AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

mainsupreme

New member
Verhaal van Abubakari zit goed in elkaar, pijnlijke is dat er weinig aan te doen is nu.

Het Ajax van Jol kwam onder kritiek omdat ze verloren van Real, het Ajax van Frank laat het afweten tegen Redbull en Rapid.
 

JMD

Well-known member
In de tweede helft kwam mijn 10 jarige dochter bij me op de bank zitten. Die weet niks van voetbal, vroeg bijvoorbeeld "wanneer is het eigenlijk een penalty?".
Die had een kwartier zitten kijken, zegt ze
"waarom voetbalt Ajax zo raar?"
???
"Ze spelen nooit naar voren, zijn ze bang voor die groenen? Als je voetbalt moet je toch lef hebben?"

Nou de Boer, een meisje van 10 die niks van voetbal weet en er eigenlijk niks aan vindt ziet het dus zelfs. Jouw Ajax zuigt!

Is dat Lisa van de Lisapowers?? ;) Times have changed.
 

Abubakari

Well-known member
Verhaal van Abubakari zit goed in elkaar, pijnlijke is dat er weinig aan te doen is nu.

Het Ajax van Jol kwam onder kritiek omdat ze verloren van Real, het Ajax van Frank laat het afweten tegen Redbull en Rapid.

Het geld is niet op, de transferwindow nog open. Haal gewoon een centrale verdediger van 28, eentje die er gelijk staat, waar de andere cv zich aan op kan trekken. Dat is gewoon pure noodzaak. Of Heitinga moet die rol nog kunnen vervullen, maar daar geloof ik niet in.

Hoe je de angst uit de ploeg krijgt waardoor niemand iets lijkt te durven, dat moet Frank de Boer zelf maar bedenken.

Is dat Lisa van de Lisapowers?? ;) Times have changed.

Nee, haar zusje.

Wat wel echt waar is is dat Lisa buiten bij ons achter aan het spelen was met haar vriendinnen, binnen kwam (1-2 stond het), HUP AJAX riep en tien tellen later was het 2-2! Echt origineel waar. Toen ging ze naar de WC, kwam terug en toen was het dus alweer 2-3. Verdere HUP AJAX pogingen waren vruchteloos.
 

mainsupreme

New member
Het geld is niet op, de transferwindow nog open. Haal gewoon een centrale verdediger van 28, eentje die er gelijk staat, waar de andere cv zich aan op kan trekken. Dat is gewoon pure noodzaak. Of Heitinga moet die rol nog kunnen vervullen, maar daar geloof ik niet in.

Hoe je de angst uit de ploeg krijgt waardoor niemand iets lijkt te durven, dat moet Frank de Boer zelf maar bedenken.

Eigenlijk kan dit team in iedere linie ervaring gebruiken.
maar met CV van 28 en buitenspeler van die leeftijd ben je idd een heel stuk verder.
 

Abubakari

Well-known member
Eigenlijk kan dit team in iedere linie ervaring gebruiken.
maar met CV van 28 en buitenspeler van die leeftijd ben je idd een heel stuk verder.

Ik heb best vertrouwen in Fischer en El Ghazi, ik vrees dat een nieuwe buitenspeler ook gegrepen wordt door de angst die in het Ajax spel zit, niemand durft iets, er zit nauwelijks individuele verrassing in. Dat mag de Boer zich aantrekken, het is doods en saai geworden. En daar heeft de Boer volgens mij een flink deel schuld aan.
 

DeMaster

Active member
Verhaal van Abubakari zit goed in elkaar, pijnlijke is dat er weinig aan te doen is nu.

Het Ajax van Jol kwam onder kritiek omdat ze verloren van Real, het Ajax van Frank laat het afweten tegen Redbull en Rapid.

En niet te vergeten van Dnjepr Dnjepropetrovsk, waarin Veltman weer exact dezelfde fout maakte als tegen Rapid.
 

mainsupreme

New member
Ik heb best vertrouwen in Fischer en El Ghazi, ik vrees dat een nieuwe buitenspeler ook gegrepen wordt door de angst die in het Ajax spel zit, niemand durft iets, er zit nauwelijks individuele verrassing in. Dat mag de Boer zich aantrekken, het is doods en saai geworden. En daar heeft de Boer volgens mij een flink deel schuld aan.

Ik niet in Fischer op links, hij kan echt maar 1 ding. Naar binnen kappen en uithalen, op links is hij het gemankeerde broertje van Babel.
 

Pascallovic

Well-known member
Helemaal eens met Abu.

Qua loting moet ik het nog maar zien met Ajax. Vorig seizoen kon men zonder druk ook al niet van FC Dordrecht winnen. Wat dat betreft is er geen verbetering.
 

Batigoal

Well-known member
Probleem is gewoon dat je straks zonder Europees voetbal best tot in maart top 2 of 3 speelt en dat dat voor De Boer en co blijkbaar genoeg aanleiding is om positief te blijven. Dus zal er niet zoveel veranderen.
 

Abubakari

Well-known member
Zonneveld slaat de plank wel volledig mis.

'who the fuck is' Zonneveld zei:
Het probleem van Ajax zit niet bij De Boer, het zit in het systeem van het huidige voetbal, waarin het gat tussen de rijke en de minder rijke clubs met de dag groeit.
Kijk, daar hebben we de reden dat Ajax meestal maar hooguit twee kansen cre?ert in thuiswedstrijden tegen ADO, NAC en Excelsior.
Rapid Wien is dus gewoon een rijke club en Ajax niet, geen wonder dat die van het beste Ajax ooit winnen. Bayern, Real en Barca houden hun hart vast, Rapid loten en je kunt de CL finale vergeten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Schrijft af en toe een aardige wielercolumn en verder vind ik als wielren dummy hem wel altijd een goed verhaal hebben bij de NOS, maar voetbal is niet zijn tak van sport.
 

erka

Well-known member
Wat een kul-column van Zonneveld. Om met Kieft te spreken: ik word een beetje moe van die man.

Alsof clubs uit Oostenrijk meer geld te besteden hebben dan bij ons. Maar ook FC Basel, dat w?l al jarenlang presteert wat NL-clubs ook zouden moeten kunnen, heeft ongeveer de begroting van Ajax.

Echt, hij slaat de plank volledig mis gewoon.

edit: ik sloeg de plank ook mis. Even vergeten dat Zwitserland geen Euro's heeft maar Zwitserse Franken. Omgerekend heeft Basel ongeveer dezelfde begroting als Ajax.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Basel schijnt de kern ook niet veel beter te betalen dan iets meer dan een miljoen per jaar. Daarom geloof ik ook niet zozeer dat Bo?tius om financi?le, maar vooral om sportieve redenen naar een Basel is vertrokken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan