Ajax Transfertopic

Atreides

Well-known member
Eiting op weg naar Huddersfield Town. Domme keuze, technisch en tactisch is hij erg sterk. Fysiek en qua snelheid en felheid een stuk minder. Dan heb je meer aan ervaring in de eredivisie bij een Heerenveen/Twente/Groningen.
 

ALenstra

Well-known member
Wauw, er moet toch iets misgegaan zijn als een supertalent van Ajax bij zo'n hotseknots club terecht komt.
 

Batigoal

Well-known member
Ajax zou nu vol inzetten op Klaassen en Klaiber. Over beiden heb ik toch wel een gemixt gevoel. Klaassen wordt al langer genoemd en eerst was ik wat negatiever over zijn mogelijk komst dan nu. Alvarez laat helaas te weinig zien en komt bovendien handelingssnelheid te kort. Het is fijn om een extra middenvelder erbij te krijgen na het vertrek van Marin en Eiting. Gravenberch ontwikkelt zich heel goed, maar kan nog niet alle wedstrijden op constant niveau spelen, dat bleek voor de coronastop wel. Klaassen speelt tegenwoordig wat meer teruggetrokken dan bij Ajax destijds en komt daar met zijn voetballende kwaliteiten voor de verdediging prima uit de voeten. Daarnaast natuurlijk een echte clubman die een ploeg op sleeptouw kan nemen en hard werkt dus al met al best goed om erbij te hebben. Wellicht wel een dure optie voor 'erbij', maar dat is aan Overmars.

Klaiber ben ik wat minder kapot over. Eerlijk is eerlijk het is een goede rechtsback en hij kan absoluut nog een stap maken naar een grotere club, maar hij is een echte Utrechter en bloedirritant altijd tegen Ajax. Wat wel grappig is, aangezien hij nog in de jeugd van Ajax heeft gespeeld lees ik nu. Dus ja, zeker goeie spelers als backup voor Mazraoui, maar ik denk dat veel fans hem niet moeten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Idealiter zou je Alvarez moeten verpatsen voor een bedrag dat je kwijt bent aan Klaassen.
Wordt je per saldo alleen maar sterker van.
 

Abubakari

Well-known member
Klaiber mag van mij wel naar de club(s) gaan waar hij liever speelt ipv bij Ajax. De schijt met dat soort anti Ajax frusto's die een wit voetje bij het publiek willen halen. Als het nou echt een hele goeie speler zou zijn, maar het is een prima eredivisie speler, meer niet.
Doe Rensch en/of Timber dan maar als back up als Klaiber de andere optie is.

Klassen mag van mij wel komen, jongen van de club en als Batigoal het goed vindt zal het wel goed zijn. 🙂
 

Maasveld

Well-known member
Klaiber mag van mij wel naar de club(s) gaan waar hij liever speelt ipv bij Ajax. De schijt met dat soort anti Ajax frusto's die een wit voetje bij het publiek willen halen. Als het nou echt een hele goeie speler zou zijn, maar het is een prima eredivisie speler, meer niet.
Doe Rensch en/of Timber dan maar als back up als Klaiber de andere optie is.

Klassen mag van mij wel komen, jongen van de club en als Batigoal het goed vindt zal het wel goed zijn. 🙂
Ajax en Utrecht schijnen eruit te zijn.
 

Atreides

Well-known member
Voor een reserve rechtsback. Pfoe.

We hebben net onze reserve rechtsback verkocht voor 20 tot 25 miljoen en de derde linker centrale verdediger voor 8 miljoen.

Niet mijn eerste keus, maar meestal ziet ten Hag het wel goed, dus wie weet voldoet de lieveling van JFK.
 
Bovenaan