Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
Vandaag een zure column van Dijkshoorn over Frenkie. Dus weer een paar miljoen extra! :duim:
Ja, die was wel flink zuur ja. Alhoewel hij wel een punt heeft over de Cruijffvergelijking. De Jong is De Jong. Er komt nooit een 2e Cruijff. Wel een 1e Frenkie de Jong.

Janssen

Well-known member
Hij heeft absoluut een punt. Nog los van het feit dat dit soort vergelijkingen altijd mank gaan moet ik het eerst nog maar eens zien allemaal. Zoals hij de voorbije interlands speelde wordt het in de Premier League natuurlijk wel moeilijk, mocht dat zijn bestemming worden. Allemaal leuk en aardig dat op de eigen helft de tegenstander uitdagen, balletje onder de voet doorhalen etc, als je dat in Engeland doet hang je in de reclameborden. De Duitsers lieten zien dat zijn spel nog relatief eenvoudig te neutraliseren is.

Batigoal

Well-known member
Hij heeft absoluut een punt. Nog los van het feit dat dit soort vergelijkingen altijd mank gaan moet ik het eerst nog maar eens zien allemaal. Zoals hij de voorbije interlands speelde wordt het in de Premier League natuurlijk wel moeilijk, mocht dat zijn bestemming worden. Allemaal leuk en aardig dat op de eigen helft de tegenstander uitdagen, balletje onder de voet doorhalen etc, als je dat in Engeland doet hang je in de reclameborden. De Duitsers lieten zien dat zijn spel nog relatief eenvoudig te neutraliseren is.

Voordat hij de stap maakt naar een topcompetitie krijgt hij sowieso te weinig constante weerstand om te kunnen constateren dat hij dat niveau in de top kan handhaven. Van Eriksen werd dit namelijk ook allemaal gezegd, maar ik denk wel dat De Jong ook zo'n ontwikkeling kan doormaken. Het zal bij een grote stap ook niet direct vanzelf goed gaan, en dan moet je het geluk hebben dat een club geduld met je heeft.

Max

Administrator
Forumleiding
Constantheid Eriksen viel volgens mij wel mee in de vergelijking met De Jong en Eriksen speelde wat dieper.

Janssen

Well-known member
In El Mundo Deportivo vandaag trouwens weer een artikel met de kop "De Jong lijkt op Modric met Cruijff trekjes". Het wordt wel mega gehyped allemaal momenteel.

Eef de Kip

Well-known member
En die jongen is ook alweer 21 ik denk dat er ook niet zo veel groei meer in zit.

Maar goed, laten we die belachelijke Cruijff vergelijkingen hier dan iig lekker laten voor wat het is en die jongen beoordelen op wat hij presteert en dan kunnen we toch concluderen dat hij obv de CL en interlandwedstrijden die hij tot nog toe heeft gespeeld toch bovengemiddeld getalenteerd is.
Of hij net zo goed wordt als Modric zullen we vanzelf wel gaan zien.

Totti

New member
En die jongen is ook alweer 21 ik denk dat er ook niet zo veel groei meer in zit.

Maar goed, laten we die belachelijke Cruijff vergelijkingen hier dan iig lekker laten voor wat het is en die jongen beoordelen op wat hij presteert en dan kunnen we toch concluderen dat hij obv de CL en interlandwedstrijden die hij tot nog toe heeft gespeeld toch bovengemiddeld getalenteerd is.
Of hij net zo goed wordt als Modric zullen we vanzelf wel gaan zien.
Precies dit dus. Glazen bol hebben we toch niet, maar een blinde kan nog zien dat hij bovengemiddeld getalenteerd is.

Janssen

Well-known member
Precies dit dus. Glazen bol hebben we toch niet, maar een blinde kan nog zien dat hij bovengemiddeld getalenteerd is.

Maar dat zag je bij Sneijder/Van der Vaart/Robben/Van Persie al toen ze 17 waren en toen was de Eredivisie ook nog sterker.

Ik zeg niet dat hij het niet gaat redden, maar wil wel eens zien of hij het niveau van die vier hierboven gaat halen.

Totti

New member
Maar dat zag je bij Sneijder/Van der Vaart/Robben/Van Persie al toen ze 17 waren en toen was de Eredivisie ook nog sterker.

Ik zeg niet dat hij het niet gaat redden, maar wil wel eens zien of hij het niveau van die vier hierboven gaat halen.
Sommigen bloeien wat later. Als ik zijn wedstrijden in de CL en ook tegen Frankrijk zie dan kan je wel concluderen dat deze jongen wel net iets meer kan. 21 is daarnaast ook nog gewoon heel jong en om je dan al op zo'n niveau meer dan staande te houden is uitstekend.

Eef de Kip

Well-known member

Lastig om het met V. Persie en Robben te vergelijken. Dat waren toch andere spelers op andere posities. Verder heb ik bij vd Vaart altijd het idee dat hij niet echt het maximale uit zijn carri?re heeft gehaald. Sneijder heeft dan weer heel ver kunnen komen dankzij zij tweebenigheid.

Marinos

Well-known member
Lastig om het met V. Persie en Robben te vergelijken. Dat waren toch andere spelers op andere posities. Verder heb ik bij vd Vaart altijd het idee dat hij niet echt het maximale uit zijn carri?re heeft gehaald. Sneijder heeft dan weer heel ver kunnen komen dankzij zij tweebenigheid.
Van Persie duurde toch ook wat langer tot hij echt tot wasdom kwam bij Arsenal?

Eef de Kip

Well-known member
Precies, en uiteindelijk werd hij pas echt wereldtop het laatste jaar bij Arsenal en vervolgens 2 jaar bij MU. Voor Sneijder eigenlijk hetzelfde, die heeft 2 jaar bij Inter absolute wereldtop gespeeld en Robben misschien 3 jaar bij Bayern.

Maar goed, de Jong is die 3 allang gepasseerd, misschien dat een Messi in topvorm net iets beter is nog.

Bovenaan