Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eresd?g?

Banned
Toch heb ik wel vertrouwen in de driehoek Sinkgraven, Gudelj en Klaassen met Bazoer als reserve optie. El Ghazi en Fischer op de vleugels...
 

Voetbal-Coach

Administrator
Toch heb ik wel vertrouwen in de driehoek Sinkgraven, Gudelj en Klaassen met Bazoer als reserve optie. El Ghazi en Fischer op de vleugels...
Bazoer als reserve optie? Verwacht eerder een Sinkgraven als reserve. Maar je heb gelijk, heb er ook wel vertrouwen in.

Zal een hoop gerouleerd worden verwacht ik. Wordt een lang seizoen en je zag aan het eind van afgelopen seizoen dat de spelers op waren. Moeten we dit seizoen voor waken.

Heb echt heel erg veel zin in het seizoen! Voorbereiding vind ik altijd geweldig om te volgen.
 

Lord Flash

New member
Ik vind het ook wel vreemd dat de achterhoede voorlopig niet al te veel aandacht krijgt, want dat is nu net de linie die de meeste versterking nodig heeft. Boilesen was natuurlijk het hele jaar een enorm drama en Van Rhijn viel vooral Europees aardig door de mand. Maar vooral centraal moet je nu gewoon durven investeren, want daar is het nu zowel met als zonder bal kwalitatief onvoldoende.

Ik vrees dat Dijks weer een typische miskoop gaat worden. Die is door het goede seizoen van Willem II meegesleept naar een aardig niveau, maar ik zie ook nog steeds dezelfde tekortkomingen: wild, positioneel zwak en kan voor geen meter koppen.
 

Batigoal

Well-known member
En op welke jongens doel je nu?

Bijvoorbeeld Sigthorsson, Boilesen en in mindere mate Sch?ne (en kies er maar ??n uit het rijtje Moisander-Veltman-Viergever) hebben lange periodes mogen aanprutsen terwijl anderen weer minder tijd (Milik, Zivkovic, Denswil, Kishna) werd gegund. We willen een grote ploeg zijn, dus wat mij betreft mag de concurrentie wat scherper en is er minder ruimte voor lange periodes van slechte vorm.
 

Eresd?g?

Banned
Bazoer zal nog terugval krijgen. Als hij blijft voetballen als in de tweede helft van afgelopen seizoen vertrekt hij in zomer 2016 naar de absolute top. Maar daar geloof ik dus niet in. Elke jonge speler krijgt terugval. Ook Bazoer....
 

Shayman

New member
Bazoer als reserve optie? Verwacht eerder een Sinkgraven als reserve. Maar je heb gelijk, heb er ook wel vertrouwen in.

Zal een hoop gerouleerd worden verwacht ik. Wordt een lang seizoen en je zag aan het eind van afgelopen seizoen dat de spelers op waren. Moeten we dit seizoen voor waken.

Heb echt heel erg veel zin in het seizoen! Voorbereiding vind ik altijd geweldig om te volgen.

Tuurlijk zijn Sinkgraven en Gudelj goede toevoegingen aan elke Nederlandse selectie maar ik vond het middenveld van Ajax nu niet echt het pijnpunt; ze hebben nu een overvol middenveld en een overschot aan spitsen (als er niets weg gaat natuurlijk) maar op de vleugels hebben ze niet eens 2 basisspelers die onomstreden zijn bij de coach en verdediging waar zelfs de subtop in Nederland niet overdreven zenuwachtig van wordt.

Zelf zou ik geen goede alternatieven weten maar daar worden een hele zooi scouts toch prima voor betaald?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tuurlijk zijn Sinkgraven en Gudelj goede toevoegingen aan elke Nederlandse selectie maar ik vond het middenveld van Ajax nu niet echt het pijnpunt; ze hebben nu een overvol middenveld en een overschot aan spitsen (als er niets weg gaat natuurlijk) maar op de vleugels hebben ze niet eens 2 basisspelers die onomstreden zijn bij de coach en verdediging waar zelfs de subtop in Nederland niet overdreven zenuwachtig van wordt.

Zelf zou ik geen goede alternatieven weten maar daar worden een hele zooi scouts toch prima voor betaald?

Dan neem jij waarschijnlijk nog niet eens de twee grote talenten Nouri en Van de Beek uit de A1 mee waarvoor nu nul ruimte meer is.
 

Maasveld

Well-known member
Dijks? Gudelj is natuurlijk voor de nr 6 gehaald. Positie ter ondersteuning van de verdediging.
Dan moeten ze bij Ajax toch wel echt kilo's stront in de ogen hebben zitten als ze hem echt voor de positie van verdedigende middenvelder hebben gehaald. Gudelj is een echte strafschopgebied tot strafschopgebied speler.
 

Eresd?g?

Banned
Dan moeten ze bij Ajax toch wel echt kilo's stront in de ogen hebben zitten als ze hem echt voor de positie van verdedigende middenvelder hebben gehaald. Gudelj is een echte strafschopgebied tot strafschopgebied speler.
Dat zal wel maar Klaassen en Sinkgraven lijken me aanvallend beter. Wellicht enigszins rouleren.
 

Lord Flash

New member
De Boer heeft het er laatst over gehad om misschien met de punt naar voren te gaan spelen. Daarin zou Gudelj wel naast een meer controlerend type achter de '10' passen. In een systeem met de punt naar achter lijkt hij me daarvoor ook niet de beste optie inderdaad.
 

Shayman

New member
De Boer heeft het er laatst over gehad om misschien met de punt naar voren te gaan spelen. Daarin zou Gudelj wel naast een meer controlerend type achter de '10' passen. In een systeem met de punt naar achter lijkt hij me daarvoor ook niet de beste optie inderdaad.
Punt naar voren mag toch niet van Cruijff?
 

SanMark.

Well-known member
Verwacht wel een tot op het bod gemotiveerd Ajax. Jonkies willen niet nog zo'n seizoen meemaken. Ik heb er alle vertrouwen in, deze jongens kunnen echt wel goed ballen.

Ben benieuwd wat Ajax nog gaat binnen halen aan spelers, en vooral wie er nog gaan. Spelers hebben aangeven nog bij elkaar te blijven.. ben benieuwd wat dat waard is dit seizoen.


Als er niets bijkomt heb ik er totaal geen vertrouwen erin , en krijgen we weer een seizoen waar het voetbal niet om aan te zien is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan