Ajax Transfertopic

Pascallovic

Well-known member
Wat ik er van hoor niet echt een speler waarvoor je als club nu al had moeten handelen voor volgend seizoen. Zeker wetende dat je nog genoeg buitenspelers hebt van een acceptabel niveau.

Die Bande heeft best iets lomps helaas. Lompe motoriek en heeft daardoor veel ruimte nodig. Technisch niet erg verfijnd.

Is aan de andere kant wel sterk en doelgericht, maar een "Traore" zie ik er niet in. Het beeldmateriaal dat ik gezien heb wat ietwat teleurstellend.
Dan heb je er eigenlijk niet zo heel veel aan, want als Ajax doorgaans iets niet krijgt is het ruimte.
 

ElSimao

Active member
Dan heb je er eigenlijk niet zo heel veel aan, want als Ajax doorgaans iets niet krijgt is het ruimte.

Ach, Neres staat er ook in, die kan feitelijk ook niet zoveel als de ruimtes kleiner worden.

Maar goed, jammer dit. Deze move hadden we voor Traore moeten maken. Dat was pas een goede speler zeg, die acties die hij op het einde maakte, hoe hij voorbij verdedigers danste. Een zeer groot talent.
 

Batigoal

Well-known member
Younes gaat weg, in Cerny heeft men onvoldoende vertrouwen anders had die meer kansen gekregen. Dus hou je Kluivert, Neres en Johnsen over voor 2 posities. Dan vind ik het niet zo gek dat je een speler erbij haalt die op alle posities voorin kan spelen. Of die extra optie €8 miljoen moet kosten kun je je afvragen, maar het geld mag blijkbaar soms wel rollen en bij andere spelers niet.
 

SanMark.

Well-known member
Lijkt mij meer een compensatie aankoop van het slechte keuze om Keizer trainer te maken en het weinige daadkrachtige optreden tijdens de zomerstop w.b.t. transfers.
 

Abubakari

Well-known member
Hadden ze beter 9 miljoen aan een linksback uit kunnen geven. Of Keizer terug naar Cambuur kunnen sturen.
 

vakx2.0

Banned
Het is niet voor niets dat zoveel clubs interesse hadden. Dus het zal best een aardige speler zijn. Wel raar dat hij bij een Belgische degradatiekandidaat speelt. Ook uit het feit dat hij international (debuterend) is voor een land als Burkino Faso valt weinig af te leiden. Ook de meeste Oranje debutanten van de afgelopen jaren zouden geen grote versterking voor Ajax zijn geweest. En van youtube worden ook weinig wijzer.... veel intikkers en inschuivers. Maar laten we eindigen waarmee we begonnen: het feit dat (volgens Ajax dan) veel clubs achter 'm aanzaten, houdt in dat hij waarschijnlijk wel wat in z'n mars heeft. Mag ook wel voor dat geld.
 

Batigoal

Well-known member
Het is niet voor niets dat zoveel clubs interesse hadden. Dus het zal best een aardige speler zijn. Wel raar dat hij bij een Belgische degradatiekandidaat speelt. Ook uit het feit dat hij international (debuterend) is voor een land als Burkino Faso valt weinig af te leiden. Ook de meeste Oranje debutanten van de afgelopen jaren zouden geen grote versterking voor Ajax zijn geweest. En van youtube worden ook weinig wijzer.... veel intikkers en inschuivers. Maar laten we eindigen waarmee we begonnen: het feit dat (volgens Ajax dan) veel clubs achter 'm aanzaten, houdt in dat hij waarschijnlijk wel wat in z'n mars heeft. Mag ook wel voor dat geld.

Klein, maar niet onbelangrijk detail. Met name in de Duitse media werd Band? al vanaf het begin van het seizoen en lang voordat Ajax in kwam gelinkt aan verschillende Bundesliga-clubs.

Wat ook gelijk het probleem schetst van de huidige tijd: de gemiddelde club uit een topcompetitie scout volop naar jonge talenten, dus je zal vaker risico moeten nemen, anders vis je achter het net (Richarlison). Ik ben in ieder geval blij dat Ajax de laatste jaren durft te investeren in spelers van buiten de Eredivisie.
 

ElSimao

Active member
Klein, maar niet onbelangrijk detail. Met name in de Duitse media werd Band? al vanaf het begin van het seizoen en lang voordat Ajax in kwam gelinkt aan verschillende Bundesliga-clubs.

Wat ook gelijk het probleem schetst van de huidige tijd: de gemiddelde club uit een topcompetitie scout volop naar jonge talenten, dus je zal vaker risico moeten nemen, anders vis je achter het net (Richarlison). Ik ben in ieder geval blij dat Ajax de laatste jaren durft te investeren in spelers van buiten de Eredivisie.

Precies, zo zit het.
 

ElSimao

Active member
Had dan Johnsen lekker bij ons gelaten.

Koopclub.

Ajax is inderdaad een koopclub. Moet ook wel, want onze jeugd kan er geen zak van.

Alleen, hoe zijn jullie zelf aan Johnsen gekomen? Van Rosenborg gekocht, dus doe nou niet alsof jullie anders zijn.
 

JMD

Well-known member
Ajax is inderdaad een koopclub. Moet ook wel, want onze jeugd kan er geen zak van.

Alleen, hoe zijn jullie zelf aan Johnsen gekomen? Van Rosenborg gekocht, dus doe nou niet alsof jullie anders zijn.
Waar zegt hij dat dan?

(en verder: iets met hoge bomen en dingen van de daken schreeuwen...)
 

JMD

Well-known member
De 2e aanwinst voor komende zomer voor Ajax is Per Schuurs. Komt per 1 januari in dienst van Ajax, maar maakt het seizoen af in Sittard.
 

ElSimao

Active member
Als we straks Schuurs, de Ligt en Wober centraal achterin hebben, kan Matthijs maar beter Duits gaan leren, anders zal de communicatie nogal moeizaam verlopen ben ik bang.
 
Bovenaan