Ajax in Europa 2024/2025

PES5

Administrator
Forumleiding
Na 2 prachtige avonden Champions League is dit wel echt om te janken, zo slecht. Het opbouwend onvermogen van Rugani-Sutalo-Henderson, de tweejarige vormdip van Taylor en in waar is Rasmussen eigenlijk goed in?

JMD

Well-known member
Geen hele makkelijke opdracht hoor. Vorig jaar ook uitstekend Europees seizoen gehad.
Klopt ja, maar als je ziet tegen wie Ajax nog meer moet is dit wel een duel waar je kansen hebt. En tuurlijk is voetbal geen wiskunde, maar iedereen snapt dat je hier meer kans tegen hebt dan tegen Sociedad en Lazio.

Abubakari

Well-known member
Maar serieus, deze wedstrijden moet je gewoon over de streep trekken, maar het is toch niet om aan te gluren Reinoud?
Je slechte wedstrijden toch winnen heeft ook wel wat. Maar heel blij word je niet van dit voetbal, maar dat is niet iets van de laatste weken. Kortom, ik verwacht er geen reet van en soms valt het dan mee.

PES5

Administrator
Forumleiding
Je slechte wedstrijden toch winnen heeft ook wel wat. Maar heel blij wordt je niet van dit voetbal, maar dat is niet iets van de laatste weken. Kortom, ik verwacht er geen reet van en soms valt het dan mee.

Ik vind dat de lat wel omhoog mag. Onder Farioli is er ook echt amper nog sprake van goed voetbal. Het is wat stabieler, maar daar houdt het ook wel mee op.

JMD

Well-known member
Ja, terwijl het bij Feyenoord precies andersom is. Hopelijk staakt de politie volgende week weer.😏
Een week of 3/4 terug had ik Ajax idd nog wel kans gegeven bij Feyenoord, maar ik zie het nu heel somber in voor Ajax volgende week. Het zal wel niet zo'n schrobbering worden als vorig seizoen denk ik.

Abubakari

Well-known member
Ik vind dat de lat wel omhoog mag. Onder Farioli is er ook echt amper nog sprake van goed voetbal. Het is wat stabieler, maar daar houdt het ook wel mee op.
Groot verschil tussen uit en thuis, uit hebben ze het overal moeilijk, thuis hebben ze goede fases maar zit er soms ook weer teveel verloop in.
Maar wat wil je, dit is gewoon vrijwel hetzelfde team als vorig seizoen, als je het daarmee vergelijkt is er wel progressie. Maar om te verwachten dat het opeens met vrijwel dezelfde ploeg veel beter gaat is een utopie.

Abubakari

Well-known member
Een week of 3/4 terug had ik Ajax idd nog wel kans gegeven bij Feyenoord, maar ik zie het nu heel somber in voor Ajax volgende week. Het zal wel niet zo'n schrobbering worden als vorig seizoen denk ik.
Ajax gaat gewoon heel hard moeten strijden om plek 3 en de komende weken (Feyenoord en Twente uit en PSV uit) meer punten verspelen dan pakken vrees ik.

Wat wel helpt is dat Berghuis weer terug komt, die kun je wel gebruiken op het middenveld, sowieso houdt het wua creativiteit niet over. Nu lees je dat ze Antony misschien gaan huren. Terwijl je een 10 en een linksbuiten nodig hebt.
Ik snap niks van de prioriteiten die ze qua aankopen leggen.

JMD

Well-known member
Ajax gaat gewoon heel hard moeten strijden om plek 3 en de komende weken (Feyenoord en Twente uit en PSV uit) meer punten verspelen dan pakken vrees ik.
Gezien hoe Feyenoord na de interlandbreak speelt lijkt plek 2 idd te hogo gegrepen (maar goed, de weken ervoor was Feyenoord ook niet veel), maar tov AZ of Twente hoeft Ajax echt niet onder te doen. Die vallen vies tegen. En FC Utrecht gaat wel weer wegvallen.
Ben wel benieuwd hoe Ajax het de komende weken gaat doen, maar goed, dat kan ik ook van Feyenoord (die hebben o.a. Utrecht en Ajax de komende week) zeggen.
PSV is idd wel favoriet bij Ajax, maar PSV is ook zo wisselvallig (veel meer dan vorig jaar). Tegen Sporting heel goed, tegen PSG gestreden tot het eidn, maar ook verschrikkelijk zwak tegen AZ en Sparta

Wat wel helpt is dat Berghuis weer terug komt, die kun je wel gebruiken op het middenveld, sowieso houdt het wua creativiteit niet over. Nu lees je dat ze Antony misschien gaan huren. Terwijl je een 10 en een linksbuiten nodig hebt.
Ik snap niks van de prioriteiten die ze qua aankopen leggen.
Ja, eens vwb dat laatste. Mislintat was niks, maar daarvoor (sinds vertrek Overmars) en daarna is het ook niet echt top qua aankopen.

Bovenaan