Ajax 2015/2016

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is nog eens een waardige tegenstander en inderdaad een goede voorbereiding voor de voorrondes CL.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het wachten is op Ajaxjeugd die na een 2-0 oefenzege op Wolfsburg post: "Waarom treffen we dit soort ploegen nooit in de CL?"

Zonder gekheid, mooie tegenstander om je voor te bereiden op de CL voorrondes.
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom zijn ze trouwens ooit gestopt met het Amsterdam Tournament? Wilde Arsenal niet meer? :p
Past tegenwoordig niet meer in de agenda van de voorbereiding. Tegenwoordig moeten we telkens al voor augustus aan de bak met Europese voorrondes of bijvoorbeeld een Cruijf-schaal, waardoor je het gewoon niet meer in de voorbereiding krijgt. Of je moet hem halverwege juli gaan organiseren, maar daar zitten de aansprekende tegenstanders niet op te wachten die dan pas net aan de voorbereiding zijn begonnen.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Heb de eerste 20 minuten gemist van Ajax - Dinamo maar vind het nog niet heel overtuigend. Ben benieuwd naar de reserves
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ajax begint de eerste wedstrijd van de dag tegen Nordsj?lland met de volgende 11:

Opstelling Ajax: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Heitinga, Viergever; Gudelj, Van de Beek, Andersen; Muric, El Azzouzi, Kishna.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ah. Ajax speelt dus weer twee wedstrijden op ??n dag. Blijft een apart iets.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax 2015/2016

Deden ze vorig jaar ook al. Maar het blijft inderdaad een vreemd fenomeen. Anderzijds komen zo vrijwel alle spelers een hele wedstrijd in actie en gaat de opbouw van spelers meer gelijkop.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ik vind het ergens wel een slim idee om iedereen zoveel mogelijk kans en speelminuten te geven. Ben benieuwd of El Azzouzi dit jaar al zal doorbreken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Er valt zeker wat voor te pleiten ja. Zeker als je over een behoorlijk brede selectie beschikt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax kan in principe drie elftallen opstellen. Dus dat lijkt mij geen probleem. Feyenoord heeft nu een selectie van 29 man, maar wel heel erg onevenwichtig. Dan kan dat niet.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ajax met 0-1 achter. Geen idee of het een mooi doelpunt was, want hij was weer uitgevallen. Was iigv uit een vrije trap.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Klopt inderdaad.

Heb een abbo gekocht voor een seizoen voor AjaxTV maar die gaat telkens korte tijd offline... Lekker...

Zonde van je geld.

Ik zit net te bedenken: is Nordsjaelland niet een beetje een aparte tegenstander in deze fase van de voorbereiding? Volgens mij beginnen de Denen veel eerder aan de competitie.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Zonde van je geld.

Als het altijd zo'n kwaliteit is inderdaad! Kostte maar 16 euro voor het hele seizoen, dacht ik.

Ik zit net te bedenken: is Nordsjaelland niet een beetje een aparte tegenstander in deze fase van de voorbereiding? Volgens mij beginnen de Denen veel eerder aan de competitie.

Ajax moet natuurlijk eind deze maand al "voor het echie" spelen in de voorronde Champions League, wellicht dat ze daarom een tegenstander zoeken die al wat verder in de voorbereiding is. Nordsjaelland begint over een week met de competitie inderdaad.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ajax moet natuurlijk eind deze maand al "voor het echie" spelen in de voorronde Champions League, wellicht dat ze daarom een tegenstander zoeken die al wat verder in de voorbereiding is. Nordsjaelland begint over een week met de competitie inderdaad.

Oh ja, die voorronde Champions League is ook altijd vrij vroeg. Had ik even geen erg in. Dan is het op zich geen onlogische keuze nee.

Hoe staan jullie ervoor? Jeugdspelers op punt van doorbreken?
 

Pascallovic

Well-known member
Binnen 17 minuten al 0-2. Erg slecht met toch zeker 8 Eredivisie-waardige spelers in de basis en qua achterhoede Cillessen;van Rhijn, Veltman,Heitinga en Viergever. Op het middenveld ook nog Gudelj en Andersen.
 
Bovenaan