Ajax transfer topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eresd?g?

Banned
Achterin haalt Ajax er niets bij en vertrekt Moisander. Wellicht dat ze wat middenvelders kunnen omturnen tot verdedigers. Het is geen eis dat ze ook kunnen verdedigen.
Gewoon met drie verdedigers en vier middenvelders spelen. Simpel....
 

Batigoal

Well-known member
Gemengde gevoelens bij deze transfer. Ik vind Gudelj een heel goede speler, maar ons middenveld was nog niet toe aan versterking. Dan ga ik er maar van uit dat Klaassen en/of Serero vertrekt.

Of de technische leiding is eindelijk zo verstandig te investeren in een sterke breedte, maar dan verwacht ik er ook minstens 2 verdedigers bij.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Kreeg net een push-melding van Ajax Showtime dat Ajax aan de Telegraaf de komt van Gudelj naar Amsterdam heeft bevestigd. Ben persoonlijk altijd wel fan van die jongen geweest, alleen zijn uitstraling spreekt mij al aan.
 

Kevah

New member
Ajax contracteert Nemanja Gudelj


06 mei 2015
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Nemanja Gudelj en AZ. De middenvelder tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2015 en een looptijd heeft van vijf seizoenen, tot en met 30 juni 2020.
Gudelj werd op 16 november 1991 geboren in Belgrado, Servi?. Hij speelde tot nu toe 50 wedstrijden voor AZ en maakte daarin twaalf doelpunten. Voor zijn komst naar AZ kwam de Servische international uit voor NAC Breda.

Ajax-trainer Frank de Boer toonde zich verheugd met de komst van Gudelj. Met name van het vroege tijdstip van bekendmaking, nog voor het einde van de huidige competitie, is volgens de coach heel belangrijk. ,,Het nieuwe seizoen begint al vroeg voor ons met eind juli de eerste wedstrijd in de voorronde UEFA Champions League. Het is daarom belangrijk dat we zo snel mogelijk de selectie op orde hebben. We proberen daarom slagvaardig te zijn, iets wat bij deze transfer goed gelukt is. Natuurlijk komen er wellicht nog meer nieuwe spelers, maar de komst van Nemanja Gudelj is in ieder geval een eerste belangrijke stap. Ik ben zeer blij met zijn komst.”

Over de kwaliteiten van Gudelj zei De Boer: ,,We hebben gekeken naar wat voor soort spelers we missen in onze huidige selectie. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat we zo nu en dan een bepaalde energie in het elftal missen. In bepaalde wedstrijden heb je spelers nodig die niet alleen op techniek het verschil kunnen maken, maar ook fysiek en qua uitstraling. Je moet af en toe een ‘beukie’ kunnen uitdelen. Christian Poulsen was daar twee seizoenen lang een goed voorbeeld van. Sinds zijn vertrek zijn we op zoek gegaan naar een andere speler die onze jonge selectie op sleeptouw kan nemen. Met de komst van Nemanja hebben we nu iemand in huis die al die verschillende kwaliteiten verenigt ?n er een winnaarsmentaliteit aan koppelt. Hij laat niets aan het toeval over. Zowel binnen als buiten het veld. Hij is echt een voorbeeldprof.”

Ajax.nl
 

inhethoekje

Active member
Kreeg net een push-melding van Ajax Showtime dat Ajax aan de Telegraaf de komt van Gudelj naar Amsterdam heeft bevestigd. Ben persoonlijk altijd wel fan van die jongen geweest, alleen zijn uitstraling spreekt mij al aan.

Gefeliciteerd, goede speler, ik had hem graag bij ons gezien.
 

Eresd?g?

Banned
Goed nieuws dit hoor, ik juich deze transfer toe. Nu nog een ervaren centrale verdediger (linkerzone), een linksback en een vleugelspeler (liefst die zowel links als rechts kan spelen). Hoop dat eind juni de selectie compleet is.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Met de offici?le komst van Gudelj zou Ajax de komst van Van der Vaart lekker moeten laten gaan. Ik denk niet dat hij nu heel erg nodig is in deze selectie en niet heel veel extra meer zal toevoegen. Ondanks dat ik altijd wek een groot fan ben van Van der Vaart geweest ben.

Inderdaad een ervaren verdediger erbij, alleen heeft Ajax aangegeven dat ze daar niet wilde versterken, wat ik dom zou vinden. Maar goed; wie?!
Verwacht overigens ook nog wel een aanvaller erbij.
 

Kevah

New member
Gudelj-Klaassen-Bazoer
Sinkgraven-Serero-Andersen

Andersen vind ik dan echt nog de zwakste van de 6.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Dragisa Gudelj. De verdediger tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2015 en een looptijd heeft van 3 seizoenen, tot en met 30 juni 2018.
Gudelj werd geboren op 8 november 1997 in Breda en heeft zowel de Nederlandse als de Servische nationaliteit. De 17-jarige Servisch jeugdinternational is afkomstig uit de jeugdopleiding van NAC Breda. Hij zal met ingang van komend seizoen worden toegevoegd aan de selectie van Jong Ajax.

,,Dit is een heel belangrijke stap voor mij", aldus Dragisa Gudelj. ,,Ik wil me graag verder ontwikkelen. Dat kan uitstekend bij Jong Ajax. Met de hulp van alle trainers om me heen wil ik op alle vlakken een betere speler worden. Uiteindelijk is het natuurlijk mijn droom om de stap naar het eerste elftal te maken. Dat ik hier samen met mijn broer Nemanja ga spelen, is natuurlijk heel bijzonder. Ik heb een hechte band met hem. Het is daarom fijn dat hij dicht in de buurt is.”

Ook zijn broertje dus officieel naar Ajax. Weet iemand meer van deze jongen? Is het een toevoeging aan de selectie van Jong Ajax?
 

Eresd?g?

Banned
Inderdaad een ervaren verdediger erbij, alleen heeft Ajax aangegeven dat ze daar niet wilde versterken, wat ik dom zou vinden. Maar goed; wie?!

Ik zal de lachers wel op m'n hand krijgen, maar ik zou Botteghin er graag bij willen hebben. Jammer dat hij rechtsbenig is, daar ligt bij Ajax niet echt het pijnpunt met Veltman en vd Hoorn in de selectie. Bjelland (Twente) vind ik op zich ook wel redelijke optie.
 

Kevah

New member
Een ervaren verdediger wordt lastig, dan zou je bij oud Ajacieden uit komen op:

Maxwell, net een nieuw contract in Parijs geloof ik.
Anita, is pas 3 seizoenen weg en begint langzaamaan weer een basisplaats te krijgen.
N. de Jong, kleine kans dat hij komt en zeker als CV denk ik het niet.
Heitinga, is volgens mij al 2x afgewezen door Ajax of hij nog terug wilt is de vraag.
Maduro, Zou de grootste kanshebber zijn.

Of ze dan nog goed genoeg zijn voor Ajax? Geen idee.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ook zijn broertje dus officieel naar Ajax. Weet iemand meer van deze jongen? Is het een toevoeging aan de selectie van Jong Ajax?

Als je bij NAC jongens als Kenny van de Weg en Swerts voor je hebt, dan vraag ik mij af of je heel erg goed bent. Ook al is zo'n jongen nog maar 17 jaar. Maar goed, openlijk voor AZ juichen bij een goal van broer Gudelj is als jeugdspeler ook niet echt goed voor de verhoudingen.
 

Keyser S?ze

New member
Ik zal de lachers wel op m'n hand krijgen, maar ik zou Botteghin er graag bij willen hebben. Jammer dat hij rechtsbenig is, daar ligt bij Ajax niet echt het pijnpunt met Veltman en vd Hoorn in de selectie. Bjelland (Twente) vind ik op zich ook wel redelijke optie.

Hahahahahaha.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan