Ik bedoel gewoon dat De Vrij hem heeft voorbij gestreefd qua niveau en (potenti?le) kwaliteiten, zonder daarbij te kijken naar wanneer iemand debuteerde of speelde.
Heeft Veltman ooit meer niveau en potentie gehad dan De Vrij? Ik zie dat echt niet. Waar is dat op gebaseerd?
Let wel... Veltman maakte pas zijn debuut op zijn 21ste. Dat is vrij laat voor een speler met een zogenaamd groot potentieel.
Dat we in thuiswedstrijden tegen NAC, Ado, Excelsior en noem maar op amper een uitgespeelde kans cre?ren heeft mijns inziens weinig met fysiek te maken. Buiten het feit dat er een aantal technisch/tactisch duidelijk tekort komen (Boilesen, Van Rhijn, Sigthorsson, Van der Hoorn) lopen er daarnaast te veel spelers omheen die technisch wel aardig zijn, maar geen top. Niemand van het niveau Sneijder, Van der Vaart, Eriksen. Niet voor niets is het qua spel keihard bergaf gegaan op het moment dat Eriksen vertrok. Het is vooral dat gat aan creativiteit en techniek dat de laatste twee seizoenen erg gemist wordt.
Ik denk dat Veltman fysiek enorm te kort gaat komen. Voetballend is hij niet zo slecht maar die jongen wint geen enkel fysiek duel. Vertonghen was sterker en venijniger. De Vrij ook.Goed, de Vrij heeft hem voorbij gesneld, dat is wel duidelijk, mede door z'n uitstekende WK. Veltman kwam net als Van Beek een paar jaar geleden snel opzetten en kreeg het toen moeilijker. Dat gaat Van Beek waarschijnlijk ook nog overkomen en dan is het zeker op die jeugdige leeftijd altijd afwachten hoe ze eruit gaan komen.
Vertonghen was toch pas een jaar of 25 toen hij naar Engeland vertrok? De twee jaren daarvoor werkte hij zich op tot absolute steunpilaar ja. Ik denk niet dat Veltman zo goed wordt als Vertonghen, daar heeft hij het talent niet voor, maar hij kan de komende twee jaar wel uitgroeien tot een topper in de Eredivisie.
Ik vind verder niet dat Veltman dit seizoen slecht gepresteerd heeft en uiteindelijk is hij onder De Boer vrij onomstreden geweest en speelde hij altijd als hij niet geblesseerd was. Niet dat dit zo'n prestatie is met Van der Hoorn als concurrent, maar goed.
We zullen zien!Ik bedoel gewoon dat De Vrij hem heeft voorbij gestreefd qua niveau en (potenti?le) kwaliteiten, zonder daarbij te kijken naar wanneer iemand debuteerde of speelde.
Inderdaad heeft Veltman niet uitgeblonken, maar ook zeker niet slecht gespeeld. Bijkomstigheid is natuurlijk wel dat het niveau van Ajax op het moment sowieso op een dieptepunt ligt, dus dat is ook niet lekker spelen. Maar ik verwacht veel van hem komend seizoen.
Heeft Veltman ooit meer niveau en potentie gehad dan De Vrij? Ik zie dat echt niet. Waar is dat op gebaseerd?
Let wel... Veltman maakte pas zijn debuut op zijn 21ste. Dat is vrij laat voor een speler met een zogenaamd groot potentieel.
Ik denk dat spelers van het niveau Sneijder, Erikssen etc steeds zeldzamer gaan worden in de eredivisie. Zeker gezien dat de UEFA de grote koop clubs uit Spanje en Engeland niet wilt aanpakken.
Ik vind het alleen zo zonde dat Ajax geen ruimte meer laat voor Nouri met al die aankopen. Je leest regelmatig dat men in Nouri een talent uit de hoogste categorie ziet.
Ik vind juist het feit dat men het "te vroeg voor het eerste" noemt erg vreemd als het daadwerkelijk een talent uit de topcategorie betreft. Van der Vaart en Sneijder maakten namelijk wel hun speelminuten in het eerste op de leeftijd die Nouri nu en komend seizoen heeft. Het niveau van het eerste en de Eredivisie lag toen ook hoger. Als Nouri dan zo'n groot talent is, zou hij gewoon mee moeten kunnen op het huidige niveau. Waar is de tijd gebleven van "goed genoeg = oud genoeg".Zeer groot talent idd. Maar nog te vroeg voor t eerste. Eerst jaartje bij jong Ajax. Dan verder kijken. Een Klaassen gaat zomer 16 verkassen. Sch?ne heeft ook niet eeuwige leven, Bazoer zien ze meer nr 6 in. Dus op zich na komend seizoen volop mogelijkheden voor Nouri.
De Eredivisie zeker. (of moet ik dan zeggen de PTT Telecompetitie?)Sjah....vroeger was alles beter natuurlijk.
Volgens mij gaan zowel Nouri als vd Beek wel mee komende zomer met de selectie.