Ajax in Europa 2024/2025

Satyr

Administrator
Forumleiding
Henderson: Omdat alle spelers hadden aangelegd en er nog geen beslissing gevallen was, moest iedereen opnieuw. Gaaei deed vervolgens een verzoek aan Henderson, die vóór hem moest trappen. 'We vroegen of we van volgorde mochten wisselen en dat vond de scheidsrechter goed. Anton zei: "als ze scoren, mag je je penalty nemen, maar als ze missen, mag ik dan?" Alle credits naar hem. Hij is beter in strafschoppen dan ik. Anton verdient het en heeft hard gewerkt, een geweldige jongen. Hij wilde de kans krijgen om deze strafschop te nemen en ik vond het belangrijk om dat te doen.'

Klasse
 

Batigoal

Well-known member
Ja, dat is wel cool. Ook leuk voor Gaeei. Had het vorig jaar moeilijk, maar aan zijn inzet ligt het niet. Laat nu zien stappen te maken en wat mij betreft krijgt hij de voorkeur boven de labbekakkerige Rensch die toch niet wil verlengen.
 

Abubakari

Well-known member
Met de trein uit werk in Driebergen-Zeist vandaan kwam ik nog wat Ajacieden tegen. Die hadden collectief zoiets van waar heb ik naar zitten kijken
Ja, uiteindelijk legendarisch. 4 matchpoints verprutsen, een ex Feyenoorder die de beslissende mist en een heldenrol voor een keeper van 40 en een afgeschreven Deen die doodleuk vraagt of hij onder deze omstandigheden de beslissende binnen mag schieten. Na -ik ben de tel kwijt- ongeveer 450 strafschoppen.

Pasveer zei trouwens dat Brobbey ze op de training altijd binnen ramt.
Blijven oefenen Brobbey.
 

Joost

Well-known member
Ja, uiteindelijk legendarisch. 4 matchpoints verprutsen, een ex Feyenoorder die de beslissende mist en een heldenrol voor een keeper van 40 en een afgeschreven Deen die doodleuk vraagt of hij onder deze omstandigheden de beslissende binnen mag schieten. Na -ik ben de tel kwijt- ongeveer 450 strafschoppen.

Pasveer zei trouwens dat Brobbey ze op de training altijd binnen ramt.
Blijven oefenen Brobbey.
Doen ze dat op rugbydoelen?
 

Joost

Well-known member
Ik heb vrijwel de hele wedstrijd gekeken en vond het spel van Ajax eigenlijk helemaal niet zo slecht. Er zat meer lijn in dan bij de momenten die ik van het vorige seizoen heb gezien.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb vrijwel de hele wedstrijd gekeken en vond het spel van Ajax eigenlijk helemaal niet zo slecht. Er zat meer lijn in dan bij de momenten die ik van het vorige seizoen heb gezien.
Klopt wel hoor. Eerste helft genoeg kansen gecreeërd, maar zoals wel vaker dit seizoen hebben we moeite om die af te maken. Denk dat dat aspect met Brobbey/Weghorst straks wel wat beter wordt. Verder staat het gewoon een stuk stabieler waardoor iemand als Sutalo met minder ruimte voor zich veel beter uit de verf komt. Alleen is er nog steeds een gebrek aan creativiteit op met name het middenveld waardoor delen van de wedstrijd nogal saai en armoedig zijn. Maar in elk geval niet meer zo'n erge gatenkaas als vorig seizoen.

Conditioneel was er vorig seizoen ook een achterstand. Dat is wel iets beter dit seizoen, maar naarmate de 2e helft vorderde en uiteraard in de verlenging vond ik dat nog niet zo goed ogen. Wellicht heeft dat te maken met veel wedstrijd achter elkaar deze weken. Denk dat daar voorlopig nog wel aan gewerkt moet worden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ooit gezien dat er geen ontlading was na een penaltyserie? En dit is gewoon op veel fronten heel belangrijk voor Ajax, wereld van verschil tussen winst en verlies en wat er losbarst als je dit verloren had, dat draadje kon niet dunner. Dus ja, dan is iedereen blij en opgelucht.
Satyr doet ALenstra na, nu ga jij Satyr nadoen?

Normaal zijn de eerste en de laatste nemers zekerheidjes. De eerste, Bergwijn dus, neemt ze altijd goed, itt Tadic geen enkele strafschop gemist bij Ajax. Tadic mist regelmatig een penalty maar die had bij de pers het imago dat hij een geweldige strafschoppen nemer was. Maar ik geloof niet dat Brobbey een zekerheidje is.
Dat Taylor er 2 maakt verbaasde me ook.
En ook erg te gek dat Gaaei de beslissende maakt. Maar de held van de dag is natuurlijk Pasveer. Ongekend wat die hier flikt. 5 stoppen en een perfecte penalty nemen.

Ik ben net van de beademing af, hartslag is weer bijna normaal. De katten zijn weer voorzichtig onder de bank vandaan gekomen.
Joh, was een gekkigheidje. Mooi dat ze door zijn, belangrijk ook, want tegen Lens wil je niet.
 

JMD

Well-known member
Lekker snel gelijk

Is er een VAR? Want dit zit op het randje buitenspel.
Wel goed afgemaakt
 
Bovenaan