Ajax Transfertopic

Satyr

Administrator
Forumleiding
Sowieso, een vaste basiself is z??? 2007. Je moet spelers in vorm opstellen, niet alleen kijken naar naam en vooral eigen voorkeur. De beste elf op papier maakt niet het beste team (?opendeur.nl) Maar dat laatste is moeilijk te vinden. Voorbeeld? Rakitic bij Barcelona. Leuke speler bij Schalke en Sevilla, een nuttige speler voor Barcelona. Op papier. In de praktijk is hij een onmisbare schakel geworden. Terwijl hij bij de minste drie qua talent en kwaliteit staat. Toch stel je zo'n speler altijd op.

Maar vind dus maar eens je eigen Rakitic. Als 'ie er al is.

edit: Brenet bij PSV, ook zo'n 'waardeloze' speler die toch iets positiefs doet met het team PSV.
 

ElSimao

Active member
Sowieso, een vaste basiself is z??? 2007. Je moet spelers in vorm opstellen, niet alleen kijken naar naam en vooral eigen voorkeur. De beste elf op papier maakt niet het beste team (?opendeur.nl) Maar dat laatste is moeilijk te vinden. Voorbeeld? Rakitic bij Barcelona. Leuke speler bij Schalke en Sevilla, een nuttige speler voor Barcelona. Op papier. In de praktijk is hij een onmisbare schakel geworden. Terwijl hij bij de minste drie qua talent en kwaliteit staat. Toch stel je zo'n speler altijd op.

Maar vind dus maar eens je eigen Rakitic. Als 'ie er al is.

edit: Brenet bij PSV, ook zo'n 'waardeloze' speler die toch iets positiefs doet met het team PSV.

Ageren tegen het hebben van een vaste basiself, om vervolgens een speler te opperen die vast in de basis moet..
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ageren tegen het hebben van een vaste basiself, om vervolgens een speler te opperen die vast in de basis moet..

Ja, dat zijn er geen elf h?? Je hoeft echt niet elke wedstrijd elf vaste namen te hebben. Of je moet een tactisch onbenul zijn (STREPPEL!).
 

ElSimao

Active member
Ja, dat zijn er geen elf h?? Je hoeft echt niet elke wedstrijd elf vaste namen te hebben. Of je moet een tactisch onbenul zijn (STREPPEL!).

Niet kijken naar naam, maar alleen naar vorm. Ohja, Rakitic moet er altijd in. Als je de tegenstrijdigheid niet ziet, ligt het aan jezelf.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Niet kijken naar naam, maar alleen naar vorm. Ohja, Rakitic moet er altijd in. Als je de tegenstrijdigheid niet ziet, ligt het aan jezelf.

Rakitic is de eeuwige 6,5. Hier en daar een 6 of een 7. Maar vooral het bindmiddel van het team. Een Rakitic die een kutwedstrijd speelt, is nog altijd belangrijk. Daarom moet die man altijd spelen. En natuurlijk moet je niet elke week 11 man wisselen, maar ik ging er, met jouw super-intelligentie, vanuit dat je dat wel begreep. Laat Ajax een zevental spelers hebben die, zonder blessures of schorsingen, altijd spelen. Dan heb je nog genoeg keus om je beste team op te stellen ipv de logische namen.

Siem de Jong kan best de missing link zijn. Weten we niet en jij wilt het niet weten.
 

ElSimao

Active member
Rakitic is de eeuwige 6,5. Hier en daar een 6 of een 7. Maar vooral het bindmiddel van het team. Een Rakitic die een kutwedstrijd speelt, is nog altijd belangrijk. Daarom moet die man altijd spelen. En natuurlijk moet je niet elke week 11 man wisselen, maar ik ging er, met jouw super-intelligentie, vanuit dat je dat wel begreep. Laat Ajax een zevental spelers hebben die, zonder blessures of schorsingen, altijd spelen. Dan heb je nog genoeg keus om je beste team op te stellen ipv de logische namen.

Siem de Jong kan best de missing link zijn. Weten we niet en jij wilt het niet weten.

De cultus rond blonde gastjes met blauwe ogen die er geen zak van kunnen maar toch "onmisbaar" zijn hebben we bij Ajax ook al lang. Eerst Siem de Jong en daarna Klaassen.

Je pleit dus voor iets dat er helaas al is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De cultus rond blonde gastjes met blauwe ogen die er geen zak van kunnen maar toch "onmisbaar" zijn hebben we bij Ajax ook al lang. Eerst Siem de Jong en daarna Klaassen.

Je pleit dus voor iets dat er helaas al is.

Je blijft hameren op iets zichtbaars, terwijl het juist een ongrijpbaar iets is. Klaassen was voor Ajax een hele logische/nuttige speler. En dan kijk ik niet eens naar statistieken oid. Maar jij blijft liever hangen in het 'ik mag 'm niet' gehalte. Ook goed, maar je hebt geen gelijk.
 

ElSimao

Active member
Je blijft hameren op iets zichtbaars, terwijl het juist een ongrijpbaar iets is. Klaassen was voor Ajax een hele logische/nuttige speler. En dan kijk ik niet eens naar statistieken oid. Maar jij blijft liever hangen in het 'ik mag 'm niet' gehalte. Ook goed, maar je hebt geen gelijk.

Je hebt gelijk, ik focus me inderdaad op tastbare en zichtbare waarnemingen.
 

Batigoal

Well-known member
Ajax heeft volgens diverse Argentijnse media interesse in centrumverdediger Lisandro Magall?n (24) van Boca Juniors. Het lijkt me goed dat er nog steeds gekeken wordt naar dit soort spelers om de selectie in de breedte te versterken.

En de interesse zal ook te maken hebben met een mogelijk vertrek van De Ligt. El Mundo berichtte afgelopen week op de voorpagina dat FC Barcelona voor komende zomer Matthijs de Ligt wil contracteren. Goed, die krant moet ook gevuld worden, maar aangezien de mogelijke interesse van Bar?a in De Ligt al tijden terugkeert als thema mogen we in ieder geval ervan uit gaan dat we komende zomer een vervanger moeten hebben.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik las het ook op diverse sites maar ik kwam niet verder dan voetbalprimeur en voetbalzone. Dat en de ligt nu naar Barcelona wat mi een tikje vroeg is vond ik nogal ongeloofwaarding maar goed, het komt wel vaak terug.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Barcelona heeft flinke lijstjes en die kranten moeten vol. Niets ten nadelen van De Ligt, maar een transfer naar Barcelona zie ik op dit moment niet gebeuren. Die blijft nog wel anderhalf seizoen bij Ajax. Dan is het nog steeds een vrij jonge verdediger.
 

Pascallovic

Well-known member
Kan mij voorstellen dat de Ligt op het lijstje bij Barca staat. Geloof er echter weinig van dat ze in de winterstop of de zomer komen om hem over te nemen. Daarvoor is zijn niveau lang nog niet constant en hoog genoeg.
 

JMD

Well-known member
Ajax heeft volgens diverse Argentijnse media interesse in centrumverdediger Lisandro Magall?n (24) van Boca Juniors. Het lijkt me goed dat er nog steeds gekeken wordt naar dit soort spelers om de selectie in de breedte te versterken.
Het lijkt me dat als je een 24-jarige Argentijn van Boca Juniors haalt dat die dan niet voor de breedte komt... ;)
 

Batigoal

Well-known member
En vervolgens staat in het gros van de reacties daaronder dat ze onhaalbaar zijn. Volgens mij moet je vooral in andere landen zijn nu de grote voetballanden na Brazili? en Argentini? ook Colombia hebben ontdekt. Zo heeft Watford afgelopen zomer een stuk of 10 Colombiaanse talentjes weggeplukt en vertrekken er ook een hoop naar Itali?. Ik zou het eens proberen in Venezuela, nu dat land in opkomst is met steeds meer spelers in Europa en jeugdploegen die het goed doen op eindtoernooien. En laten we wel wezen; talenten hoeven steeds minder goed te zijn om een aanwinst te zijn in de Eredivisie. Met andere woorden je vijver om in te vissen wordt steeds groter en de financi?le middelen hebben we toch wel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In het ergste geval kan je anders een Deen de kans geven en mocht dat niet lukken, een Hollandse jongen. Al zal die Hollandse jongen wel al naar Manchester of London zijn vertrokken.
 

Batigoal

Well-known member
In het ergste geval kan je anders een Deen de kans geven en mocht dat niet lukken, een Hollandse jongen. Al zal die Hollandse jongen wel al naar Manchester of London zijn vertrokken.

Die Hollandse jongens blijven heus wel doorstromen, maar je kunt niet anders dan buitenlanders halen wil je het niveau nog een beetje op peil houden. Je moet er toch niet aan denken dat we vooral veel Nederlandse spelers willen hebben. Loopt er straks zo'n jongen als Kuwas hier rond.

Dankzij John Steen Olsen is Ajax een grote naam in Denemarken dus ik verwacht ook wel dat we daar regelmatig een talentje vandaan pikken. Over Victor Jensen gingen ook al goede verhalen voordat hij naar Ajax kwam deze zomer.
 

ElSimao

Active member
Die Hollandse jongens blijven heus wel doorstromen, maar je kunt niet anders dan buitenlanders halen wil je het niveau nog een beetje op peil houden. Je moet er toch niet aan denken dat we vooral veel Nederlandse spelers willen hebben. Loopt er straks zo'n jongen als Kuwas hier rond.

Dankzij John Steen Olsen is Ajax een grote naam in Denemarken dus ik verwacht ook wel dat we daar regelmatig een talentje vandaan pikken. Over Victor Jensen gingen ook al goede verhalen voordat hij naar Ajax kwam deze zomer.

Wat betreft "Hollandse jongens" is het qua doorstroming nou niet echt best gesteld bij ons. Niveautje Blind, Klaassen, Babel, Tete, el Ghazi, S. de Jong etc. op zijn best.

Het zou me niks verbazen als we qua jeugdopleiding stiekem een stuk slechter zijn dan we denken en ook gewoon minder dan andere Nederlandse clubs. Daar zit genoeg verbetering in. Het is echt de jeugdscouting ipv de jeugdopleiding die de club nog enigszins overeind houdt.
 
Bovenaan