Ajax transfer topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Ik denk dat Joost wel een punt heeft. Over van Leer in Oranje dan. Lijkt me niet meer dan logisch, als Cillissen en Zoet de 1e en 2e keus zijn, dan is van Leer zonder problemen de 3e naam. Of we het WK halen en van Leer de basis is een nader verhaal...
Zonder problemen nog wel. Een keeper die op de bank zit en op een hoger niveau nog niks bewezen heeft wordt zonder probleem de 3e naam ten koste van Vermeer, Vorm en Krul:cab:
 

Makanaky

Well-known member
Krul kan alleen maar penalty's stoppen. Die is 'ie dus alvast voorbij. Vermeer en Vorm zijn ook bankzitters dus dat maakt elkaar niet zoveel.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zonder problemen nog wel. Een keeper die op de bank zit en op een hoger niveau nog niks bewezen heeft wordt zonder probleem de 3e naam ten koste van Vermeer, Vorm en Krul:cab:

Ja, Vermeer en Vorm spelen (ook) niet en Krul speelt bij AZ nou ook niet bepaald de sterren van de hemel. Zijn enige nadeel is dat Blind geen BC meer is.
 

Joost

Well-known member
Om eerlijk te zijn heb ik Onana het afgelopen seizoen meer slippertjes zien maken dan van Leer. Nu was het natuurlijk wel pas zijn 1ste seizoen en is de druk bij Ajax een stuk hoger.

Volgens Veld van Harmhoven ligt de transfersom lager dan 700.000.

Het was zijn tweede seizoen al.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat bericht van de week over Haps en interesse vanuit Ajax was een grap neem ik aan?
We kloppen ieder jaar aan voor een speler van AZ die te veel moet kosten en daarvoor niks presteert. Gelukkig dat vorig seizoen Janssen naar Spurs ging voor te veel geld en weinig prestaties. Maar een Haps zal aardig voldoen aan de omschrijving.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, Vermeer en Vorm spelen (ook) niet en Krul speelt bij AZ nou ook niet bepaald de sterren van de hemel. Zijn enige nadeel is dat Blind geen BC meer is.

Cillessen zal als bankzitter erbij blijven. Verder zal Advocaat gewoon keepers selecteren die op het hoogste niveau kiezen. Er zijn weekenden dat hij niet op de Toekomst is te vinden. De laatste keer zat Padt erbij. Dan kunnen Bizot en Ruiter in goede vorm ook het Nederlands elftal halen. Nee, Advocaat gaat geen reservekeeper van Ajax selecteren met twee seizoenen Roda JC in de benen.
 

Pascallovic

Well-known member
Als Padt, Bizot en Ruiter het kunnen halen kan van Leer het ook.
Alleen deden zij dat vanuit de basis en niet vanaf de bank. Als Onana geblesseerd raakt en van Leer dus veel moet spelen, sluit ik Oranje niet uit. Maar wanneer Onana fit blijft en altijd speelt zie ik van Leer komend seizoen Oranje niet halen vanaf de bank.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax transfer topic

Als Padt, Bizot en Ruiter het kunnen halen kan van Leer het ook.

Zeker, maar dan moet hij basiskeeper bij Ajax 1 zijn. Advocaat gaat geen keeper van Jong Ajax selecteren. Aan het lijstje kun je overigens ook nog Hahn toevoegen. We hebben nou eenmaal een hoop keepers met meer ervaring en status die niet keepen en een hoop keepers met minder ervaring en status die wel keepen. De eerste groep doet niet veel voor elkaar onder en de laatste groep doet ook niet veel voor elkaar onder. Zolang Van Leer hoort bij geen van beide groepen is hij volstrekt kansloos voor het Nederlands elftal onder Advocaat.
 

Abubakari

Well-known member
Bernardo vond het waarschijnlijk ook een domme keuze van Marcel Keizer om Cambuur 1 vorig jaar in te ruilen voor Jong Ajax.
 

JMD

Well-known member
Jaartje acclimatiseren en dan Onana opvolgen. Soms moet je wat gokken, toch?

Precies. En daarbij dat hij nu herinnerd wordt als de man die Roda zo ongeveer in zijn eentje in de eredivisie hield. Voor hetzelfde geld maakt hij volgend jaar een paar ketsers bij Roda en is die interesse van Ajax weg. Als je de kans krijgt naar een top3-ploeg te kunnen moet je dat niet laten denk ik.
 

Pascallovic

Well-known member
Precies. En daarbij dat hij nu herinnerd wordt als de man die Roda zo ongeveer in zijn eentje in de eredivisie hield. Voor hetzelfde geld maakt hij volgend jaar een paar ketsers bij Roda en is die interesse van Ajax weg. Als je de kans krijgt naar een top3-ploeg te kunnen moet je dat niet laten denk ik.
Dat en mocht hij uiteindelijk toch niet de kans krijgen bij Ajax, dan komt er altijd nog een mooie Eredivisieclub er na voor hem. Boer heeft ook 3 jaar op de bank gezeten en zit nu ook weer bij PEC. Mulder en Hahn kwamen terecht bij SC Heerenveen na Feyenoord.
 

Batigoal

Well-known member
Voor Cillessen werkte zo'n constructie ook prima. Ik vind Van Leer dermate veel talent bezitten dat hij na een tijdje acclimatiseren eerste doelman kan worden. Wel fijn dat een vertrek van Onana vanaf nu geen grote domper meer is omdat we een capabele opvolger in huis hebben.
 

Unregistere

Well-known member
Dat en mocht hij uiteindelijk toch niet de kans krijgen bij Ajax, dan komt er altijd nog een mooie Eredivisieclub er na voor hem. Boer heeft ook 3 jaar op de bank gezeten en zit nu ook weer bij PEC. Mulder en Hahn kwamen terecht bij SC Heerenveen na Feyenoord.

Precies, reservekeeper bij de traditionele topclubs is nooit slecht voor je CV. Plus een dik salaris, zo gek vind ik het niet.
 

Batigoal

Well-known member
Tete is (net als Dijks) niet mee op trainingskamp en gaat dus op korte termijn vertrekken. Bijzonder dat naast Bosz dus blijkbaar ook anderen binnen Ajax hem niet willen behouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan