol, aangezien allochtonen vaker met achterstand beginnen door gebrek aan kennis, stimulans of taalvaardigheid in hun omgeving. Dit zie je echter ook vaak in veel wijken waar autochtonen wonen van lagere klasse. Ook dat is voor een kind heel moeilijk te doorbreken.

Het stuur van je leven zelf in handen nemen is een moeilijk proces. Mensen uit bovengenoemde groepen zoeken vooral oorzaken buiten zichzelf. Dat is immers makkelijk. Spiraal van negativiteit en wantrouwen jegens instanties.

Aan de overheid taak om dit veel beter te begeleiden ipv bezuinigen.

D

Deleted member 2709

Guest
Nou, de Britten nog slechter.
Gewoon een heel moeilijk parcours dus?

Bovenaan