Ajax Transfertopic

vakx2.0

Banned
Dat PSV ondanks interesse hem ook niet nam omdat Karim Rekik gehuurd moest worden heb je zeker overheen gelezen?

Altijd nog lever Rekik dan Van den Hoorn... maar o.k., je hebt een punt. Ook PSV mistte de kans om Van Dijk te contracteren.

Feyenoord idem dito.

De drie PAF clubs hebben dus collectief misgegrepen. Best bizar eigenlijk, want het is van oudsher een lastig in te vullen positie waar nou niet bepaald blikken vol gegadigden voor zijn.
 

ElSimao

Active member
Altijd nog lever Rekik dan Van den Hoorn... maar o.k., je hebt een punt. Ook PSV mistte de kans om Van Dijk te contracteren.

Feyenoord idem dito.

De drie PAF clubs hebben dus collectief misgegrepen. Best bizar eigenlijk, want het is van oudsher een lastig in te vullen positie waar nou niet bepaald blikken vol gegadigden voor zijn.

Komt er eentje achter na 5 jaar.

Ontopic maar weer. Met jongens als Magallan en Tagliafico haal je een beetje de tweederangs talenten van Zuid-Amerika binnen die al wat meer ervaring hebben opgedaan. Het is niet per se een probleem om enkele van zulke spelers te hebben, maar Overmars wil zich hier nu specifiek op richten en dat lijkt mij een zeer slechte zaak. Zijn zo'n beetje de Viergevers en de Schones van ZA. Niet helemaal waardeloos maar geen toptalenten en de verkoopwaarde zal ook niet al te hoog meer zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Altijd nog lever Rekik dan Van den Hoorn... maar o.k., je hebt een punt. Ook PSV mistte de kans om Van Dijk te contracteren.

Feyenoord idem dito.

De drie PAF clubs hebben dus collectief misgegrepen. Best bizar eigenlijk, want het is van oudsher een lastig in te vullen positie waar nou niet bepaald blikken vol gegadigden voor zijn.
Feyenoord had als excuus dat ze voorzien waren met de Vrij en Martins Indi. In het geval van Ajax vond ik het toen al vreemd dat ze voor Mike van der Hoorn gingen in plaats van Virgil van Dijk. Het excuus was dat ze meer een sobere verdediger zochten, waar van Dijk in balbezit juist meer brengt en verdedigend minder ontwikkeld zou zijn. Met dat laatste was ik het niet eens. Een gemiste kans, dat is wel duidelijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Komt er eentje achter na 5 jaar.

Ontopic maar weer. Met jongens als Magallan en Tagliafico haal je een beetje de tweederangs talenten van Zuid-Amerika binnen die al wat meer ervaring hebben opgedaan. Het is niet per se een probleem om enkele van zulke spelers te hebben, maar Overmars wil zich hier nu specifiek op richten en dat lijkt mij een zeer slechte zaak. Zijn zo'n beetje de Viergevers en de Schones van ZA. Niet helemaal waardeloos maar geen toptalenten en de verkoopwaarde zal ook niet al te hoog meer zijn.
Daarom heb ik ook zoiets dat je net zo goed Viergever kunt verlengen. Dat komt neer op hetzelfde niveau, maar dan houdt je die 4.5 miljoen in je zak en je weet precies wat ie brengt. Bij die Argentijnen moet je het nog maar zien.
 

ElSimao

Active member
D'accord.

Op grond waarvan kun jij zo stellig beweren dat het hier om tweederangs Argentijnse talenten gaat? Dat het de Viergevers en Schones van Argentinie zijn?

De eersterangs Argentijnen zitten op die leeftijd natuurlijk allang bij een grotere club in Europa. De categorie Sanchez is dat natuurlijk. Deze jongens zijn beiden nog rond hun 22e verhuurd geweest, wat nou niet indiceert dat het hele goede spelers zijn. Op die leeftijd hoor je je competitie te domineren, zoals jullie Lozano ook deed in Mexico.

Heel slecht zullen ze verder ook niet zijn, maar dit zijn niet per se de spelers waarvoor je helemaal naar ZA hoeft. Die zijn hier ook gewoon en die hoeven zich niet aan te passen.
 

vakx2.0

Banned
Het zal geen top zijn. Maar al zijn ze maar 5% beter dan wat er nu staat, dan kan dat het verschil tussen titel en niks betekenen. Zo blijkt de laatste jaren.
 

ElSimao

Active member
Het zal geen top zijn. Maar al zijn ze maar 5% beter dan wat er nu staat, dan kan dat het verschil tussen titel en niks betekenen. Zo blijkt de laatste jaren.

Ik snap het niet, Sanchez is qua verkoopprijs de beste aankoop ooit en Neres begint het, eerlijk is eerlijk, ook steeds beter te doen. Allemaal jong gehaald, waarom dan nu ineens de aandacht verschuiven naar een andere categorie?
 

vakx2.0

Banned
Ik snap het niet, Sanchez is qua verkoopprijs de beste aankoop ooit en Neres begint het, eerlijk is eerlijk, ook steeds beter te doen. Allemaal jong gehaald, waarom dan nu ineens de aandacht verschuiven naar een andere categorie?

Het laatste wat ik wil is voor Ajax spreken... maar zou het niet juist een beetje te maken kunnen hebben met het feit dat er de laatste jaren veel te veel verwacht werd van spelers onder de 20? En dat dat een enorme misrekening is gebleken, nu Ajax al vier jaar compleet droog staat wat prijzen betreft. Sanchez en Neres zijn de spreekwoordelijke uitzonderingen.

Met name in de verdediging is ervaring goud waard.
 

ElSimao

Active member
Het laatste wat ik wil is voor Ajax spreken... maar zou het niet juist een beetje te maken kunnen hebben met het feit dat er de laatste jaren veel te veel verwacht werd van spelers onder de 20? En dat dat een enorme misrekening is gebleken, nu Ajax al vier jaar compleet droog staat wat prijzen betreft. Sanchez en Neres zijn de spreekwoordelijke uitzonderingen.

Met name in de verdediging is ervaring goud waard.

Ach, de ervaring van Moisander, Westermann, Viergever, Ooijer, Wielaert of Oleguer bedoel je?

Ik prefereer talent (Sanchez, de Ligt, Vertonghen etc.) boven die ervaring.
 

vakx2.0

Banned
Ik denk dat die Argentijn tussen de groepen zit die jij noemt. Meer talent dan het eerste rijtje. Minder talent, maar meer ervaring dan het tweede rijtje. Tel daarbij op dat Ajax makkelijk 4,5 miljoen kan aftikken... en je wordt er alleen maar beter van. Per direct.
 

ElSimao

Active member
Ik denk dat die Argentijn tussen de groepen zit die jij noemt. Meer talent dan het eerste rijtje. Minder talent, maar meer ervaring dan het tweede rijtje. Tel daarbij op dat Ajax makkelijk 4,5 miljoen kan aftikken... en je wordt er alleen maar beter van. Per direct.

Moet nog maar blijken uiteraard.

Ik denk dat ervaring voor een groot gedeelte irrelevant is. Was Sanchez 28 geweest dan had men zijn succes toegeschreven aan het feit dat ie al wat ouder is. Kwaliteit is uiteindelijk veel belangrijker dan dat.
 

Eef de Kip

Well-known member
Vooral bijzonder dat er voor het eerst sinds tijden weer is een topspeler uit de Nederlandse competitie direct aanhaakt in een buitenlandse topcompetitie. Voor m'n gevoel was Strootman de laatste.
 

Batigoal

Well-known member
Achteraf neem ik Sanchez ook niets kwalijk. Hij is een beetje rot weggegaan, maar die jongen was gewoon te goed om te behouden. Ik vind het erg tof om hem tegenwoordig zo te zien bij Tottenham.

Tagliafico zullen we moeten afwachten. Hij was net 20 jaar toen hij in Spanje speelde, dus dat zegt niet zoveel. Hij is niet de eerste speler die te vroeg naar het buitenland gaat om op een later moment met meer ervaring de sprong alsnog te wagen. Daarnaast heeft hij dit jaar zijn debuut voor Argentini? gemaakt, dus het lijkt me dat hij nu pas zijn doorbraak kent. Er zijn meer spelers die zich op latere leeftijd pas ontwikkelen.
 
Bovenaan