Algemene prestaties in Tokyo

erka

Well-known member
Egypte werd 2e in zijn poule, Duitsland de 3e. Dan kan dat toch gebeuren?

Duitsland is het mekka van het handbal, sterkste competitie ter wereld, diverse keren Wereld- en Europees kampioen, nog 3e op de vorige OS. Egypte heeft echt nog nooit iets gepresteerd, is er wel vaak bij maar komt nooit ver.

JMD

Well-known member
Duitsland is het mekka van het handbal, sterkste competitie ter wereld, diverse keren Wereld- en Europees kampioen, nog 3e op de vorige OS. Egypte heeft echt nog nooit iets gepresteerd, is er wel vaak bij maar komt nooit ver.
Weet ik, maar dit zag je wel aankomen, waren in voorronde al niet heel sterk.
Beetje vergelijkbaar met dat NL uitgeschakeld werd bij hockey, ook dat zag je aankomen.

JMD

Well-known member
Nederlanders morgen:
23.30 zwemmen, 10km open water dames, Sharon van Rouwendaal
00.41 golf, 1e omloop, Anne van Dam
02.35 atletiek, zevenkamp dames, 100m horden, Nadine Broersen en Emma Oosterwegel
02.51 atletiek, zevenkamp dames, 100m horden, Anouk Vetter
03.30 hockey dames, halve finale, Nederland – Groot Brittannië
03.35 atletiek, zevenkamp dames, hoogspringen, Nadine Broersen, Emma Oosterwegel, Anouk Vetter
04.30 atletiek, 400m horden dames, finale, Femke Bol
08.00 schoonspringen, 10m platform dames, kwalificatie, Celine van Duijn
08.30 baanwielrennen, sprint heren, kwalificatie, Hoogland als 27e, Lavreysen als 28e
08.33 zeilen, dames 470, medal race, Zegers/Berkhout
09.10 baanwielrennen, keirin dames, 1e ronde, Laurine van Riessen
09.25 baanwielrennen, keirin dames, 1e ronde, Shanne Braspennincx
09.35 baanwielrennen, sprint heren, 1e ronde, Hoogland/Lavreysen
10.11 baanwielrennen, keirin dames, herkansing, evt. Van Riessen/Braspenninckx
10.31 baanwielrennen, sprint heren, herkansing, evt. Hoogland/Lavreysen
11.13 baanwielrennen, sprint heren, 2e ronde, evt. Hoogland/Lavreysen
11.47 baanwielrennen, sprint heren, herkansing 2e ronde, evt. Hoogland/Lavreysen
12.00 paardrijden, springen, finale, NL ruiters als 9e en 27e
12.05 atletiek, zevenkamp dames, kogelstoten, Nadine Broersen, Emma Oosterwegel, Anouk Vetter
12.12 atletiek, 1500m dames, halve finale, Sifan Hassan
12.30 synchroonzwemmen, dames, De Brouwer/De Brouwer, finale
12.38 atletiek, 400m dames, halve finale, Lieke Klaver
12.46 atletiek, 400m dames, halve finale, Lisanne de Witte
12.50 gewichtheffen, >109kg, groep A, Enzo Kofi Kuworge
13.30 atletiek, zevenkamp dames, 200m, Nadine Broersen
13.38 atletiek, zevenkamp dames, 200m, Emma Oosterwegel
13.45 handbal dames, kwartfinale, Frankrijk - Nederland
13.46 atletiek, zevenkamp dames, 200m, Anouk Vetter

Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Duitsland verloor in voorronde van Frankrijk en Spanje, ook twee absolute toplanden. Die ook allebei hun QF winnen. Dit is echt wel een sensatie hoor in handballand.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Prachtig programma zeg. Ik vind die meerkamp ook altijd wel tof. Benieuwd wat de Nederlandse dames kunnen.

• Leuk
Waarderingen: PES5

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat wordt zeker nachtwerk vannacht!
Ik denk dat ik zo al een paar uur probeer te slapen. Ik heb vorige keer die 10km open water gemist en daar had ik behoorlijk veel spijt van. Dus die wil ik niet missen. maar tussen die wedstrijd en de meerkamp zit tekort tijd, dus ik moet daarvoor al wat uurtjes slaap pakken.

erka

Well-known member
Ik denk dat ik zo al een paar uur probeer te slapen. Ik heb vorige keer die 10km open water gemist en daar had ik behoorlijk veel spijt van. Dus die wil ik niet missen. maar tussen die wedstrijd en de meerkamp zit tekort tijd, dus ik moet daarvoor al wat uurtjes slaap pakken.

F*ck. Die was ik even vergeten inderdaad. Ik ga maar helemaal wakker blijven denk ik. Nachtje moet kunnen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
F*ck. Die was ik even vergeten inderdaad. Ik ga maar helemaal wakker blijven denk ik. Nachtje moet kunnen.
Dat was inderdaad ook een optie. Maar je hebt morgenochtend het baanwielrennen, gevolgd door het avondprogramma atletiek en daarna de handbaldames.

JMD

Well-known member
Ik ga zo eerst naar Eindhoven voor PSV - FC Midtjylland, het openwaterzwemmen laat ik schieten (alhoewel ik ongetwijfeld het begin nog kan meepakken, want voordat ik uit Eindhoven thuis ben is het rond 23.45 schat ik zo in), ga er wel uit voor Femke Bol.

• Leuk
Waarderingen: PES5

erka

Well-known member
Nederland vandaag 5 top8 plaatsen, in totaal nog 2 achter Rio nu. Onze concurrent Zuid-Korea had er maar 2, dus we zijn de Koreanen weer voorbij. Verder had Polen een superdag vandaag met 10x waarvan ook diverse medailles en komt Denemarken de top20 binnen.

1. USA 160
2. CHN 144
3. ROC 109
4. GBR 99
5. JPN 86
6. ITA 82
7. AUS 78
8. GER 71
9. FRA 69
10. NED 55
11. KOR 54
12. CAN 48