Ajax Transfertopic

ElSimao

Active member
Ik lees dat hij al 7 wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld en zit al een tijdje bij de selectie. Nu breng je me in verwarring, gezien onderstaande:

Kun jij je visie toelichten?

Als je 20 bent en je moet verhuurd worden omdat er in de selectie geen plaats voor je is schiet het niet op. Ik zou hem nog niet opgeven, maar de nieuwe Asensio of Alonso zal het niet worden. Zeg maar.

Zou Carel al 21 geweest zijn, zou het er nog minder rooskleurig voor staan.

Heb je Zwolle - Ajax gezien dit jaar?

Heb jij Ajax-Roda gezien toen Ebecilio er 3 maakte? Topspeler man.

Lichting Frenkie de Jong, Donny van de Beek, Justin Kluivert, Dolberg en de Ligt is wel vrij goed toch? Toch 5 potenti?le internationale toppers.

Net als Boilesen, Fischer, Bazoer, Riedewald, Denswil etc?

Eerst zien dan geloven.

Atreides

Well-known member
Als je 20 bent en je moet verhuurd worden omdat er in de selectie geen plaats voor je is schiet het niet op. Ik zou hem nog niet opgeven, maar de nieuwe Asensio of Alonso zal het niet worden. Zeg maar..

Dan heb je even geen aandacht besteed. Er is juist wel plek in de selectie voor Eiting.

Zou Carel al 21 geweest zijn, zou het er nog minder rooskleurig voor staan

Een nog steeds arbitraire grens.

Heb jij Ajax-Roda gezien toen Ebecilio er 3 maakte? Topspeler man.

Het maken van een goals zegt me eigenlijk niet zoveel, jammer dat je niet openstaat voor het gesprek. Ik heb een Eiting gezien die echt goed speelde (positioneel, met bal). Iets wat op basis van de samenvatting van Jong Ajax ook steeds naar voren komt. Ontwikkelingen die we eerder hebben geizien bij Frenkie de Jong en Donny van de Beek.

Net als Boilesen, Fischer, Bazoer, Riedewald, Denswil etc?

Eerst zien dan geloven.

Van de lijst van potenti?le toppers vallen er helaas altijd veel af. Ik verbaas me alleen over je fatalisme gezien de doorlopende juigende berichten over de door mij genoemde generatiespelers. Was toch anders bij de generatie die jij noemt. Die gasten hebben samen fors minder opgeleverd dan het openingsbod op de Ligt.

ElSimao

Active member
Ajax betaalt meer dan Feyenoord en PSV: ‘Dit is pas het begin’

Ajax versterkte zich deze zomer onder meer met Dusan Tadic en Daley Blind en de verwachtingen onder de achterban van de Amsterdammers voor aankomend seizoen zijn hooggespannen. Directeur spelersbeleid Marc Overmars snapt dat er succes verwacht wordt, maar geeft ook aan dat zijn club het eerst allemaal nog maar eens moet waarmaken. Wel lijkt er de komende jaren meer vuurwerk op de transfermarkt te komen.

“Ik weet niet of het een trendbreuk is maar dat we op het gebied van salaris omhoog willen is heel belangrijk, denk ik. Wat dat betreft zaten we eerst nog op het niveau van Feyenoord en PSV. Nu gaan we daar overheen. Wat mij betreft is dit pas het begin”, steekt hij van wal in gesprek met het Algemeen Dagblad. Overmars geeft aan dat de juiste timing van levensbelang was bij de transfers van Tadic en Blind: “Het moet net goed vallen. We hebben ook contact met de Ajax-jongens die bij Tottenham Hotspur voetballen (Toby Alderweireld, Jan Vertonghen en Christian Eriksen, red.). Die zeggen wel dat ze ooit weleens terug willen maar dat moet dan net goed vallen.”

Ajax leek zich in eerste instantie te gaan versterken met Lisandro Magall?n, maar uiteindelijk lukte het niet om tot een akkoord met Boca Juniors, dat eerst een vervanger in huis wilde halen, te komen. Overmars noemt dat ‘sneu’ voor de Argentijn en geeft aan dat hij daarna vrij snel overschakelde op Blind. De voetbalbestuurder wilde per se dat Erik ten Hag voor de belangrijke duels in de voorronde van de Champions League met Sturm Graz over de Oranje-international kon beschikken: “Als we nog zes weken hadden gewacht met Daley was het aankoopbedrag veel lager geweest. Maar dat wilden wij dus niet.”

“We wilden het snel in orde maken. Mensen zeggen over ons dat het kapitaal op het veld moet staan. Dat is zo maar men vergeet weleens dat we dat al hadden staan met spelers als David Neres en Hakim Ziyech.” Overmars kon snel toeslaan dankzij een meewerkende directie en Raad van Commissarissen. Vader Danny Blind, die zitting heeft in de RvC, speelde echter geen rol bij de terugkeer van zijn zoon in de Johan Cruijff ArenA: “Die heb ik de afgelopen weken niet gesproken. Dat willen we strikt gescheiden houden.”

Voor Tadic was Ajax niet de enige club die in de markt was. Overmars geeft echter aan dat het belangrijk was dat zijn club er met contacten die al maanden speelden vroeg bij was. De mindset van de Servi?r heeft daarnaast een doorslaggevende rol gespeeld: “Voor Tadic was Ajax altijd al iets magisch. Eigenlijk had hij na zijn periode bij Twente naar Ajax moeten komen.” Toch was hij voordat transfer rond was nog niet helemaal zeker van zijn zaak: “Toen ik bij Southampton op de tribune zat en hem twee keer zag scoren, kroop ik wel even in elkaar”, sluit Overmars af met een knipoog.

--------------------------------------------------------------------

Vind eigenlijk dat je als TD van Ajax of de verwachtingen moet temperen of gewoon niks moet zeggen. De volgende club waar we iemand willen kopen zal onthouden dat Marc gezegd heeft dat "dit pas het begin is" en dat we eerst net zoals Feyenoord en PSV betaalden, maar dat we daar nu voorbij zijn. Dat geldt niet alleen voor clubs, maar ook voor spelers. Die zullen ook weten dat Ajax nu meer betaalt en zich daarop instellen.

Daarnaast zet je nu PSV en Feyenoord onnodig op scherp. Deze uitspraken gaan tegen je gebruikt worden als we (weer) geen kampioen worden.

Schep gewoon altijd af in interviews of nog beter, houdt den uwen smoelwerk.

ElSimao

Active member
Dan heb je even geen aandacht besteed. Er is juist wel plek in de selectie voor Eiting.

Een nog steeds arbitraire grens.

Het maken van een goals zegt me eigenlijk niet zoveel, jammer dat je niet openstaat voor het gesprek. Ik heb een Eiting gezien die echt goed speelde (positioneel, met bal). Iets wat op basis van de samenvatting van Jong Ajax ook steeds naar voren komt. Ontwikkelingen die we eerder hebben geizien bij Frenkie de Jong en Donny van de Beek.

Van de lijst van potenti?le toppers vallen er helaas altijd veel af. Ik verbaas me alleen over je fatalisme gezien de doorlopende juigende berichten over de door mij genoemde generatiespelers. Was toch anders bij de generatie die jij noemt. Die gasten hebben samen fors minder opgeleverd dan het openingsbod op de Ligt.

Kijk, ik zeg niet dat die gasten geen topspeler gaan worden of dat Eiting zeker gaat falen, ik hou alleen een slag om de arm omdat men bij Ajax nogal vaak op de zaken vooruit loopt. Zaken die nooit werkelijkheid gaan worden.

Die Eiting kan wat mij betreft best als vervanger van Blind op 6 bij de selectie blijven en dat we Schone dan wegdoen. Veel slechter zullen we er niet op worden. De nogal opgewonden ondertoon die jij hebt deel ik wat minder, een kennelijk hele bijzondere wedstrijd tegen Zwolle ten spijt.

Atreides

Well-known member
Kijk, ik zeg niet dat die gasten geen topspeler gaan worden of dat Eiting zeker gaat falen, ik hou alleen een slag om de arm omdat men bij Ajax nogal vaak op de zaken vooruit loopt. Zaken die nooit werkelijkheid gaan worden.
.

Dat ze bij Ajax soms iets te positief zijn is een feit. Ik snap alleen het negativisme over de generatie De Ligt niet.

Wat betreft Eiting vorig jaar 11 assist als verdedigende middenvelder in JL. Lijkt me echt een knappe prestatie. Nog wat leesvoer voor je gevonden:

Door Kevin Van Nunen

Het gaat veel te ver om te stellen dat Ajax stond te swingen tegen Steaua Boekarest (1-1), maar als er op het veld iets gebeurde, was de kans groot dat Eiting als aangever fungeerde. De middenvelder ontpopte zich in Hattem tot draaischijf van het elftal.

“Jullie hebben goed opgelet,” merkte Ten Hag op toen hem werd voorgelegd of hij Eiting en Noussair Mazraoui de beste spelers aan de kant van Ajax vond. David Neres deed het in de eerste helft ook leuk. “Ons spel was het eerste uur van heel hoog niveau.”
https://www.ajaxlife.nl/updates/ten-hag-onder-indruk-van-eiting-gecharmeerd-van-lang-ajaste-1819
Carel Eiting kwam zondagmiddag bij Ajax tegen PEC Zwolle (0-1) binnen de lijnen. Hij verving in de rust Lasse Sch?ne en speelde sterk in het tweede bedrijf. De talentvolle middenvelder heeft ook indruk gemaakt op Mario Been. De analist van FOX Sports zag Eiting goede dingen doen.

Waar trainer Erik ten Hag in eerdere wedstrijden nog een verdediger in het veld bracht en Frenkie de Jong doorstuurde naar het middenveld, liet hij nu De Jong staan in de achterhoede en bracht hij Eiting. "Ik vind het geweldig. Als je twintig jaar bent en je laat dit zien..Natuurlijk zal de trainer ongetwijfeld overtuigd zijn van kwaliteiten", aldus Been. "Hij kijkt altijd naar voren, dat zit een beetje in het DNA van de Ajax-spelers.”

Been zag dat Eiting graag naar voren voetbalt. “Normaal kaatsen spelers terug, maar hij kijkt altijd naar voren. Hup, dan zet hij weer iemand voor de goal. Hij ziet gewoon alles. Gelijk naar de spits spelen en niet terug. Hij ziet elke oplossing. Dit zijn kwaliteiten die niet veel spelers hebben, Ik vind het ook knap van Ten Hag dat hij hem de kans geeft. Dat je zegt tegen zo'n jongen: ga maar spelen en laat het maar zien.”
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=323434

Die Eiting kan wat mij betreft best als vervanger van Blind op 6 bij de selectie blijven en dat we Schone dan wegdoen. Veel slechter zullen we er niet op worden.

Omdat een jeugdspeler het niet slechter zal doen? Bijzondere bijdrage over Schone. Heeft zijn waarde keer op keer bewezen en gezegd met een fantastische trap. Moet iemand aanmerkelijk beter zijn, niet 'niet slechter'. Zeker aangezien vd Beek en Frenkie de Jong nog talenten zijn.

De nogal opgewonden ondertoon die jij hebt deel ik wat minder, een kennelijk hele bijzondere wedstrijd tegen Zwolle ten spijt

Je klinkt een beetje zoals zo'n vervelende fatalistische veen-Drent met turf, jenever en achterdocht. Want het is natuurlijk ook een schandalig hoog verwachtingspatroon, iemand die op termijn tot basisspeler van Ajax 1 kan uitgroeien. Hopen dat Eiting de druk aan kan.

ElSimao

Active member
Wat betreft Eiting vorig jaar 11 assist als verdedigende middenvelder in JL. Lijkt me echt een knappe prestatie. Nog wat leesvoer voor je gevonden:

Je klinkt een beetje zoals zo'n vervelende fatalistische veen-Drent met turf, jenever en achterdocht. Want het is natuurlijk ook een schandalig hoog verwachtingspatroon, iemand die op termijn tot basisspeler van Ajax 1 kan uitgroeien. Hopen dat Eiting de druk aan kan.

Het is wel bijzonder, wanneer ik skeptisch ben over Eiting, ben je boos. Maar als ik dan voorstel om hem backup te maken en hem te laten stijgen in de hierarchie, is het ook niet goed, want dan is die geweldige Schone het slachtoffer.

Het staat vast dat Schone de beste trap van de selectie heeft. Hij scoort (zeker voor een 6) vaak en mooi, dus ik snap dat hij opvalt. Voor de rest vind ik hem echter vrij matig, hij is langzaam in lopen en handelen, defensief vrij laks en gezien zijn leeftijd denk ik niet dat het beter gaat worden. Je kunt hem erbij houden als een soort van breekijzer, maar voor hele wedstrijden geef ik de voorkeur aan anderen.

Als een talent en een ervaren speler hetzelfde niveau hebben, geef ik de voorkeur aan het talent. Die wordt immers nog beter en meer waard, terwijl de ervaren speler alleen maar minder wordt.

Maasveld

Well-known member
Het is wel bijzonder, wanneer ik skeptisch ben over Eiting, ben je boos. Maar als ik dan voorstel om hem backup te maken en hem te laten stijgen in de hierarchie, is het ook niet goed, want dan is die geweldige Schone het slachtoffer.

Het staat vast dat Schone de beste trap van de selectie heeft. Hij scoort (zeker voor een 6) vaak en mooi, dus ik snap dat hij opvalt. Voor de rest vind ik hem echter vrij matig, hij is langzaam in lopen en handelen, defensief vrij laks en gezien zijn leeftijd denk ik niet dat het beter gaat worden. Je kunt hem erbij houden als een soort van breekijzer, maar voor hele wedstrijden geef ik de voorkeur aan anderen.

Als een talent en een ervaren speler hetzelfde niveau hebben, geef ik de voorkeur aan het talent. Die wordt immers nog beter en meer waard, terwijl de ervaren speler alleen maar minder wordt.
Sceptisch.

Atreides

Well-known member
‘Brands reserveert 55 miljoen en breekt clubrecord voor Everton’
Vrijdag, 20 juli 2018 om 19:10

Richarlison is op weg naar Everton. De Daily Mail pakt uit met het bericht dat de club uit Liverpool een transfersom gaat betalen die kan oplopen tot ongeveer 55 miljoen euro. Daarmee zou de 21-jarige aanvaller de duurste aankoop ooit worden voor de club van directeur Marcel Brands.

Richarlison stond een jaar geleden in de belangstelling van Ajax, maar ruilde Fluminense uiteindelijk in voor Watford. The Hornets betaalden 12,5 miljoen voor de 21-jarige linksbuiten en lijken nu dus fors winst te maken op de voormalig jeugdinternational. Richarlison speelde 41 wedstrijden voor de club uit Londen.

De linkspoot was daarin goed voor vijf doelpunten en vijf assists en gaat nu dus verder bij Everton, mits hij door de medische keuring komt. Op Goodison Park moet Richarlison de eerste aanwinst worden van deze zomer, want manager Marco Silva verwelkomde nog geen nieuwe spelers op Goodison Park.

Watford troefde Ajax vorig jaar af door niet alleen meer geld te bieden, maar ook door betere voorwaarden in het vooruitzicht te stellen aan zowel Fluminense als Richarlison, zo vertelde zaakwaarnemer Renato Velasco in een interview met Globo Esporte. Zo maakt de Braziliaanse club aanspraak op een doorverkooppercentage van tien procent: Die optie zat niet in het voorstel van Ajax.”

“Het was het meest aantrekkelijke aanbod. Ajax bood minder. Het bod van Ajax bedroeg 10,5 miljoen euro plus 1,5 miljoen euro aan bonussen. Dat waren niet de beste voorwaarden. Maar als Watford niet was langsgekomen, zou hij daar zeker naartoe zijn gegaan. Het salaris dat Watford bood was ook beter. In de Ajax-filosofie passen geen hoge salarissen, want ze hebben een salarisplafond”, vertelde Velasco onder meer.
bron: vz

Laat eens te meer de idiotie van de Cruijf-doctrine zien. Heeft Ajax een uitstekende speler en een mooie winst gekost.

Atreides

Well-known member
Het is wel bijzonder, wanneer ik skeptisch ben over Eiting, ben je boos.

Ik snap oprecht je voortdurende pessimisme niet zo.

Maar als ik dan voorstel om hem backup te maken en hem te laten stijgen in de hierarchie, is het ook niet goed, want dan is die geweldige Schone het slachtoffer.

Ik zie niet zozeer de meerwaarde, dat is iets heel anders. Als backup en stand-in is de geroutineerde Schone denk ik geschikter terwijl Eiting waarschijnlijk superveel kan leren bij een mooie club als Zwolle.

Het staat vast dat Schone de beste trap van de selectie heeft. Hij scoort (zeker voor een 6) vaak en mooi, dus ik snap dat hij opvalt

Hij geeft ook gewoon heel veel assists, samen met goals toch heel belangrijk, temeer de goals van Schone bijna altijd belangrijk zijn. Verder natuurlijk een modelprof die op 4 plaatsen kan spelen. Ziet het spelletje ook goed, alleen Ajax is wel zijn plafond.

Voor de rest vind ik hem echter vrij matig, hij is langzaam in lopen en handelen, defensief vrij laks en gezien zijn leeftijd denk ik niet dat het beter gaat worden. Je kunt hem erbij houden als een soort van breekijzer, maar voor hele wedstrijden geef ik de voorkeur aan anderen.

Ik zie ook liever Frenkie de Jong of vd Beek.

Ik zie daar in dit jaar sportief niet perse de meerwaarde terwijl ik verwacht dat Eiting bij een subtopper veel sneller groeit.

Nog een stukje voor je gevonden met de 20 grootste talenten van NL:
Carel Eiting (Ajax - 19 jaar)

Een middenvelder met veel inzicht. Functioneert het beste in een controlerende rol. In 2007 maakte Carel Eiting de overstap van AFC naar de jeugdopleiding van Ajax. Vorig seizoen sloot de Amstelvener aan bij de selectie van Jong Ajax en in oktober 2016 maakte hij op 18-jarige leeftijd zijn debuut in het eerste in het bekerduel met Kozakken Boys. De concurrentie op het middenveld is groot bij Ajax en die laatste slag naar een vaste plek in het eerste heeft Eiting nog niet gewonnen.

https://nos.nl/artikel/2197566-toekomst-van-oranje-de-20-grootste-nederlandse-talenten.html

ElSimao

Active member
Ik snap oprecht je voortdurende pessimisme niet zo.

Als je naar de laatste pak m beet 12 jaar kijkt is het maar heel sporadisch voorgekomen dat Ajax presteerde wat je mag verwachten. Het eerste half jaar onder de Boer was bijvoorbeeld prima, acceptabel voetbal gekoppeld aan resultaat (30e kampioenschap), daarna werd het allemaal in rap tempo minder helaas. En dan is er nog het jaar onder Bosz, waarin de juiste speelstijl gehanteerd werd met o.a. de EL-finale tot gevolg, maar goed, laat het maar aan onze bijzonder incompetente leiding over om ook dat binnen enkele maanden te killen. Dus zeg maar 1,5 van de 12 jaar waarin het goed was. Nog geen 10%.

Verder een hoop blabla, poespas, nieuwe trainers, omhoog geschreven talenten die niet presteerden, de coup niet te vergeten (en het verraad) een vrijwel nooit met goede uitkomst.

Dus je begrijpt dat de ElSimao "holds his horses" wanneer er weer een nieuw ventje aan de horizon verschijnt waarvan zelfbenoemde connaisseurs zeker denken te weten dat ie minimaal 10 keer de Gouden Bal gaat winnen.

Pascallovic

Well-known member
Laat eens te meer de idiotie van de Cruijf-doctrine zien. Heeft Ajax een uitstekende speler en een mooie winst gekost.
Waar heb je het over? Ajax was bereid heel ver te gaan voor deze speler en er was een akkoord. Echter ging de zaakwaarnemer met de aanbieding van Ajax een rondje door Europa doen om te kijken of een club meer wilde betalen. Dat deed Watford en Ajax was 'terecht' niet bereid om het spelletje mee te spelen. Heeft niks met de Cruijf-doctrine te maken.

Batigoal

Well-known member

Welnee. Dat was een typische Zuid-Amerikaanse transfersoap waarbij club en zaakwaarnemer(s) heel moeilijk deden. En wij helaas aan het kortste eind trokken. Net als bij Magallan.

ElSimao

Active member
Waar heb je het over? Ajax was bereid heel ver te gaan voor deze speler en er was een akkoord. Echter ging de zaakwaarnemer met de aanbieding van Ajax een rondje door Europa doen om te kijken of een club meer wilde betalen. Dat deed Watford en Ajax was 'terecht' niet bereid om het spelletje mee te spelen. Heeft niks met de Cruijf-doctrine te maken.

Ik denk dat Atreides refereert aan het principe dat Cruijff bij Barcelona invoerde: een laag basissalaris en hoge beloningen bij prestaties. Maar ik denk niet dat dat hier een rol gespeeld heeft.

Unregistere

Well-known member
Dus je begrijpt dat de ElSimao "holds his horses"

a2d03bf23c9f95ce915d4b47275be3b1.gif

Batigoal

Well-known member
Twee spelers van Jong Ajax zijn naar het buitenland vertrokken. Reda Boultam heeft getekend bij Cremonese in de Serie B en Mees de Wit gaat naar Sporting in Portugal. Kan me zo voorstellen dat hij daar ook in het B-team terecht komt.

Eef de Kip

Well-known member
Daar zal Al Haddadi wel wildenthousiast van worden. Ik las verhalen over 40 miljoen en nou zal dat wel overtrokken zijn maar een ruil met iemand van het 2e vind ik dan wel net weer de andere kant.
Maar mocht het waar zijn dan is dit dus de eerste die we kwijt raken.

Bovenaan