African Cup of Nations 2023 Knock-Out Stage

gevegt

Well-known member
Elfenbeinküste wint na strafschoppen van Senegal.
De titelverdediger ligt er uit en het gastland gaat door. Het kan verkeren.
 

Kielse Rat

Well-known member
Wat een knotsgek toernooi. Ik denk dat velen Senegal al als topfavoriet naar voren hadden geschoven. Ik denk dat Marokko vanavond ook niet zomaar zal winnen van Zuid-Afrika.
 

Batigoal

Well-known member
Senegal speelde tot nu toe ook echt goed. Masr dat is geen zekerheid gebleken. We krijgen hoe dan ook een nieuwe winnaar.
 

Raul

Well-known member
De African Cup of Nations is op de tribunes een aanstekelijke muzikale en culturele ontdekkingsreis voor voetbalromantici.

Ik heb het genoegen gekend om twee eindtoernooien mee te maken. Een van de hoogtepunten was een wedstrijd te kunnen volgen in het uitvak met Guinee. Je kunt eenvoudigweg geen weerstand bieden aan de cadans van het bezwerende en opzwepend getrommel, waarbij je na 90 minuten met pijn in je kuiten van het gedans het stadion verlaat.

Een ander hoogtepunt was de fameuze penaltyreeks tussen Kameroen en Ivoorkust met onder andere Eto’o en Drogba die eindigde in 11-12.

Of het duel tussen debutanten Madagascar en Burundi in het fantastische Estad Eskanderia in Alexandrië.

KNZQMtW.jpg



sdJDFWN.jpg
Leuk hoor.

Gisteren de wedstrijd gezien?

Senegal heeft een erg sterk team en ze hadden het aardig onder controle totdat Haller opkwam en het de verdediging erg moeilijk maakte. In ieder geval denk ik dat Haller het verschil maakte. Aan de andere kant vond ik Fofana een echt beest, maar hij miste dat laatste beetje dat essentieel is. Het is ook interessant dat Gradel er weer was. Helemaal uit het zicht en ineens weer daar.

Ik zag beelden van de ovatie na de overwinning op Ivoorkust. Geweldig om te zien. Misschien verandert er eens iets en misschien zelfs iets anders voor Ivoorkust. Dood en begraven naar een wederopstanding.
 

U.G.

Well-known member
Gefeliciteerd Cabo Verde, een evenaring van 2013. Kinders, ik denk dat wij nu het spannende einde van dit sprookje gaan naderen. Máár…ik hoop het niet, als ze nog een ronde overleven stroomt het Heemraadsplein in R’dam weer vol, en ik ben er dan zeker weer bij. Força !
 
Bovenaan