Ajax in Europa 2024/2025

Pascallovic

Well-known member
Goed eerste half uur. Na de 0-1 was meteen al het geloof op een resultaat weg, waardoor je vrij rap werd afgeschminckt. Bizar hoe snel het eigenlijk weer instort dan. Zeker qua energie. Je hebt dit seizoen gewoon niks in de CL te zoeken helaas.
 

zwammy

Well-known member
2e helft gewoon een prima pot van Liverpool. Eerste 40 minuten was het echt tenenkrommend. Hopelijk zetten ze de lijn van de 2e helft onderhand door anders word het een vervelend jaar zo.
 

Pascallovic

Well-known member
2e helft gewoon een prima pot van Liverpool. Eerste 40 minuten was het echt tenenkrommend. Hopelijk zetten ze de lijn van de 2e helft onderhand door anders word het een vervelend jaar zo.
Ik vond het die 2e helft van Liverpool ook wel meevallen. Ze speelden goed en liepen vrij rap weg naar 0-3. Daarna lieten ze het ook al weer snel lopen omdat de buit binnen was. Ajax kon niet zo heel veel meer en Liverpool deed na die 0-3 niet zo heel veel meer. Ze hebben dus maximaal een kwartier goed gespeeld en daarna was het wel klaar. Groot gelijk hoor, want meer was niet nodig.
 

Eef de Kip

Well-known member
In de CL vorm van vorig jaar had je gisteren gewonnen tegen een erg matig Liverpool, zit het ook niet mee natuurlijk en na de tegengoals zie je de labiliteit wel terug in dit elftal. 0 vertrouwen. Wordt ook geen walk in the park in Glasgow trouwens hoor maar ik zie ons ook niet met 4 goals verliezen.
Ga je verder in de EL maar daar zie ik ons ook geen potten breken, zal wel de 1e ronde kansloos worden tegen een Sociedad oid.
 

Mario

Well-known member
Dat hebben we ook weer gehad. Goed halfuurtje, maar na die tegengoal was het niet veel meer. Het blijft bijzonder dat je met dit team wat echt nog niet goed in elkaar zit 4 punten los staat in de competitie.
Heeft ook met de concurrentie te maken.
 

Abubakari

Well-known member
Of tegen die tijd beter ingespeeld en een wedstrijd lang het niveau van het eerste half uur van gister volhouden. En de kansen dan wel benutten.
Kan ook he.
 

Pascallovic

Well-known member
Heeft ook met de concurrentie te maken.
Ook met het competitieprogramma. Scheelt een hoop dat een Ajax nog geen Feyenoord, PSV en Twente is tegengekomen in de eerste 11 speelrondes.

Dat inspelen op elkaar voor Ajax wordt met zo'n WK natuurlijk ook lastig als van je basiself er 9 of 10 spelers naar het WK gaan. Daarna weer veel wedstrijden achter elkaar, waardoor je net als nu ook niet echt op vastigheden kunt trainen. Het is eigenlijk een beetje hopen dat het verdedigend in elkaar gaat vallen. Ben er zelf ook nog niet uit wat nu de beste samenstelling en vorm van balans is. Dat zegt wel iets.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik hoop vooral dat het weer eens een keer stabiel staat en niet als een kaartenhuis in elkaar dondert. Die Europa League haal je sowieso wel, dus ik zie dit vooral als een oefenpotje. Zondag moet je er echt staan en winnen.
 
Bovenaan