Ajax in Europa 2024/2025

JMD

Well-known member

Aha, het werd dus ook gebruikt voor o.a. Jong Anderlecht (kunnen die niet in hun eigen stadion?), 3x p/w op gespeeld, ja dan snap ik de problemen wel. Plus geen veldverwarming dus. Wat overigens wel opvallend is, want voor EURO2000 is het opgeknapt (nadat het mid jaren 80 compleet vervallen was, het Heizeldrama kwam o.a. ook door de dramatische staat van het stadion), toen hadden veel clubs al veldverwarming.

Abubakari

Well-known member
Moeten de godenzoontjes maar wat harder werken. Goed voor hun karakter.
Dat dit Ajax eerste staat is te danken aan hard werken en karakter tonen.

Ik moet denken aan 1987, Real Zaragoza uit. Veel slechter dan toen zal het veld niet gauw meer worden. Veel mooier de beleving ook niet, eerste echt bijzondere Europese resultaat van Ajax wat ik bewust meegemaakt heb.

JFK

Well-known member

Ik moet denken aan 1987, Real Zaragoza uit. Veel slechter dan toen zal het veld niet gauw meer worden. Veel mooier de beleving ook niet, eerste echt bijzondere Europese resultaat van Ajax wat ik bewust meegemaakt heb.
Oh ja, dat waterballet toen!

JMD

Well-known member

Even de beelden erbij gepakt.

Die overtreding van Menzo (na 40 sec), echt zo'n Menzo-actie. Bij vlagen een briljante keeper, maar had ook echt momenten van kortsluiting.

En dat heerlijke commentaar van Eddie Poelmann via een krakende telefoonlijn, die dan die actie van Menzo dan goedpraat 'omdat het een halve finale Europacup is' :)

JMD

Well-known member
En die overtreding op Van Basten (3.50), beetje Schumacher-Battistonachtig. Ook hier wordt niet gefloten

En Bosman die nog even de tegenstander slaat nadat hij zelf ook geslagen is.
Heerlijke jaren80-beelden. Ik had dit duel dus nog nooit gezien, kende de verhalen wel. Mooi shirt trouwens van Ajax, dat dieprode.

Jef400

Well-known member

Mooie inspiratie inderdaad. Dat moeten ze dus doen. Niet jankie jankie over het veld.

ALenstra

Well-known member
Later speelden Ajax en Zaragoza ook nog eens voor de Supercup. De wedstrijd in het Olympisch Stadion heb ik zelf nog bezocht.

Abubakari

Well-known member
Later speelden Ajax en Zaragoza ook nog eens voor de Supercup. De wedstrijd in het Olympisch Stadion heb ik zelf nog bezocht.
1996 inderdaad. Ook wel leuk om terug te kijken is de winnende goal van Zaragoza in de EC finale waardoor ze om de supercup tegen Ajax mochten. Ik zoek hem wel even op.

• Leuk
Waarderingen: PES5

JMD

Well-known member
Nayim. :)

Het commentaar van Snoeks was mooier: 'de bal werd weggetrapt, kwam in een baan om aarde en viel ineens in het doel achter Seaman'

Op het wk van 2002 werd Seaman nog eens verrast door zo'n bal, wel van iets minder ver volgens mij, tegen Brazilië.

Dat duel was eerst nog afgelast, wegens de extreme kou (en slechte staat veld) toen, duel was toen in 2-en in de winter. Paar weken later ingehaald.

Batigoal

Well-known member
Prima een B-team. Geen blessures riskeren met dit veld en leuk voor een paar gasten om hun debuut te maken. Competitie is op dit moment belangrijker. Rasmussen was in de jeugd altijd spits, dus wie weet doet hij het goed op die positie.

Bovenaan