Ajax transfer topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Veltman heeft dit seizoen toch regelmatig slippertjes gemaakt of zeg ik dan echt iets geks?
 

Fabian

Active member
Ik bedoel gewoon dat De Vrij hem heeft voorbij gestreefd qua niveau en (potenti?le) kwaliteiten, zonder daarbij te kijken naar wanneer iemand debuteerde of speelde.

Heeft Veltman ooit meer niveau en potentie gehad dan De Vrij? Ik zie dat echt niet. Waar is dat op gebaseerd?

Let wel... Veltman maakte pas zijn debuut op zijn 21ste. Dat is vrij laat voor een speler met een zogenaamd groot potentieel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax transfer topic

Heeft Veltman ooit meer niveau en potentie gehad dan De Vrij? Ik zie dat echt niet. Waar is dat op gebaseerd?

Let wel... Veltman maakte pas zijn debuut op zijn 21ste. Dat is vrij laat voor een speler met een zogenaamd groot potentieel.

Dan zou je gaan kijken naar vertegenwoordigende jeugdelftallen waar Veltman standaard erin stond en De Vrij niet werd geselecteerd.

Dat haal ik niet uit de statistieken op Wikipedia:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stefan_de_Vrij
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jo?l_Veltman

Dan zoek je toch eerder naar statistieken van Van Beek die pas in 2012/2013 uit mocht komen voor een vertegenwoordigend jeugdelftal:

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sven_van_Beek
 
Laatst bewerkt:
G

Gast

Guest
Dat we in thuiswedstrijden tegen NAC, Ado, Excelsior en noem maar op amper een uitgespeelde kans cre?ren heeft mijns inziens weinig met fysiek te maken. Buiten het feit dat er een aantal technisch/tactisch duidelijk tekort komen (Boilesen, Van Rhijn, Sigthorsson, Van der Hoorn) lopen er daarnaast te veel spelers omheen die technisch wel aardig zijn, maar geen top. Niemand van het niveau Sneijder, Van der Vaart, Eriksen. Niet voor niets is het qua spel keihard bergaf gegaan op het moment dat Eriksen vertrok. Het is vooral dat gat aan creativiteit en techniek dat de laatste twee seizoenen erg gemist wordt.

Het hangt natuurlijk wel samen. Dit soort ploegen houden de ruimtes klein en parkeren een bus voor het doel. Ajax heeft niet de spelers die er dan de beuk in kunnen gooien of inderdaad die beslissende akties kunnen maken. PSV had dat wel met Depay en Guardado.
Ik denk dat spelers van het niveau Sneijder, Erikssen etc steeds zeldzamer gaan worden in de eredivisie. Zeker gezien dat de UEFA de grote koop clubs uit Spanje en Engeland niet wilt aanpakken.



Goed, de Vrij heeft hem voorbij gesneld, dat is wel duidelijk, mede door z'n uitstekende WK. Veltman kwam net als Van Beek een paar jaar geleden snel opzetten en kreeg het toen moeilijker. Dat gaat Van Beek waarschijnlijk ook nog overkomen en dan is het zeker op die jeugdige leeftijd altijd afwachten hoe ze eruit gaan komen.

Vertonghen was toch pas een jaar of 25 toen hij naar Engeland vertrok? De twee jaren daarvoor werkte hij zich op tot absolute steunpilaar ja. Ik denk niet dat Veltman zo goed wordt als Vertonghen, daar heeft hij het talent niet voor, maar hij kan de komende twee jaar wel uitgroeien tot een topper in de Eredivisie.

Ik vind verder niet dat Veltman dit seizoen slecht gepresteerd heeft en uiteindelijk is hij onder De Boer vrij onomstreden geweest en speelde hij altijd als hij niet geblesseerd was. Niet dat dit zo'n prestatie is met Van der Hoorn als concurrent, maar goed.
Ik denk dat Veltman fysiek enorm te kort gaat komen. Voetballend is hij niet zo slecht maar die jongen wint geen enkel fysiek duel. Vertonghen was sterker en venijniger. De Vrij ook.
Ik denk dat hij een leuke speler gaat worden voor top eredivisie en laag in de top competities. Zeg maar zo iets als Pieters. In Oranje liever niet, al buiten De Vrij en Vlaar zou ik verder niet weten wie wel.
Ik bedoel gewoon dat De Vrij hem heeft voorbij gestreefd qua niveau en (potenti?le) kwaliteiten, zonder daarbij te kijken naar wanneer iemand debuteerde of speelde.

Inderdaad heeft Veltman niet uitgeblonken, maar ook zeker niet slecht gespeeld. Bijkomstigheid is natuurlijk wel dat het niveau van Ajax op het moment sowieso op een dieptepunt ligt, dus dat is ook niet lekker spelen. Maar ik verwacht veel van hem komend seizoen.
We zullen zien!
Heeft Veltman ooit meer niveau en potentie gehad dan De Vrij? Ik zie dat echt niet. Waar is dat op gebaseerd?

Let wel... Veltman maakte pas zijn debuut op zijn 21ste. Dat is vrij laat voor een speler met een zogenaamd groot potentieel.

Dat is erg laat ja, zeker in de eredivisie. Als ik een Bazoer zie, die jongen heeft toch 100 keer meer dan Veltman, in alle opzichten.
 

Lord Flash

New member
Ik denk dat spelers van het niveau Sneijder, Erikssen etc steeds zeldzamer gaan worden in de eredivisie. Zeker gezien dat de UEFA de grote koop clubs uit Spanje en Engeland niet wilt aanpakken.

Sneijder en Van der Vaart zijn zelf opgeleid en Eriksen heeft bewust voor Ajax gekozen ondanks aanbiedingen uit grotere competities. Ik zou niet weten waarom dit soort spelers dan nu opeens zouden gaan 'verdwijnen' uit de Nederlandse competitie. Je moet in staat zijn om eens in de zoveel tijd spelers van dit kaliber uit de jeugd aan te leveren, en als dat er eens een keer niet inzit dan heb je daar een scouting voor. Maar die leveren op dit moment dus niet voldoende.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind het alleen zo zonde dat Ajax geen ruimte meer laat voor Nouri met al die aankopen. Je leest regelmatig dat men in Nouri een talent uit de hoogste categorie ziet.
 

Eresd?g?

Banned
Zeer groot talent idd. Maar nog te vroeg voor t eerste. Eerst jaartje bij jong Ajax. Dan verder kijken. Een Klaassen gaat zomer 16 verkassen. Sch?ne heeft ook niet eeuwige leven, Bazoer zien ze meer nr 6 in. Dus op zich na komend seizoen volop mogelijkheden voor Nouri.
 

Lord Flash

New member
Ik vind het alleen zo zonde dat Ajax geen ruimte meer laat voor Nouri met al die aankopen. Je leest regelmatig dat men in Nouri een talent uit de hoogste categorie ziet.

Vooral de aankoop van Sinkgraven, die ik overigens wel een prima voetballer vind, is daarin gewoon heel vreemd. Gudelj aantrekken is nog wel logisch, want die brengt specifieke kwaliteiten waar het nogal aan schort. Maar Sinkgraven hoefde je echt niet te halen gezien wat er in de jeugd klaar staat.

Overigens kunnen Nouri en Van de Beek volgend seizoen toch nog wel aan hun minuten komen, als er wat blessures zouden komen en er gerouleerd wordt. Dat hangt er dan vooral vanaf wat we met mannen als Andersen en Serero gaan doen.
 

Pascallovic

Well-known member
Zeer groot talent idd. Maar nog te vroeg voor t eerste. Eerst jaartje bij jong Ajax. Dan verder kijken. Een Klaassen gaat zomer 16 verkassen. Sch?ne heeft ook niet eeuwige leven, Bazoer zien ze meer nr 6 in. Dus op zich na komend seizoen volop mogelijkheden voor Nouri.
Ik vind juist het feit dat men het "te vroeg voor het eerste" noemt erg vreemd als het daadwerkelijk een talent uit de topcategorie betreft. Van der Vaart en Sneijder maakten namelijk wel hun speelminuten in het eerste op de leeftijd die Nouri nu en komend seizoen heeft. Het niveau van het eerste en de Eredivisie lag toen ook hoger. Als Nouri dan zo'n groot talent is, zou hij gewoon mee moeten kunnen op het huidige niveau. Waar is de tijd gebleven van "goed genoeg = oud genoeg".
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat vraag ik mij ook af. Komt daarbij ook nog bij dat de Jupiler League net als de eredivisie qua niveau omlaag is gegaan. Ten opzichte van echte Jupiler League clubs heb je dan ook nog het nadeel dat je bij Jong Ajax tussen het tweede garnituur talenten speelt in plaats van meer ervaren profs.
 

Eresd?g?

Banned
Volgens mij gaat het erom dat de J.L. wat fysieker is ivm de eredivisie. Voor die jonge gasten natuurlijk ideaal. Beetje spieren en karakter kweken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax transfer topic

Men dicht Nouri de kwaliteiten toe dat hij slim genoeg is om niet in de fysieke duels te lopen. Gezien het transferbeleid kan men echter beter stoppen met hem in de categorie Sneijder/Van der Vaart te plaatsen of zoals Spaan vergelijkingen maken met Cruijff. Kennelijk vinden ze hem bij Ajax toch niet zo goed.
 

Lord Flash

New member
Het zou mooi zijn als Nouri een mooi EK onder 19 kan draaien om daarmee ook voor het 1e aan te kloppen. Van de Beek gaat de voorbereiding sowieso meedraaien bij het 1e.
 

Batigoal

Well-known member
Veltman was in de jeugd juist geen groot talent. De laatste tijd voor zijn debuut had hij zich aardig ontwikkeld waardoor hij er bij kwam. En hij heeft op zich wel veel goede wedstrijden gespeeld, maar een overtuigende speler voor de basis vind ik hem niet. Hoewel ik Veltman liever in de basis heb dan drama Van der Hoorn.
Denswil bijvoorbeeld werd wel gezien als groter talent. Die overigens natuurlijk nooit verkocht had mogen worden. Nu zit je straks na het vertrek van Moisander met een selectie waar niet ??n degelijke centrumverdediger meer tussen zit en ook bijna geen opties voor de backposities. Ik moet nog maar zien of Ajax daadwerkelijk de transfermarkt op gaat voor de verdediging. De voorbereiding begint natuurlijk ook een stuk vroeger, dus hopelijk zijn ze niet te laat en komen ze pas eind augustus met versterkingen.

En als Nouri goed genoeg is, gaat hij natuurlijk gewoon speeltijd krijgen ongeacht zijn leeftijd. Tenzij hij een grote mond heeft, dan zal het bij Jong Ajax blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan