Algemeen Wedstrijdtopic

JMD

Well-known member
Bijna de helft (9 vd 20) is in 1-0 ge?indigd. Vandaag behoudens de samenvattingen op NOS.nl niks gezien en aan de samenvattingen ook vrijwel niks gemist. Viel me op dat heel veel wedstrijden in 2 minuten samen te vatten zijn, zegt genoeg.

Klopt. Het feit dat er nog geen 0-0 was zegt weinig over de attractiviteit van het toernooi. Wat mij betreft waren Spanje - Portugal en Duitsland - Mexico de allerleukste, en de eerste helft van Engeland en de tweede helft van Belgi? ook.
 

JMD

Well-known member
Overigens: als Spanje en Portugal hun laatste duel met dezelfde cijfers winnen staan ze zowel in punten, als in doelsaldo, als in gescoorde goals, als in onderling resultaat op punten, saldo en gescoorde goals gelijk. In dat geval wordt er gekeken naar de 'Fair Play', dat gaat om het aantal gele/rode kaarten. (geel = 1 punt, rood door 2x geel = 3 punten, direct rood = 4 punten, eerst geel en dan rood in een duel = 5 punten. Per duel worden dan de punten geteld en opgeteld, degene met de minste van deze punten wordt dan hoger gerangschikt)
Mocht ook dat gelijk zijn dan zien we een herhaling van het WK 1990 in groep F toen, en gaan we loten.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Overigens: als Spanje en Portugal hun laatste duel met dezelfde cijfers winnen staan ze zowel in punten, als in doelsaldo, als in gescoorde goals, als in onderling resultaat op punten, saldo en gescoorde goals gelijk. In dat geval wordt er gekeken naar de 'Fair Play', dat gaat om het aantal gele/rode kaarten. (geel = 1 punt, rood door 2x geel = 3 punten, direct rood = 4 punten, eerst geel en dan rood in een duel = 5 punten. Per duel worden dan de punten geteld en opgeteld, degene met de minste van deze punten wordt dan hoger gerangschikt)
Mocht ook dat gelijk zijn dan zien we een herhaling van het WK 1990 in groep F toen, en gaan we loten.

Het wordt nog leuker als ze met dezelfde cijfers verliezen en dus 1 van de 2 er op fair play (of loting) uitvliegt...
 

Batigoal

Well-known member
Moet zeggen dat ik nog gemengde gevoelens heb over de VAR. Bij Studio Rusland waren ze lovend over het systeem, maar het is wel verwarrend aangezien er de afgelopen dagen een paar zuivere penalties zijn gemist.

Waarbij overigens, geheel toevallig uiteraard, de grotere landen niet mochten mopperen over sommige beslissingen.
 

Abubakari

Well-known member
Klopt. Het feit dat er nog geen 0-0 was zegt weinig over de attractiviteit van het toernooi. Wat mij betreft waren Spanje - Portugal en Duitsland - Mexico de allerleukste, en de eerste helft van Engeland en de tweede helft van Belgi? ook.

Kortom: Na 20 wedstrijden hebben we twee wedstrijden gehad die in zijn geheel leuk waren en twee halve leuke. Waarbij die ene halve ook nog heel vlot beslist was.
Nee, geweldig WK.:cab:
 

Janssen

Well-known member
Ik begon heel enthousiast met kijken vorige week maar inmiddels is het vooral teletekst geworden. Wordt nog wat als ze straks naar 48 ploegen gaan. Dan kun je de eerste drie weken overslaan.
 

Makanaky

Well-known member
Een Feyenoorder en een Ajacied verschalken samen PSV.

Wel weer een schijtwedstrijd trouwens, zelfs met een half oog.
 
Bovenaan