Ajax Nieuwstopic

JMD

Well-known member
Ze zullen, de risico's in acht nemende, dan wel terecht komen in Polen of Denemarken.
Dat vrees ik ook ja. Als ze al Almelo benaderd hebben... Neem aan dat ze ook al Enschede benaderd hebben dan, toch een 'iets' groter stadion...

Als we gaan kijken naar de grote stadions (je wil toch zoveel mogelijk van je supporters kwijt):
1) ArenA => valt dus af
2) Kuip => zal geen toestemming krijgen van burgemeester en lijkt me dat het stadionbestuur ook niet akkoord gaat
3) Philips Stadion => idem
4) Grolsch Veste => misschien wel de meest reëele optie van de grotere stadions
5) GelreDome => ook bezet, Suzan & Freek treden op, was anders ook een mooie optie geweest
6) Abe Lenstra => zou ook moeten kunnen, burgemeester Heerenveen doet vaak niet zo moeilijk
7) Galgenwaard => zie Kuip en Philips
8) Euroborg
9) Olympisch => zou de allermooiste optie zijn imo, maar gaat helaas veiligheidswege nooit gebeuren
10) Rat Verlegh

Grolsch Veste, Abe Lenstra, Euroborg en Rat Verlegh lijken me de meest reëele opties bij de top 10 grote stadions. Hier ligt ook al de grens van 20.000 bezoekers. Heracles is nummer 19 op die lijst, en ligt ook ver buiten Amsterdam. Als je daar al mee bezig bent dan betekent dit imo dat er al heel veel is afgevallen. Volendam is dan qua formaat natuurlijk heel klein, maar ligt wel heel dicht in de buurt van Amsterdam

ALenstra

Well-known member
Ajax kan het prima oplossen door bij de eerste vier te eindigen. En gaan ze ook wel doen denk ik. Maar het is wel verstandig om alvast een alternatief stadion te zoeken.

Bovenaan