AFC Ajax in de Europa League 20/21

Abubakari

Well-known member
Oh, dan is het per definitie nooit waar?
Fijn om iemand op een forum te hebben die alles weet, vertel het dan maar, ik benieuwd naar wat jij weet.
 

Maasveld

Well-known member
Oh, dan is het per definitie nooit waar?
Fijn om iemand op een forum te hebben die alles weet, vertel het dan maar, ik benieuwd naar wat jij weet.
Is dit een reactie op mij?

De :duim: staat in deze voor 'bedankt.' Ik was in de veronderstelling dat het zo'n Dolberg-gerucht was.
 

JMD

Well-known member
En de vraag is natuurlijk in hoeverre Ajax de poot stijf houd, om hem in de winterstop te houden.
Het lijkt me dat als je Ziyech behoudt en Tadic en Blind in de zomer haalt omdat je kampioen wilt (moet?) worden dat je dan niet in de winterstop De Jong en/of De Ligt weg gaat doen, voor welk bedrag ze dan ook weg zouden kunnen. Geld heeft Ajax toch zat.
 

gevegt

Well-known member
Het lijkt me dat als je Ziyech behoudt en Tadic en Blind in de zomer haalt omdat je kampioen wilt (moet?) worden dat je dan niet in de winterstop De Jong en/of De Ligt weg gaat doen, voor welk bedrag ze dan ook weg zouden kunnen. Geld heeft Ajax toch zat.
Ajax kan nog zo veel willen, maar als spelers weg willen gaan ze gewoon.
 

ElSimao

Active member
Goed, ik heb niet alles goed voorspeld, maar het doet me deugd dat Frenkie het zo laat zien. Steeds vaker griezelig goed en daarnaast ook een hele mooie speler om te zien. Ben van mening dat Keizer zijn grootste fout was om hem er op een gegeven moment uit te halen voor de "lekker degelijke" Schone. Erg on-Ajax.

Beter dan Ziyach? Moet zeggen dat Hakim een goed jaar speelt en tot de uitblinkers behoort, maar vind hem nog te vaak doen alsof ie in een speeltuin voetbalt. Plus hij is al 25 natuurlijk. Misschien dat ze nu nog ongeveer even goed zijn, maar (even afkloppen) zonder gekke dingen is FdJ hem binnenkort mijlenver voorbij.
 

Abubakari

Well-known member
Is dit een reactie op mij?

De :duim: staat in deze voor 'bedankt.' Ik was in de veronderstelling dat het zo'n Dolberg-gerucht was.
En ik was in de veronderstelling dat het een cynisch bedoelde duim was.

Ajax kan nog zo veel willen, maar als spelers weg willen gaan ze gewoon.

Zowel de Ligt als de Jong hebben aangegeven niet tussentijds te willen vertrekken. Nu kun je altijd van mening veranderen maar ik denk niet dat ??n van beide in de winterstop vertrekt.
 

gevegt

Well-known member
Zowel de Ligt als de Jong hebben aangegeven niet tussentijds te willen vertrekken. Nu kun je altijd van mening veranderen maar ik denk niet dat ??n van beide in de winterstop vertrekt.
Ik kan niet in hun hoofd kijken en weet niet wie hun zaakwaarnemer is, maar ik hoop voor Ajax dat ze vertrekken en voor hun ontwikkeling minimaal dit seizoen blijven.
 

Abubakari

Well-known member
Waarom is het voor Ajax beter dat ze vertrekken als ze beide nog een contract hebben wat niet al snel afloopt? Ze kunnen toch het beste blijven en pas later voor heel veel verkocht worden?
 

Marinos

Well-known member
Waarom is het voor Ajax beter dat ze vertrekken als ze beide nog een contract hebben wat niet al snel afloopt? Ze kunnen toch het beste blijven en pas later voor heel veel verkocht worden?
Gevegt is bang dat Ajax kampioen wordt als ze blijven. Vandaar dat hij hoopt dat ze vetrekken.
 

Atreides

Well-known member
Valentijn Driessen en zijn voetvolk blijven zagen:

De Telegraaf: Ten Hag wilde Neres niet laten invallen
Toby Verweij
25 oktober 2018

De Telegraaf

David Neres mocht eergisteren invallen tijdens Ajax – Benfica. Twee minuten voor het einde van de Champions League-wedstrijd kwam de Braziliaan in het veld voor Donny van de Beek. Neres had vier minuten later de beslissende actie waarmee Mazroui Ajax toch de drie punten schonk. Ajax-coach Erik ten Hag was eigenlijk niet van plan om iemand te wisselen.

Dat meldt De Telegraaf. Volgens de ochtendkrant zorgden assistenten Alfred Schreuder en Aron Winter ervoor dat Neres w?l een invalbeurt mocht maken. De wedstrijd was een uur bezig toen er tussen de hoofdcoach en zijn assistenten een levendige discussie losbarstte. Ten Hag wilde met het elftal dat op in het veld stond het laatste fluitsignaal halen. Schreuder en Winter wezen de Ten Hag op de enorme ruimtes die achter de verdediging van de Portugese topclub ontstonden. De assistenten kregen gelijk, want Neres profiteerde van een defensieve fout, haalde de achterlijn, legde de bal terug en even later stond de Johan Cruijff Arena in vuur en vlam

Overigens lijkt het mij alleen maar gezond als de assistenten invloed hebben en ten Hag daar naar luistert.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dikke pluim inderdaad dat Ten Hag zijn assistenten weet uit te dagen om actief mee te denken. Vaak zie je ze als zoutzakken op de bank zitten.
 

Abubakari

Well-known member
Minder dikke pluim dat ten Hag zo lang wachtte met wisselen. Ik had Neres en/of Huntelaar al na een uur ingebracht cq was met Neres gestart.
 
Bovenaan