Ajax Transfertopic

zwammy

Well-known member
Er is een verschil tussen geld beerleggen en slagen. Dat zie je wel aan al die andere toppers. Frankrijk zou ook goed zijn inderdaad, misschien nog wel beter omdat die competitie wat lager niveau is dan de BL
 

zwammy

Well-known member
Ik moet eerlijk zijn dat ik wel tevreden ben met het huidige selectiebeleid van Liverpool dus ik verwacht van niet.
 

ElSimao

Active member
PEC verliest talent aan Ajax: 'Schier onmogelijk hem te behouden'

Ajax neemt na dit seizoen Julius Dirksen over van PEC Zwolle. Technisch directeur Gerard Nijkamp van de Zwollenaren ziet de transfer als het zoveelste bewijs dat het steeds moeilijker wordt om jonge talenten te behouden.

Dirksen speelde dit seizoen in PEC Zwolle Onder-15 en debuteerde onlangs voor Oranje Onder-15. PEC had hoge verwachtingen van de talentvolle verdediger, maar ziet hem nu dus naar Amsterdam vertrekken. Nijkamp: 'Door de leeftijd van Julius konden wij hem helaas nog geen contract aanbieden, waardoor hij nu voor een, weliswaar serieuze, opleidingsvergoeding naar Ajax vertrekt.'

'De ervaring leert, dat wanneer er een club uit de topdrie langskomt, het schier onmogelijk is om een talent zoals Julius te behouden. Hoewel wij deze speler natuurlijk graag in Zwolle hadden gehouden, zien we het ook als een compliment voor de ontwikkeling van de voetbalacademie dat onze jongens steeds vaker in de interesse staan van (inter)nationale topclubs.'

Nijkamp hoopt er in de toekomst w?l in te slagen grote talenten in Zwolle te houden. 'PEC Zwolle werkt er naartoe om in de nabije toekomst talentvolle spelers, zodra de mogelijkheid qua leeftijd en regelgeving zich voordoet, te contracteren en op die manier deze voetballers binnenboord te houden, met als doel ze klaar te stomen voor onze eerste selectie.'


--------

Goede zaak, we moeten er vroeg bij zijn.
 

ElSimao

Active member
Ik hou mn hart nu al vast voor volgend seizoen. Het gaat dit jaar al slecht, maar ik ben bang dat komend jaar al helemaal een tranendal gaat worden. Ziyech en Veltman zullen vertrekken, maar ik ben bang dat ook onze sterkhouders (voor zover je daarvan kan spreken) zoals Onana, de Ligt en Kluivert om zich heen gaan kijken. Zeker op het middenveld heb je dan minimaal 2 aankopen nodig. Je hebt FdJ en vd Beek als volwaardige spelers. Schone en de Jong zijn hooguit geschikt als invaller en met Eiting, Mazraoui en de Wit win je de oorlog ook niet.

Hoewel we meerdere jeugdspelers klaar hebben staan, is geen een van het niveau Ajax 1. Daarnaast zijn de aankopen van Overmars altijd wisselvallig, dus de kans dat hij een blik spelers opentrekt die het verschil gaan maken is zeer klein. Voeg daar de ongeschikte hoofdtrainer aan toe en ik ben bang dat zelfs de eeuwige tweede plaats volgend jaar in het geding gaat komen.
 

Pascallovic

Well-known member
Als de Ligt wil is ie weg in de zomer voor een Sanchez-achtig bedrag. Kluivert en Onana verwacht ik ook wel een transfer van, evenals van Ziyech. Veltman moet ik nog zien of daar veel interesse in is.

Ben benieuwd waar men mee aan komt zetten. Voor de positie van Kluivert komt Bande al. Er moet iemand met ervaring bij centraal, want Schuurs kan de Ligt niet direct vervangen. Voor het middenveld zou ik voor 1 aankoop gaan die Frenkie en Donny moet kunnen aanvullen in de basis. De rest kan als wisselspeler nog wel nuttig zijn. Voorin moet er ook nog een vleugelspeler bij. Het seizoen ingaan met Bande, Neres, Johnsen en Cerny is wat karig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van Bronckhorst heeft nog een 1-jarig contract, dus Feyenoord hou je sowieso onder je. Ik zie AZ nou ook weer niet direct boven Ajax eindigen. PSV daar zit het dit jaar mee. Moet je ook maar zien hoe dat volgend jaar uitpakt. Verder heb je wel een enorme oorlogskas. Ik vind alleen Ten Hag niet zo bij Ajax passen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Als Kluivert weg kan voor de hoofdprijs dan moet je 'm lekker laten gaan, het is nou niet dat die nu al onvervangbaar is. Zyech eigenlijk hetzelfde, die is nou ook niet bepaald allesbepalend, sterker nog, de verwachtingen die ik had heeft hij niet ingelost.
Onana en de Ligt is anders. Dat zijn wel 2 sterkhouders maar goed, een goede keeper moet je toch wel kunnen scouten. Voor de Ligt heb je evt W?ber al, die is me tot nu toe meegevallen en daar zit nog wel wat rek in maar er op achteruit ga je al snel. Veltman is natuurlijk uiterst nuttig voor de Nederlandse competitie maar daar maak ik me wel het minst druk over.
Mij benieuwen of er nu wel een lijstje is.
 

Pascallovic

Well-known member
Kluivert heeft een contract tot en met juni 2019 en met Rioolrat als zaakwaarnemer heb ik niet de illusie dat ie bij gaat tekenen. Dus in de zomer moet ie dan verkocht worden, als je er nog iets voor wilt vangen. Echter de hoofdprijs gaat dat niet zijn natuurlijk.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ach dat was ook zo ja, nog maar een jaar. Nou verpatsen dan maar want anders loopt hij over een jaar geheid gratis de deur uit (waarna we nooit meer iets van 'm zullen horen).
 

Batigoal

Well-known member
Ajax had met Van Leer hetzelfde traject in gedachten als destijds bij Cillessen. Talentvolle keeper van een kleine club die bij Ajax als tweede keeper fungeert en op een gegeven moment de kans krijgt als de eerste doelman vertrekt. En dat is ook wel prima wat mij betreft. Talent heeft Van Leer wel en een goede keeper ergens vandaan halen is lastig.

Achterin zouden ze omwille van continu?teit het contract van Viergever moeten verlengen. Nuttige speler die al een tijdje bij de club zit. Dat heb je nodig wanneer je waarschijnlijk 2 nieuwe centrumverdedigers (Schuurs en nog iemand) krijgt. Band? heeft sinds dat zijn transfer naar Ajax bekend werd gemaakt niets meer gepresteerd, dus het is de vraag in hoeverre we daar direct op kunnen rekenen.
 

Pascallovic

Well-known member
Viergever wil zelf toch een nieuwe uitdaging?

Viergever wilde niet perse een nieuwe uitdaging, maar gewoon duidelijkheid. In de zomer mocht hij niet weg naar Leverkusen, maar een nieuw contract kreeg ie ook niet aangeboden. Ajax heeft daar niet netjes gehandeld vind ik.
 
Bovenaan