Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
De mening van Raiola is dat er vorig jaar een afspraak is gemaakt dat De Ligt nog een jaar zou blijven en hij dit jaar voor €50 miljoen zou mogen vertrekken. Als dat is vastgelegd dan is het gewoon klaar. Ajax beweert van niets en dus kan dit nog een vervelend lange soap worden.
Als Raiola dat vindt dan moet hij met de ondertekende overeenkomst op de proppen komen waarin die afspraak staat. Anders moet hij gewoon zijn mond houden.

Batigoal

Well-known member
Als Raiola dat vindt dan moet hij met de ondertekende overeenkomst op de proppen komen waarin die afspraak staat. Anders moet hij gewoon zijn mond houden.

Eens, daarnaast is het natuurlijk raar dat deze afspraak niet genoemd werd toen PSG en Bar?a hogere aanbiedingen deden. Of zal dat te maken hebben met het feit dat Raiola vriendjes is met Nedved van Juve en hij bij die club zelf de hoogste vergoeding kan krijgen?

Atreides

Well-known member
Eens, daarnaast is het natuurlijk raar dat deze afspraak niet genoemd werd toen PSG en Bar?a hogere aanbiedingen deden. Of zal dat te maken hebben met het feit dat Raiola vriendjes is met Nedved van Juve en hij bij die club zelf de hoogste vergoeding kan krijgen?

Hoe kom je daar toch bij.

Batigoal

Well-known member
Volgende transferhoofdstuk volgend jaar zomer (of al eerder): Ryan Gravenberch wordt gezien als ??n van de grotere talenten bij Ajax, maar wil zijn in 2021 aflopende contract niet verlengen. Sinds kort is er interesse van... Juventus. Uiteraard is Raiola zijn zaakwaarnemer. Als we maar lang genoeg Raiola dwars zitten bij de transfer van De Ligt, dan zijn we Gravenberch binnenkort ook kwijt gok ik.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Valt me elke keer weer tegen dat jonge, op het oog normale, jongens in zee gaan met die rioolrat.

JMD

Well-known member
Valt me elke keer weer tegen dat jonge, op het oog normale, jongens in zee gaan met die rioolrat.
Dit dus. En zou het nou nog een mindere speler zijn die aan de man gebracht moet worden, oke, dan heb je een makelaar wel nodig. Maar spelers als De Ligt hoeven zichzelf toch niet te verkopen. Potenti?le wereldtopper....

Misschien moeten wij als DVK ook maar makelaar worden. Met de normen en waarden zit het hier wel goed, en als we commissie van 1 zo'n transfer ontvangen is er genoeg geld binnen om DVK nog duizenden jaren in de lucht te houden. :p

Pascallovic

Well-known member
Nu is Gravenberch het laatste half jaar vooral opgevallen door zijn mentaliteit wat niet helemaal lekker zit.

https://www.ajax1.nl/gravenberch-geschorst/

Gezien zijn talent zou je verwachten dat hij de speelminuten zou krijgen die Ekkelenkamp heeft gekregen in de eerste helft van 2019. Hij was eind 2018 immers gewoon in beeld bij het eerste en maakte zelfs zijn debuut tegen PSV. Daarna heeft hij de concurrentieslag van Ekkelenkamp wat geen wereldtalent is verloren. Ook nu in de voorbereiding valt het op dat andere spelers meer speeltijd krijgen. bijvoorbeeld een de Wit, Ekkelenkamp en Jensen.

Hankie

Well-known member
Ik wens Raiola een hoop duosprongen met X toe.

parachutespringen-gifs-EdIWps.gif

Max

Administrator
Forumleiding

Het valt mij elke keer weer op dat de gemiddelde voetbalfan op de zaakwaarnemer afgeeft, terwijl de zaakwaarnemer niets doet zonder medeweten van de voetballer.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nu is Gravenberch het laatste half jaar vooral opgevallen door zijn mentaliteit wat niet helemaal lekker zit.

https://www.ajax1.nl/gravenberch-geschorst/

Gezien zijn talent zou je verwachten dat hij de speelminuten zou krijgen die Ekkelenkamp heeft gekregen in de eerste helft van 2019. Hij was eind 2018 immers gewoon in beeld bij het eerste en maakte zelfs zijn debuut tegen PSV. Daarna heeft hij de concurrentieslag van Ekkelenkamp wat geen wereldtalent is verloren. Ook nu in de voorbereiding valt het op dat andere spelers meer speeltijd krijgen. bijvoorbeeld een de Wit, Ekkelenkamp en Jensen.

Ah dat is mij ontgaan. Zonde zeg. Ik heb die jongen vorig jaar in de voorbereiding zien spelen en dat was echt indrukwekkend. Waanzinnig talent, maar blijkbaar weer eentje met een klote mentaliteit. Hopelijk draait hij snel bij.

ALenstra

Well-known member
Het valt mij elke keer weer op dat de gemiddelde voetbalfan op de zaakwaarnemer afgeeft, terwijl de zaakwaarnemer niets doet zonder medeweten van de voetballer.

Precies. En clubs hoeven geen zaken te doen met zaakwaarnemers die ze niks vinden.

JMD

Well-known member
Klopt.
Daarom is de opmerking van Jamel des te meer waar.

Batigoal

Well-known member

Dat is zeker waar. Het valt echter wel op dat het met cli?nten van Raiola vaak ruzie wordt. Waarom kon een miljoenentransfer van De Jong zo geruisloos en zonder gedoe afgerond worden voor een krankzinnig bedrag?

Jorge Mendes, de enige zaakwaarnemer die n?g meer aan transfers verdient dan Raiola: hoe vaak horen we daar gedoe over bij zijn transfers?

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is zeker waar. Het valt echter wel op dat het met cli?nten van Raiola vaak ruzie wordt. Waarom kon een miljoenentransfer van De Jong zo geruisloos en zonder gedoe afgerond worden voor een krankzinnig bedrag?

Jorge Mendes, de enige zaakwaarnemer die n?g meer aan transfers verdient dan Raiola: hoe vaak horen we daar gedoe over bij zijn transfers?

Raiola is koning conflict, maar haalt op die manier naast voor zichzelf ook voor zijn spelers er mooie deals uit. Maar dat weten de spelers dus ook.

Bij De Ligt zou je toch verwachten dat hij voor een minder conflictgevoelige zaakwaarnemer kiest of het gewoon zijn schoonvader laat regelen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp het ook gewoon niet. Zo'n De Ligt komt op mij over als een zeer verstandige, keurige jongen. Dat doet me vermoeden dat hij uit een normaal gezin komt, met verstandige ouders. Wie verzint er dan om met Raiola in zee te gaan, terwijl je weet dat die man garant staat voor conflicten en gedoe. Zal best dat die man er de beste deal voor zijn spelers uit sleept (vooral ook voor zichzelf, trouwens), maar alsof De Ligt bij een andere zaakwaarnemer genoegen zou moeten nemen met een fooi. Die jongen is momenteel het meest gewilde talent van de wereld. Zelfs als ik zijn zaakwaarnemer zou zijn dan zou ik er voor hem met gemak een deal uit slepen waardoor zijn ouders, kinderen en kleinkinderen nooit (meer) hoeven te werken. Maar daarnaast zou ik ervoor zorgen dat hij Ajax door de voordeur verlaat en hij niet te boek komt te staan als geldwolf.

Atreides

Well-known member
Precies. Echt zo'n gozer waarvan je denkt dat ie lekker een goede advocaat moet inhuren. Type Keje Molenaar ofzo.

Bovenaan