Ajax, seizoen 2017/2018

ElSimao

Active member
Het lijkt me vrij helder dat er momenteel geen serieuze opvolgers rondlopen voor Marcel Keizer, ik bedoel, als meerdere mensen als met de trainer van Fortuna Sittard komen...

Dan denk ik echt dat het het beste is om Keizer het seizoen af te laten maken, ondertussen de leiding schoon te vegen en volgend seizoen een serieuze trainer aan te stellen die het seizoen vanaf de voorbereiding mee kan maken.
 

Eresd?g?

Banned
Het lijkt me vrij helder dat er momenteel geen serieuze opvolgers rondlopen voor Marcel Keizer, ik bedoel, als meerdere mensen als met de trainer van Fortuna Sittard komen...

Dan denk ik echt dat het het beste is om Keizer het seizoen af te laten maken, ondertussen de leiding schoon te vegen en volgend seizoen een serieuze trainer aan te stellen die het seizoen vanaf de voorbereiding mee kan maken.
Ik vrees dat als Keizer aanblijft we volgend seizoen ook geen Europees voetbal spelen.
 

ElSimao

Active member
Uhm.... dat gaat niet gebeuren vriend

Het is toch echt de enige optie als je wil dat de club vooruit komt.

Jij bent zo'n simpleton met je gebash op Keizer. Tuurlijk, het is een vrij matige trainer, maar hoeveel vertrouwen heb jij in een organisatie die uberhaubt bij die man uitkomt en dan voornamelijk omdat Bergkamp het een relaxte gast vindt? En als dit al zo amateuristisch gaat, hoe zal men andere zaken dan aanpakken?
 

Maasveld

Well-known member
Elke mongool had t vorig seizoen met Jong Ajax goed gedaan. Bij Jong Ajax krijg je vaak aantal afvallers van t eerste en die zijn natuurlijk te goed voor de Jupiler League. Dus zo moeilijk is t niet om daar te presteren. Met Reading heeft Jaap Stam erg goed gepresteerd. Veel nieuwe gezichten binnen gehaald en hij heeft er echt team van gesmeed. Uiteindelijk net niet gepromoveerd naar de Premier League na penaltyserie. Ik zie m graag naar Ajax komen, dat meen ik. Heb je ook iemand met aanzien en status en heeft als speler ook het nodige meegemaakt.
Je weet dat de door jou bewierookte Jaap Stam een schamele 12de en 9de plaats behaalde met Jong Ajax toch?
 

ElSimao

Active member
Je weet dat de door jou bewierookte Jaap Stam een schamele 12de en 9de plaats behaalde met Jong Ajax toch?

Het is denk ik duidelijk dat het zulke types niet zozeer gaat om goed voetbal, maar voornamelijk om de persoonlijkheidscultus. De succesvolle ex-speler, het alpha-mannetje etc.

Dat is wat indruk maakt, of iemand nou de intentie heeft om het door Cruijff geinspireerde voetbal te spelen is gewoon bijzaak als de persoon in kwestie er stoer uitziet ;)
 

Eresd?g?

Banned
Je weet dat de door jou bewierookte Jaap Stam een schamele 12de en 9de plaats behaalde met Jong Ajax toch?
Dat was in periode dat Jong Ajax net begon in Jupiler League en Ajax veel minder investeerde in nieuwe spelers. Pas toen Frank de Boer vertrok is Ajax echt stevig gaan investeren waardoor er automatisch betere spelers richting Jong Ajax degradeerden. Sowieso had Keizer bij Jong Ajax vaak spelers waar andere coaches in de Jupiler League alleen maar over konden dromen. Dus de vergelijking gaat niet helemaal op....
 

Eresd?g?

Banned
Het is toch echt de enige optie als je wil dat de club vooruit komt.

Jij bent zo'n simpleton met je gebash op Keizer. Tuurlijk, het is een vrij matige trainer, maar hoeveel vertrouwen heb jij in een organisatie die uberhaubt bij die man uitkomt en dan voornamelijk omdat Bergkamp het een relaxte gast vindt? En als dit al zo amateuristisch gaat, hoe zal men andere zaken dan aanpakken?
Dat is van de zomer ook een ontzettend grote fout geweest en dat heb ik ook al vaak genoeg aangegeven. Je gaat voor een groep die net de Europa League finale heeft gehaald geen groentje neerzetten. Je moet iemand binnen halen met aanzien en die al tijdje meeloopt. Laudrup was volgens mij prima optie geweest.

Maar ze gaan echt niet die hele organisatie overhoop schoppen. Not gonna happen. Je moet wel realistisch blijven vriend...
 

Fregge

Well-known member
Dat was in periode dat Jong Ajax net begon in Jupiler League en Ajax veel minder investeerde in nieuwe spelers. Pas toen Frank de Boer vertrok is Ajax echt stevig gaan investeren waardoor er automatisch betere spelers richting Jong Ajax degradeerden. Sowieso had Keizer bij Jong Ajax vaak spelers waar andere coaches in de Jupiler League alleen maar over konden dromen. Dus de vergelijking gaat niet helemaal op....

Ik zou de selecties eens bekijken joh. Die had echt wel vergelijkbaar materiaal als Keizer.
 
Bovenaan