Ajax, seizoen 2017/2018

JMD

Well-known member
Laat Nederland dat lekker zelf bepalen, walgelijke man.
Wie Simon Kuper is staat in de eerste regels van het artikel. Heeft een aantal zeer goede boeken geschreven over Ajax en het Nederlands voetbal.

Dat Nederland behoefte heeft aan een beter Ajax ben ik niet met hem eens... ;) Als Ajax het geld fatsoenlijk had uitgegeven was de NL competitie inmiddels net zo dood geweest als bv de Zwitserse, Bulgaarse en Schotse, met elk jaar dezelfde kampioen. Dus ik vind het niet erg dat ze dat niet gedaan hebben.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wie Simon Kuper is staat in de eerste regels van het artikel. Heeft een aantal zeer goede boeken geschreven over Ajax en het Nederlands voetbal.

Dat Nederland behoefte heeft aan een beter Ajax ben ik niet met hem eens... ;) Als Ajax het geld fatsoenlijk had uitgegeven was de NL competitie inmiddels net zo dood geweest als bv de Zwitserse, Bulgaarse en Schotse, met elk jaar dezelfde kampioen. Dus ik vind het niet erg dat ze dat niet gedaan hebben.

Aha. Moet je eens kijken wat er gebeurt als Marcel van Roosmalen bij VI gaat roepen dat Nederland dringend behoefte heeft aan een beter Vitesse.
 

ElSimao

Active member
Wie Simon Kuper is staat in de eerste regels van het artikel. Heeft een aantal zeer goede boeken geschreven over Ajax en het Nederlands voetbal.

Dat Nederland behoefte heeft aan een beter Ajax ben ik niet met hem eens... ;) Als Ajax het geld fatsoenlijk had uitgegeven was de NL competitie inmiddels net zo dood geweest als bv de Zwitserse, Bulgaarse en Schotse, met elk jaar dezelfde kampioen. Dus ik vind het niet erg dat ze dat niet gedaan hebben.

Als je van mening bent dat Ajax de Eredivisie zou kunnen domineren, maar dat niet doet, moet je toch concluderen dat dat vanuit het perspectief van Ajax wanbeleid is..
 

gevegt

Well-known member
Als je van mening bent dat Ajax de Eredivisie zou kunnen domineren, maar dat niet doet, moet je toch concluderen dat dat vanuit het perspectief van Ajax wanbeleid is..

Sinds wanneer domineert Ajax niet meer op de jaren tachtig na?
 

Abubakari

Well-known member
Neem je het nou echt zo luchtig op of is het toch wel een klap in je gezicht dat Els Miao je op de banlijst heeft geplaatst?:confused:

Hoe dan ook, ik ben het met Simon Kuper eens, Nederland heeft dringend behoefte aan een beter Ajax. Hoe we dat gaan bewerkstelligen zien we nog wel even, maar in elk geval niet door met geld te smijten. Als een speler de eredivisie ontgroeid is blijft ie echt niet nog een jaar langer omdat ie bij Ajax wel 2 miljoen kan verdienen terwijl hij dat in Engeland al krijgt als hij de wc op de club een beetje netjes achterlaat.
 

ElSimao

Active member
Neem je het nou echt zo luchtig op of is het toch wel een klap in je gezicht dat Els Miao je op de banlijst heeft geplaatst?:confused:

Hoe dan ook, ik ben het met Simon Kuper eens, Nederland heeft dringend behoefte aan een beter Ajax. Hoe we dat gaan bewerkstelligen zien we nog wel even, maar in elk geval niet door met geld te smijten. Als een speler de eredivisie ontgroeid is blijft ie echt niet nog een jaar langer omdat ie bij Ajax wel 2 miljoen kan verdienen terwijl hij dat in Engeland al krijgt als hij de wc op de club een beetje netjes achterlaat.

Het lijkt me vooral een voordeel bij het aantrekken van spelers. Richarlison hebben we maar net gemist omdat Watford met een beter voorstel kwam. Hadden wij meer te bieden, speelde ie wellicht hier. Lozano hadden we dan ook denk ik wel vrij makkelijk over kunnen halen.

Ben wel benieuwd of je inmiddels weer reageert of dat je nog in de negeerfase zit. Dat zijn meisjestaktieken he ;)
 

ElSimao

Active member
En nee, ik ga niet meer op jou in, zoals ik eerder al zei word ik nogal moe van jouw toontje en je manier van discussi?ren. Geen zin in.

Oh, dus wel over "Els Miao" praten / roddelen, maar als je in de gelegenheid komt om de discussie aan te gaan met mij, snel je weer verschuilen achter een "toontje".

Volgens mij ga ik de discussie in dit topic op een keurige manier aan. Zo niet dan ontvang ik graag aanbevelingen om hier verbetering in te brengen.
 

ElSimao

Active member
Dan heb je dus ontegenzeggelijk een bord voor je kop. Maakt niet uit hoor, daar hebben er wel meer last van, Ronald, VakX bijvoorbeeld. Mooi rijtje.

Beter een bord voor je kop, dan er als soepkip op belanden.

Wat is jouw mening over de stellingnames van de heer Kuper?
 

Eef de Kip

Well-known member
Wat is jouw mening over de stellingnames van de heer Kuper?

Nietszeggend en totaal geen toevoeging voor de matige periode die we nu hebben. Richarlison hadden we echt niet kunnen halen want dan had Watford er weer overheen gegaan, lastig om toe te geven maar we kunnen ons financieel niet meer meten met de Engelse onderkant van de PL. Verder vraag ik me af hoezo we Lozano "makkelijk" hadden kunnen halen.
 

ElSimao

Active member
Nietszeggend en totaal geen toevoeging voor de matige periode die we nu hebben. Richarlison hadden we echt niet kunnen halen want dan had Watford er weer overheen gegaan, lastig om toe te geven maar we kunnen ons financieel niet meer meten met de Engelse onderkant van de PL. Verder vraag ik me af hoezo we Lozano "makkelijk" hadden kunnen halen.

Het gaat me niet zozeer om individuele gevallen, maar meer om het principe. Als je in een andere vijver wil vissen qua talent, zul je daar meer succes mee hebben als je financieel meer te bieden hebt. In sommige gevallen zal het tevergeefs zijn, maar in andere gevallen kun je best succes hebben daar waar het nu niet lukt een speler aan te trekken. Van PSV zou je nooit op financieel gebied mogen verliezen, dus spelers als Lozano zou je dan wel moeten kunnen halen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jij denkt niet dat PSV best een sterk verhaal had voor Lozano, met hun recente geschiedenis met Guardado en Moreno?
 

ElSimao

Active member
Jij denkt niet dat PSV best een sterk verhaal had voor Lozano, met hun recente geschiedenis met Guardado en Moreno?

Ik denk niet dat dat nou een hele grote factor is. Dat zou hetzelfde zijn als dat Bayern Munchen nu een sterk verhaal voor Nederlandse spelers zou hebben omdat Robben het er leuk gedaan heeft. Ik denk dat geld veel belangrijker is en dat het perspectief meetelt. Met het behalen van de EL-finale vorig seizoen denk ik dat dat ook wel goed zit.
 
Bovenaan