Ajax selectie

Atreides

Well-known member
Huntelaar heeft zijn contract verlengt tot de zomer van 2020. Hij blijft dus nog een jaar. Mazraoui verlengt zijn contract met een jaar tot de zomer van 2022.

Dat zijn prima berichten. Overmars mag bij de jonge garde wel wat langer verlengen, maar na van de Beek en Neres nu al de derde topspeler met de nodige rek die hij dit jaar langer vastlegt. Dat zijn prima ontwikkelingen.

Tja, dat heb je wel eens als je geblesseerd bent.

No shit Sherlock.

Heeft de Maasveld nog becijferd wat de statistische kans is dat een speler van Real uit de Braziliaanse selectie gaat en wordt vervangen door een Ajacied in de week waarin Ajax van Real heeft gewonnen? Of gewoon hoe vaak zoiets is voorgekomen?
 

Atreides

Well-known member
Van der Sar en Overmars hebben goed naar Bati geluisterd!
Ajax praat met FC Emmen-doelman Scherpen: ‘Alles ligt nog open’
Maandag, 11 maart 2019 om 11:34

Kjell Scherpen beleeft dit seizoen zijn grote doorbraak in de Eredivisie en dat levert de negentienjarige doelman van FC Emmen de nodige interesse op. Naast een Engelse club is de jonge keeper ook in beeld bij Ajax, zo weet het Dagblad van het Noorden maandagochtend te melden. De Amsterdammers hebben al een informeel gesprek met de doelman achter de rug, bevestigt Emmen-voorzitter Ronald Lubbers.

De preses van de Drentenaren heeft nog niet zelf met een delegatie van Ajax om de tafel gezeten: “Maar als clubs zich melden voor spelers - en dat zijn er een aantal in Kjells geval - geven wij doorgaans toestemming om informeel met ze te praten. Een ge?nteresseerde club wil tenslotte polsen of de speler in kwestie ?berhaupt open staat voor een overgang. We proberen het netjes te doen. Als je geen toestemming geeft, zou het ook gebeuren. Maar dan achter onze rug om”, legt hij uit.

Scherpen ligt momenteel nog tot medio 2020 vast aan De Oude Meerdijk, maar er zit weinig schot in de onderhandelingen. Mede vanwege priv?omstandigheden, de broer van Scherpen overleed onlangs, is het nog niet tot een akkoord gekomen. Lubbers sluit echter niet uit dat speler en club er alsnog uit gaan komen: “Of alles nog open ligt? Ja. Anders zou ik mezelf tegenspreken.”

Scherpen zou volgens bronnen van het Dagblad van het Noorden zelfs al een persoonlijk akkoord hebben bereikt met Ajax, waardoor hij nog een jaar bij Emmen zou kunnen spelen en dan de overstap kan maken naar Amsterdam. Zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink ontkent deze gang van zaken echter: “Kjell is negentien jaar is en nu al eerste keeper bij een eredivisionist. Hij doet het bovendien goed, dus het zou gek zijn als dat niet opvalt bij grotere clubs. Maar hij is absoluut niet rond met Ajax. Als ze Kjell willen overnemen, moeten ze bovendien eerst langs FC Emmen”, is hij duidelijk.

Ook Lubbers is zich niet bewust van een eventuele overeenkomst tussen zijn doelman en de huidige nummer twee van de Eredivisie. De voorzitter laat weten dat Emmen ‘zijn kaarten op tafel heeft gelegd’: “Wat mijn gevoel zegt? Er is nog geen gesprek geweest tussen Ajax en ons, dus ik kan er niets zinnigs over zeggen. Het bevreemdt mij zeer als Kjell al rond zou zijn met Ajax. Het is logisch dat hij de verhalen van grotere clubs wil aanhoren. Maar daarna moeten de clubs met elkaar in overleg gaan. Als dat niet gebeurt, verdient dat niet de schoonheidsprijs.” bron: VZ

Wat mij betreft is het nu nog veel te vroeg voor Ajax 1, maar als Scherpen en het seizoen afmaakt en nog 1 of 2 jaar in de eredivisie speelt - bij voorkeur bij Emmen - denk ik dat hij het niveau eigenlijk wel aankan. Er zit nog heel veel rek in hij blijft ondanks de tragedie met zijn broer best 'cool' (tegen Vitesse was slecht, maar zijn broer heeft een maand in coma gelegen). Niet onbelangrijk pluspunt is de enorme lengte van Scherpen, dat is ??n van de weinige zaken die je niet kan leren.
 

Unregistere

Well-known member
Behalve Scherpen zien ze ook Pierie duidelijk als 'hot prospect'.

Technisch directeur Marc Overmars is bijzonder gecharmeerd van Pierie. Heerenveen staat deze zomer open voor een transfer van de achttienjarige verdediger, omdat zijn contract medio 2020 afloopt. Heerenveen is al enige tijd met de linkspoot in gesprek over zijn toekomst, maar het lijkt er steeds meer op dat die buiten Friesland ligt.

Dennis Johnsen, de buitenspeler die op dit moment door Ajax aan Heerenveen verhuurd wordt, kan mogelijk als pasmunt dienen in onderhandelingen. Pierie (18) heeft ondanks zijn jonge leeftijd al een schat aan Eredivisie-ervaring. De jongeling heeft al 58 competitieduels achter zijn naam voor de club waar hij zijn jeugdopleiding genoot. Hij kan uit de voeten als linksback of linker centrale verdediger, maar heeft een voorkeur voor die laatste positie.

Aldus VI.nl
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat soort gasten moet je nu is kopen om vervolgens 2 jaar te verhuren met zicht op speeltijd. Bij Ajax kunnen ze 2 jaar rijpen bij Jong Ajax maar ik heb niet de indruk dat ze daar veel beter van worden. Ik heb iig niet het idee die jongen nu al mee kan draaien in Ajax I.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In het belang van het Nederlandse voetbal moet Jong Ajax natuurlijk in de eredivisie spelen. Kunnen mooi in de plaats van FC Twente.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Over Johnsen is al een prijs afgesproken. Lijkt me niet handig om hem te betrekken in de deal met Pierie. Snap wel dat Ajax hem volgt. Er zijn er weinig die op hun 18e al zo ver zijn als Pierie, al vind ik hem wel te klein. Voetballend naast een sterke cv echter prima.
 

Atreides

Well-known member
Kansrijk: Odegard, Fosu-Mensah, Shabani
Kansarm, wel proberen: Stengs (evt nog jaar verhuren), Vilhena, Propper.

Nu kopen evt verhuren: Pierie, ,
Nu kopen verhuren: Scherpen,
Verhuur: Schuurs, Cerny, Eiting bij komst van Vilhena.
Uiteraard 2 tot 4 Latino’s gescout door van der Zee en Veldmate onder toeziend oog van Batigoal.

Verder heel interessant wat er door gaat komen uit eigen jeugd of uit het 2e elftal. Eiting en Gravenberch hebben beiden die potentie. Verder kan ik het onvoldoende inschatten. Met name bij de verkoop van Onana heeft Ajax een probleem. De logische vervangers uit de eredivisie zijn allemaal een pak minder, terwijl het de vraag is of Kotarski al goed genoeg is.

In het achterhoofd houden: Babel.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Wat heb jij met Vilhena? Daar schiet je als Ajax qua veldspel toch niks mee op als die op de plek van Frenkie de Jong moet gaan spelen?
 

Atreides

Well-known member
Wat heb jij met Vilhena?

Weinig in het bijzonder. Lijkt me een van de weinige haalbare spelers die ik ken die direct een versterking kan zijn en nog de nodige stappen kan maken.

Daar schiet je als Ajax qua veldspel toch niks mee op als die op de plek van Frenkie de Jong moet gaan spelen?

Je wordt er natuurlijk sowieso slechter op. In die zin is een iets andere speler met meer fysiek een interessante keuze. Zeker aangezien Vilhena wel de ervaring heeft maar ook nog kan groeien.

Ik zou Football Manager kopen De Atreides.

Ik zie het eerlijk gezegd ook niet zo snel gebeuren. Maar na al dat gepraat over het Bayern van Nederland lijkt me de Vilhena de meest haalbare, betaalbare en realistische stap.
 

Pascallovic

Well-known member
Weinig in het bijzonder. Lijkt me een van de weinige haalbare spelers die ik ken die direct een versterking kan zijn en nog de nodige stappen kan maken.



Je wordt er natuurlijk sowieso slechter op. In die zin is een iets andere speler met meer fysiek een interessante keuze. Zeker aangezien Vilhena wel de ervaring heeft maar ook nog kan groeien.
Hoezo is dat een interessante keuze? Probleem van Feyenoord is dat men die bal niet zo snel bij de aanvallers krijgt. Vilhena kan dat ook niet. Waarom zou je hem dan naar Ajax halen? Dan moet je namelijk alsnog iemand erbij halen die het spel wel snel naar voren belegd en de aanvallers bereikt. Dat kun je net zo goed meteen doen in plaats van een speler te halen die dat niet beheerst. De verbetering t.o.v. Donny van de Beek zie ik ook niet, dus een directe versterking is hij gewoon niet.
 

Maasveld

Well-known member
Heeft de Maasveld nog becijferd wat de statistische kans is dat een speler van Real uit de Braziliaanse selectie gaat en wordt vervangen door een Ajacied in de week waarin Ajax van Real heeft gewonnen? Of gewoon hoe vaak zoiets is voorgekomen?

Nee, jij?
 
Bovenaan