Algemene prestaties in Tokyo

JMD

Well-known member
Het blijkt uiteindelijk tóch geen donder aan te zijn.
Je hebt 10 dagen gewacht om dit opnieuw te posten, net tot het moment dat het hier een nacht wat stiller is???

Nu baanwielrennen, kwalificatie teamsprint dames. Bij de heren zijn we misschien wel favoriet, bij de dames zeker niet, Van Riessen en Braspenninckx richten zich op de individuele onderdelen. Ik hoop dat Van Riessen een medaille haalt dit toernooi, dan heeft ze zowel medailles behaald op Zomer- en Winterspelen. Is internationaal wel eens gebeurd (Clara Hughes bv, ook op schaatsen en baanwielrennen), maar kan me zo 1,2,3 geen Nederlander herinneren die dat gedaan heeft.

D

Deleted member 2709

Guest
Je hebt 10 dagen gewacht om dit opnieuw te posten, net tot het moment dat het hier een nacht wat stiller is???

Nu baanwielrennen, kwalificatie teamsprint dames. Bij de heren zijn we misschien wel favoriet, bij de dames zeker niet, Van Riessen en Braspenninckx richten zich op de individuele onderdelen. Ik hoop dat Van Riessen een medaille haalt dit toernooi, dan heeft ze zowel medailles behaald op Zomer- en Winterspelen. Is internationaal wel eens gebeurd (Clara Hughes bv, ook op schaatsen en baanwielrennen), maar kan me zo 1,2,3 geen Nederlander herinneren die dat gedaan heeft.

Medaille is ook nog niet gebeurd, wel meer schaatsers die gingen baanwielrennen (Haringa het succesvolst, maar ze won niks bij het schaatsen, verder o.a. Jan Bos en Jeroen Straathof).
Beste kans is de keirin.

erka

Well-known member
Ik heb het even opgezocht. In de hele Olympische geschiedenis zijn er maar 5 die een medaille hebben op zomer en winterspelen.

Lauryn Williams: atletiek (2004 en 2012) en bob (2014)
Clara Hughes: wielrennen (1996) en schaatsen (2002,2006,2010)
Christa Rothenburger: wielrennen (1988) en schaatsen (1984,1988,1992)
Jacob Thams: zeilen (1936) en skispringen (1924)
Eddie Eagan: boksen (1920) en bob (1932)

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik heb het even opgezocht. In de hele Olympische geschiedenis zijn er maar 5 die een medaille hebben op zomer en winterspelen.

Lauryn Williams: atletiek (2004 en 2012) en bob (2014)
Clara Hughes: wielrennen (1996) en schaatsen (2002,2006,2010)
Christa Rothenburger: wielrennen (1988) en schaatsen (1984,1988,1992)
Jacob Thams: zeilen (1936) en skispringen (1924)
Eddie Eagan: boksen (1920) en bob (1932)
Opvallend dat het >50 jaar rustig is geweest met 'dubbele medailles', tussen 1936 en 1988...

Het scheelt overigens natuurlijk tegenwoordig dat de Spelen niet meer in hetzelfde jaar zijn.

JMD

Well-known member
Nederland 3e in de kwalificatie.
In de volgende ronde tegen Polen, dat moet te doen zijn, waren 0,8 sec sneller vandaag.
Bij de winnaars van de 4 1e ronde'duels', wordt dan gekeken naar de tijden, de snelste 2 winnaars gaan naar de finale, de langzamere 2 winnaars naar het duel om brons.

Dat wordt dus normaal gesproken het duel om brons tegen Rusland, de Russinnen waren 11/1000e langzamer net, dat wordt dan spannend.

D

Deleted member 2709

Guest
Opvallend dat Australië niet mee doet, die eindigen normaal "altijd" op het podium.

edit. ok, ik lees nu dat die dames besloten hebben niet door te gaan na het uitstellen van de OS 2020. Dat biedt wel kansen voor Nederland.

Friesland

Well-known member
Nederland 3e in de kwalificatie.
In de volgende ronde tegen Polen, dat moet te doen zijn, waren 0,8 sec sneller vandaag.
Bij de winnaars van de 4 1e ronde'duels', wordt dan gekeken naar de tijden, de snelste 2 winnaars gaan naar de finale, de langzamere 2 winnaars naar het duel om brons.

Dat wordt dus normaal gesproken het duel om brons tegen Rusland, de Russinnen waren 11/1000e langzamer net, dat wordt dan spannend.

Ik ga er vanuit dat het weer "gewoon" een vijfde plaats wordt.

PES5

Administrator
Forumleiding
Bijna geen Nederlanders vannacht in actie, ook bijna geen finales, maar 2.
Ik ben alleen even heel kort wakker geworden voor de 100m hordenfinale van Visser.

Verder is het standaard zo dat je in week 2 andere sporten hebt dan in week 1. Atletiek heeft bijna alle finales in hun avond (dus onze middag), in tegenstelling tot zwemmen. Verder is baanwielrennen ook op 'Christelijke' tijden. Roeien is afgelopen, dat was ook in de nacht, en kanovaren is altijd in week 2 en daar scoren wij als NL gewoon veel en veel minder in, volgens mij niet eens een boot in Tokyo hiervoor.

Waarom zou je wakker worden voor 10 sec, terwijl je dat tegenwoordig ook prima terug kunt kijken zodra je wakker wordt, zonder de uitslag te weten?

Oprechte vraag trouwens.

JMD

Well-known member
Waarom zou je wakker worden voor 10 sec, terwijl je dat tegenwoordig ook prima terug kunt kijken zodra je wakker wordt, zonder de uitslag te weten?
Live blijft altijd het mooiste. En ja, je kan idd al die streams terugspoelen zonder het te weten, maar dat vind ik toch anders.
Van de week ook op deze manier beide zwemfinales van Kamminga gezien.

erka

Well-known member

Oprechte vraag trouwens.

Dat hangt voor mij een beetje van de sport af. Wat JMD zegt, live is het mooiste. Maar is niet voor alles, hangt ook af van het unieke karakter. Ik bedoel voor de 264.157e medaille van het schaatsen zou ik mijn nest never nooit uitkomen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Dat hangt voor mij een beetje van de sport af. Wat JMD zegt, live is het mooiste. Maar is niet voor alles, hangt ook af van het unieke karakter. Ik bedoel voor de 264.157e medaille van het schaatsen zou ik mijn nest never nooit uitkomen.
Dit dus. En ja, daarom ging ik eruit bij die zwemmer, want een medaille op de schoolslag voor een NL man is wel uniek. En daarom ging ik eruit voor die 100m horden, het was een zeer klein kansje op een medaille, maar ik had het mezelf nooit vergeven als ik een eventuele medaille niet live had gezien.

Bovenaan