African Cup of Nations 2023 Knock-Out Stage

BlauwVinger

Well-known member
Knock-Out Stage.

Genoemde tijden kunnen afwijken van Comorian Mean Time. De Comoren hebben één uur voorsprong op de EET (Eastern European Time) oftewel de UTC +02:00 tiidzone, op háár beurt twee uren vooruitlopend op de CUT (Coordinated Universal Time).



Saturday, January 27
Angola v Namibia
Venue: Stade de la Paix, Bouake
Kick-off: 19:00

Nigeria v v Cameroon
Venue: Felix Houphouet Boigny Stadium, Abidjan
Kick-off: 22:00

Sunday, January 28
Equatorial Guinea v Guinea
Venue: Alassane Ouattara Stadium, Abidjan
Kick-off: 19:00

Egypt v DR Congo
Venue: Laurent Pokou Stadium, San Pedro
Kick-off: 19:00

Monday, January 29
Cape Verde v Mauritania
Venue: Felix Houphouet Boigny Stadium, Abidjan
Kick-off: 19:00

Senegal v Ivory Coast
Venue: Charles Konan Banny Stadium, Yamoussoukro
Kick-off: 19:00

Tuesday, January 30
Mali v Burkina Faso
Venue: Amadou Gon Coulibaly Stadium, Korhogo
Kick-off: 19:00

Morocco v South Africa
Venue: Laurent Pokou Stadium, San Pedro
Kick-off 19:00


PEJmsXj.png
 

Raul

Well-known member
Een nieuwe wending daar bij Ivoorkust, want ze willen nu Hervé Renard 'lenen' als coach voor de rest van het toernooi. Het is behoorlijk dubbel en ergens snap ik het wel. Jullie?
 

BlauwVinger

Well-known member
Een nieuwe wending daar bij Ivoorkust, want ze willen nu Hervé Renard 'lenen' als coach voor de rest van het toernooi. Het is behoorlijk dubbel en ergens snap ik het wel. Jullie?

Stop Press:

The French Football Federation (FFF) has rejected the Ivorian Football Federation’s request to allow Hervé Renard to handle the national team until the end of the AFCON 2023 tournament.

It was reported that the Cote d’Ivoire Football Federation wanted Renard who is in charge of the French senior women’s national team to take charge of the 2023 Africa Cup of Nations (AFCON) host till the end of the tournament.

This is coming after a lacklustre performance by the Elephants in the groups stage of the tournament with three points leaving the team qualifying for the Round of 16 via the best third place finish.

The termination of the contract of Jean Louis Gasset led to Emerse Fae taking charge on interim basis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Batigoal

Well-known member
Nigeria won overtuigend van Kameroen, dat eigenlijk dit hele toernooi tegenviel. Nigeria doet het goed en zal tot in de laatste fase meedoen verwacht ik.

Ook Angola wist na een lastige start tegen Namibië ruim te winnen. De Palancas negras doen het echt niet slecht met voorin het inmiddels gevreesde duo Gelson Dala en Mabululu, die qua haardos en leeuwenviering bij doelpunten doet denken aan Bafetimbi Gomis. Goed team en nu mogen ze het laten zien tegen Nigeria.
 

Raul

Well-known member
Ik weet niet wie de commentator is, maar ik meen gehoord te hebben dat hij denkt dat er geen grote naam spelers voor Guinnee spelen? Klopt, maar ik vind nog steeds dat de commentator de rest tekort doet. Van wat ik weet, kan ik een paar spelers noemen die het heel goed doen in Europa. Naby Keita is een goede speler, Guilavogui is een fantastische speler, Diakhaby is een nuttige speler, Moriba is een fantastisch talent en meer spelers die het allemaal erg goed doen in Europa. Misschien heb ik het niet goed verstaan, zo wel, dan moet je lezen, beste commentator.

Ik moet zeggen dat de wedstrijd een beetje stram is begonnen.
 

Raul

Well-known member
Equatoriaal v Guinnee is een chaotische wedstrijd met nogal wat ruwe tackles op het veld.

Ik vraag me alleen af - het zal wel aan het weer liggen - maar er wordt een fortuin geïnvesteerd in infrastructuur (een miljard), inclusief nieuwe stadions en stadionrenovaties, en een degelijk veld ligt buiten bereik?

Equatoriaal krijgt een onterechte penalty gezien de wedstrijd. Die (de oude) Nsué vervolgens mistte. Terecht.
 

gevegt

Well-known member
Egypte in nauwe schoentjes nadat een speler met 2x geel er in de verlenging af moet.
 

Raul

Well-known member
Inderdaad. Voetbal is soms ver weg, maar de emoties zijn prachtig om naar te kijken. Voetballen terwijl je leven ervan afhangt. Kijk maar naar de gezichten van de Egyptenaren na afloop. Heel zuur, maar ook mooi om te zien hoe graag ze wilden winnen.
 

Joost

Well-known member
Ik denk dat we ook geen idee hebben hoe warm het daar echt is. De shirts zijn na een paar minuten al doorweekt. Luchtvochtigheid 80%
 

Batigoal

Well-known member
Haha, die Bikoro trapt met een vliegende trap iemands ribben aan gort, maar houdt bij hoog en laag vol dat hij de bal speelde.

Zuur voor Equatoriaal Guinee om er zo op het einde uit te vliegen! Bij Guinee was er de nodige hommeles in de ploeg begreep ik vanwege, je raad het al, wedstrijdpremies. Daarom startte onder meer steraanvaller Guirassy op de bank.

Egypte speelde wel heel zwak dit toernooi. Helpt niet mee dat ze Salah amper konden gebruiken.
 

Raul

Well-known member
Ik ben echt benieuwd naar de wedstrijd die nu gaande is. Titelverdediger Senegal tegen Ivoorkust.
 

Raul

Well-known member
Terwijl ik mijn bericht zat te typen, scoort Senegal een heerlijk doelpunt. Gaat Ivoorkust het nog spannend maken?
 

gevegt

Well-known member
Mané heeft geluk dat hij slechts een gele kaart kreeg na een grove overtreding op Sangaré.
 

BlauwVinger

Well-known member
Inderdaad. Voetbal is soms ver weg, maar de emoties zijn prachtig om naar te kijken. Voetballen terwijl je leven ervan afhangt. Kijk maar naar de gezichten van de Egyptenaren na afloop. Heel zuur, maar ook mooi om te zien hoe graag ze wilden winnen.

De African Cup of Nations is op de tribunes een aanstekelijke muzikale en culturele ontdekkingsreis voor voetbalromantici.

Ik heb het genoegen gekend om twee eindtoernooien mee te maken. Een van de hoogtepunten was een wedstrijd te kunnen volgen in het uitvak met Guinee. Je kunt eenvoudigweg geen weerstand bieden aan de cadans van het bezwerende en opzwepend getrommel, waarbij je na 90 minuten met pijn in je kuiten van het gedans het stadion verlaat.

Een ander hoogtepunt was de fameuze penaltyreeks tussen Kameroen en Ivoorkust met onder andere Eto’o en Drogba die eindigde in 11-12.

Of het duel tussen debutanten Madagascar en Burundi in het fantastische Estad Eskanderia in Alexandrië.

KNZQMtW.jpg



sdJDFWN.jpg
 
Bovenaan