Ajax in Europa 2024/2025

Mario

Well-known member
Cercle Brugge wint met 1-6 van Wisla Krakow in de Conference League play-offs. Zegt toch veel over de Poolse competitie.
 

Mario

Well-known member
Ik volg de Poolse competitie niet echt. Heeft Wisla de beker gewonnen, dat ze daarom Europa in mogen?
 

Abubakari

Well-known member
AJAX:
Pasveer;
Rensch,Sutalo,Baas,Hato;
Fitz-Jim,Henderson,Taylor;
Traoré, Brobbey, Bergwijn

Nou, de beoogde topvoorhoede (die nog niks heeft laten zien dit seizoen) mag voor de eerste keer samen starten.

Scoort Akpom een hattrick, is ie direct zijn plek kwijt.😏
 

Batigoal

Well-known member
Hup Ajax! Laten we hopen op een leuke wedstrijd en overwinning.

Helaas wel wat opstootjes met Poolse hooligans in Amsterdam vandaag.
 

erka

Well-known member
Poolse hooligans zijn echt tuig van de richel. Ik snap niet dat die überhaupt in Amsterdam mogen komen.
 

JMD

Well-known member
En 2-0, ook dit een mooie aanval. Goed, die Polen zijn niet sterk, maar Ajax overtuigt wel. Je zou nu bijna gaan denken dat het voor Feyenoord het meest gunstig is dat de Klassieker zondag niet doorgaat.
 

JMD

Well-known member
En voor het eerst sinds 2018/2019 dat een NL ploeg in een groepsfase van een Europees toernooi ontbreekt, toen speelden Ajax en PSV CL, niemand EL.

Maar wel voor het eerst in 4 seizoenen 3 clubs in de groepsfase EL en voor het eerst in 3 seizoenen 5 ploegen in de groepsfase. Oke, dat was nu niet zo knap, want er waren er al 4 zeker van de groepsfase.
 

Abubakari

Well-known member
Je zou nu bijna gaan denken dat het voor Feyenoord het meest gunstig is dat de Klassieker zondag niet doorgaat
Ik niet. Zwakke tegenstander, voor rust nauwelijks iets gecreëerd, na rust wel wat beter.
Daarnaast heeft Ajax een wedstrijd in de benen en Feyenoord niet. Denk dat het voor beide wel goed uitkomt.

Brobbey betrokken bij twee goals waarbij hij de derde maakt, dat is wel weer fijn. Goed voor het vertrouwen.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Heeft JMD zich verslapen?


Thuis: SS Lazio, Maccabi Tel Aviv, Galatasaray, Besiktas
Uit: Slavia Praag, Real Sociedad, Qarabag FK, Rigas FS
 

Batigoal

Well-known member
Tweede helft niet kunnen zien gisteren, maar naar wat ik begreep een prima pot. Zwakke tegenstander, maar vorig seizoen had deze selectie tegen dit soort tegenstanders niet met 7-1 gewonnen. De wedstrijd tegen NAC blijft een rare nederlaag, maar verder lijken we stapje voor stapje iets beter te worden.

Geen geweldig mooie loting, maar het is sowieso even wennen met de nieuwe opzet.
 

Abubakari

Well-known member
Geen geweldig mooie loting, maar het is sowieso even wennen met de nieuwe opzet.
Maar wel eentje met perspectief, of ben ik nu weer te optimistisch? Vorige keer dat ik optimistisch was verloor Ajax prompt van Panathinaikos en NAC.

In de kwalificatie 5 vd 6 wedstrijden gewonnen. Met een team wat grotendeels hetzelfde is sls waarmee Ajax vorig seizoen vijfde werd.
 
Bovenaan