Algemene prestaties in Tokyo

JMD

Well-known member
Wel groot talent, dit jaar jeugd wereldkampioen geworden
Zeker. Toernooi komt gewoon nog te vroeg, mooi voor hem dat hij in Tokyo is. Parijs 2024 maar voor de medailles.

Van der Vleuten foutloos! 5 zijn dat, er komen er nu nog 3. Dat zijn er dan max 8 die om de medailles gaan.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik dacht altijd dat springen het hoogste was. Het meeste media-aandacht en de duurste paarden zijn toch springpaarden?
Springen is makkelijker voor de tv kijker. Dressuurpaarden zijn makkelijk een ton waard. Mijn vrouw werkt op een manege met een Tokyo paard, dat beest is 80.000 euro waard en na de spelen het dubbele.

Dressuur is een jurysport en daar wint de 'naam' vrijwel altijd. En dat is kut. Hier in Limburg heb je Saskia van Es, die kan met een ezel meedoen, die eindigt als 1e, punt. Haar zus is altijd 2e.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van der Vleuten en zijn toekomstige hamburger zijn ook de snelsten tot nu toe.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Springen is makkelijker voor de tv kijker. Dressuurpaarden zijn makkelijk een ton waard. Mijn vrouw werkt op een manege met een Tokyo paard, dat beest is 80.000 euro waard en na de spelen het dubbele.

Dressuur is een jurysport en daar wint de 'naam' vrijwel altijd. En dat is kut. Hier in Limburg heb je Saskia van Es, die kan met een ezel meedoen, die eindigt als 1e, punt. Haar zus is altijd 2e.
Ik vind het toch wel verbazingwekkend dat daar dan nooit iets over gezegd wordt tijdens de Spelen. Bij turnen enzo is er soms nog wel wat discussie over de jury, bij paardjedansen hoor ik er nooit iets over. Terwijl jouw vrouw dus zegt dat dit standaard 'rigged' is.

JMD

Well-known member
Ik vind het toch wel verbazingwekkend dat daar dan nooit iets over gezegd wordt tijdens de Spelen. Bij turnen enzo is er soms nog wel wat discussie over de jury, bij paardjedansen hoor ik er nooit iets over. Terwijl jouw vrouw dus zegt dat dit standaard 'rigged' is.
Denk ook dat dat komt omdat een turnoefening door een "leek" makkelijker te beoordelen is dan een dressuuroefening.
Zet 8 turnoefeningen achter elkaar en denk dat wij daar allemaal best een onderscheid kunnen maken tussen goed en slecht. Bij 8 dressuuroefeningen zullen weinigen dat kunnen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Denk ook dat dat komt omdat een turnoefening door een "leek" makkelijker te beoordelen is dan een dressuuroefening.
Zet 8 turnoefeningen achter elkaar en denk dat wij daar allemaal best een onderscheid kunnen maken tussen goed en slecht. Bij 8 dressuuroefeningen zullen weinigen dat kunnen.
Zit wat in. Of we geven allemaal gewoon veel te weinig om paardjedansen, dat kan ook.

• Leuk

erka

Well-known member
Ik zou bij dressuur gewoon iets toevoegen dat het leuker maakt voor de TV kijker. Bijvoorbeeld een evenwichtsbalk. Dat ie er ook af kan donderen. Of een onverwachts element zoals van die kinderfonteintjes, zodat het paard kan schrikken.

JMD

Well-known member
Zit wat in. Of we geven allemaal gewoon veel te weinig om paardjedansen, dat kan ook.
Dat zien we natuurlijk ook maar 1x per 4 jaar. Turnen komt wel vaker op TV, en iedereen heeft vroeger op school ook wel een beetje geturnd.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Terwijl jouw vrouw dus zegt dat dit standaard 'rigged' is.
100%

Haar werkgeefster had afgelopen zondag 2x een wedstrijd met de zusjes en dan word je dus maximaal 3e. En ze werd 3e, op een kleine achterstand van de zusjes. 2e wedstrijd maakte ze een foutje, werd ze 4e.

Bij de OS weet je ook dat Isabella Werth en Charlotte Dujardin top 3 rijden, hoe dan ook.

JMD

Well-known member
Ik zou bij dressuur gewoon iets toevoegen dat het leuker maakt voor de TV kijker. Bijvoorbeeld een evenwichtsbalk. Dat ie er ook af kan donderen. Of een onverwachts element zoals van die kinderfonteintjes, zodat het paard kan schrikken.
Of dat het paard bij een erge fout direct wordt neergeschoten.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Haha, dat zei ik ook al, maar die paarden trainen daar op en die schrikken nergens van. Tot vuurwerk in de binnenbak aan toe.

Hankie

Well-known member
Of rellen starten langs de kant met rookbommen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Of dat er pas voorafgaand aan de wedstrijd geloot wordt op welk paard je moet rijden.

• Leuk

erka

Well-known member
Of dat de onderdelen dressuur en 25 meter snelvuurpistool worden gecombineerd. Win-win.

• Leuk

Reinoud

Well-known member
Wat lastiger te beoordelen is de moeilijkheidsgraad van de oefening. Ook niet onbelangrijk in de beoordeling.

erka

Well-known member
Nou, 6 dus in de barrage. vd Vleuten dus tenminste 6e. Prima prestatie al. Bij springen is een foutje zo gemaakt. Nu een medaille pakken.

Bovenaan