Algemene prestaties in Tokyo

D

Deleted member 2709

Guest
Baanwielrennen gaat dus beginnen.
De Britten hebben naar eigen zeggen revolutionaire nieuw materiaal waarmee ze flink voordeel pakken. Jammer die Formule 1-isering van de wielersport.

gevegt

Well-known member
Baanwielrennen gaat dus beginnen.
De Britten hebben naar eigen zeggen revolutionaire nieuw materiaal waarmee ze flink voordeel pakken. Jammer die Formule 1-isering van de wielersport.
Die is in de wielersport nog ouder dan de F1.

gevegt

Well-known member
Wat stoort jou aan hoogspringen mocht je aversie serieus bedoeld zijn. Wat mij betreft is het salonfähig gemaakt door Dick Fosbury en Ulrike Meyfarth.
Die twee namen hebben gezorgd voor een andere dimensie bij het hoogspringen.
Wat mij direct al tegen stond was de gesponsorde zonnebril, het juichen en daarna het niet willen verliezen om een contract te verliezen.
Een edele sport kapot gemaakt door coca cola.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sifan Hassan loopt in haar 1500m serie achteraan de groep. Voor haar valt een Keniaanse waar Hassan overheen valt. Hassan staat weer op, begint harder te rennen en wint haar serie alsnog...

JMD

Well-known member
Sifan Hassan loopt in haar 1500m serie achteraan de groep. Voor haar valt een Keniaanse waar Hassan overheen valt. Hassan staat weer op, begint harder te rennen en wint haar serie alsnog...
Ongelooflijk om te zien...
Ben wel benieuwd of deze extra inspanning nog negatieve gevolgen heeft voor de 5000m van later vandaag.

Julia Samuel trok zich terug van de 200m ivm blessure, Schippers plaatste zich net aan voor de 1/2 finale 200m. Ziet er niet goed uit.

Alle zeilwedstrijden zijn afgelast, er is geen wind.

JMD

Well-known member
Grote en kleine verrassingen in het dameshockeytoernooi, de grote is dat Australië verliest van India en de kleine dat Argentinië wint van Duitsland

erka

Well-known member
Goedemorgen, net even atletiek teruggekeken. Die Hassan :oops:, echt als dat maar goed gaat met zoveel inspanning. Gewoon even met val de serie winnen. Knap, vreet wel energie.

Nadine Visser 5e dus. Superknap en ook ongeveer wel wat in de mogelijkheden lag. Al vind ze zelf van niet.

Max

Administrator
Forumleiding
Loopt de Olympische Spelen op haar laatste benen of slapen jullie tegenwoordig allemaal uit?

JMD

Well-known member
Loopt de Olympische Spelen op haar laatste benen of slapen jullie tegenwoordig allemaal uit?
Bijna geen Nederlanders vannacht in actie, ook bijna geen finales, maar 2.
Ik ben alleen even heel kort wakker geworden voor de 100m hordenfinale van Visser.

Verder is het standaard zo dat je in week 2 andere sporten hebt dan in week 1. Atletiek heeft bijna alle finales in hun avond (dus onze middag), in tegenstelling tot zwemmen. Verder is baanwielrennen ook op 'Christelijke' tijden. Roeien is afgelopen, dat was ook in de nacht, en kanovaren is altijd in week 2 en daar scoren wij als NL gewoon veel en veel minder in, volgens mij niet eens een boot in Tokyo hiervoor.

erka

Well-known member
Er is niet zo heel veel te zien 's nachts de laatste dagen om echt voor op te staan.
Komende nacht finale van Femke Bol en that's it volgens mij. Baanwielrennen is op prima tijd en meeste andere atletiek ook. En voor de rest is het wachten op de KF van de handbal, hockey en waterpolodames.

De Groene Scout

Well-known member
Zag net nog even de race van Hassan. Echt niet normaal, wat een klasse.
Hoop dat ze nog voldoende energie over heeft voor de 5000 meter straks.

erka

Well-known member
Wel bijzonder dat atletiek op een normale tijd is in Japan en bij ons dus overdag. Dat betekent in de VS 's morgens vroeg. Blijkbaar hebben de grote TV-zenders in de VS het niet voor elkaar gekregen om de atletiek ook te kapen (net als zwemmen).

D

Deleted member 2709

Guest
Ik moet gewoon werken vanaf vandaag, juist jammer dat het baanwielrennen tijdens kantooruren is.
De andere sporten ben ik niet voor bereid mijn ritme voor aan te passen.

JMD

Well-known member
Wel bijzonder dat atletiek op een normale tijd is in Japan en bij ons dus overdag. Dat betekent in de VS 's morgens vroeg. Blijkbaar hebben de grote TV-zenders in de VS het niet voor elkaar gekregen om de atletiek ook te kapen (net als zwemmen).
Ja, klopt, was in Beijing trouwens ook zo, ook daar zwemmen in de nacht en atletiek gewoon overdag.
Misschien dat de IAAF minder geneigd is voor geld te buigen dan de FINA.

Bovenaan