AFC Ajax in de Europa League 20/21

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar goed, aan het begin van de competitie was het niet vreemd om kritisch naar De Jong als Oranje speler te kijken. Net zoals het toen niet vreemd was als je kritisch naar De Ligt of Bergwijn of Rosario had gekeken, waar je nu ook niet meer omheen kunt. Dat lieden kramp in de balletjes krijgen als je iets over een eigen speler durft te roepen is niet mijn probleem natuurlijk.

Ik vind het verschil tussen Rosario en De Jong (nog) wel levensgroot hoor. Waar ik De Jong zonder twijfel de absolute top zie halen, vind ik bij Rosario een carri?re als die van bijvoorbeeld Fer meer voor de hand liggen.
 

Janssen

Well-known member
Ik vind het verschil tussen Rosario en De Jong (nog) wel levensgroot hoor. Waar ik De Jong zonder twijfel de absolute top zie halen, vind ik bij Rosario een carri?re als die van bijvoorbeeld Fer meer voor de hand liggen.

Tuurlijk, maar voor Oranje moet je hem gewoon selecteren. Dat dat misschien wel vooral door nivellering komt is niet relevant.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tuurlijk, maar voor Oranje moet je hem gewoon selecteren. Dat dat misschien wel vooral door nivellering komt is niet relevant.

Wellicht, maar op het middenveld staat hij voor mij wel achter De Jong, Wijnaldum, De Roon, Propper en Strootman in de pikorde en is het me om het even of hij of Vilhena plekje zes inneemt.

Het is wachten op de doorbraak van Gravenberch. Die lijkt me over een jaar of twee de ideale derde man naast De Jong en Wijnaldum.
 

Maasveld

Well-known member
De Frenkie de Jong van begin augustus waarvan jij het belachelijk vond dat ie bij een voorselectie zat is dus een hele andere Frenkie de Jong dan die van oktober?
Zonder in te gaan op de vraag of de (voor-)selectie wel of niet terecht was, is het wel een heel andere Frenkie de Jong dan half augustus. Hij was een paar maanden geblesseerd geweest en het seizoen vrij matig gestart. Nu maakt hij wekelijks indruk, zowel op nationaal als Europees niveau.
 

Janssen

Well-known member
Zonder in te gaan op de vraag of de (voor-)selectie wel of niet terecht was, is het wel een heel andere Frenkie de Jong dan half augustus. Hij was een paar maanden geblesseerd geweest en het seizoen vrij matig gestart. Nu maakt hij wekelijks indruk, zowel op nationaal als Europees niveau.

Jij kunt gewoon niet incasseren.
 

Abubakari

Well-known member
Zonder in te gaan op de vraag of de (voor-)selectie wel of niet terecht was, is het wel een heel andere Frenkie de Jong dan half augustus. Hij was een paar maanden geblesseerd geweest en het seizoen vrij matig gestart. Nu maakt hij wekelijks indruk, zowel op nationaal als Europees niveau.

Het gaat mij er meer om dat Janssen zichzelf hier vaak presenteert als de grote kenner maar dat ie vrij vaak gewoon niet gehinderd door enige kennis maar wat roept. Frenkie de Jong speelde vorig seizoen ook al prima, dus blijft het gewoon dom om te zeggen dat het belachelijk is dat ie bij de voorselectie zit.
 

SanMark.

Well-known member
Die gaat in de winter natuurlijk al ergens tekenen en dan is het voor Ajax te hopen dat die club hem nog een half jaar in Amsterdam laat uithobbelen.

De enige club die geen geduld zou kunnen hebben om hem een half jaar bij Ajax te laten is Real. Die gaan zich in de winterstop wel versterken lijkt mij.

Maar dan zal het wel richting de 100 miljoen gaan.
 

Janssen

Well-known member
AFC Ajax in Europa: Poulefase CL

AFC Ajax in Europa: Poulefase CL

De enige club die geen geduld zou kunnen hebben om hem een half jaar bij Ajax te laten is Real. Die gaan zich in de winterstop wel versterken lijkt mij.

Maar dan zal het wel richting de 100 miljoen gaan.

Dat kan. Barcelona heeft ook wel haast denk ik, al ligt daar winnen of verliezen niet zo van Frenkie De Jong af maar vooral van Messi.

Bij City zie ik hem het eerste jaar niet in de basis komen tenzij er iets met Silva/De Bruyne gebeurt.

Ben wel benieuwd of een package-deal De Ligt/ De Jong ree?l is en of een club dat aandurft.
 

Atreides

Well-known member
Zonder in te gaan op de vraag of de (voor-)selectie wel of niet terecht was,

Puntje was natuurlijk dat de voorselectie belachelijk zou zijn. Om vervolgens in de interland tegen de wereldkampioen voor het echie uit te blinken....

is het wel een heel andere Frenkie de Jong dan half augustus. Hij was een paar maanden geblesseerd geweest en het seizoen vrij matig gestart. Nu maakt hij wekelijks indruk, zowel op nationaal als Europees niveau.

Zo matig vond ik Ajax toen helemaal niet eigenlijk. Dat de Jong nog geen topvorm had lijkt me een andere discussie.

Maar goed, Janssen meet graag met twee maten. Frenkie de Jong was mid augustus natuurlijk ook al veel verder dan de Rosario van vandaag de dag....

Tuurlijk, maar voor Oranje moet je hem gewoon selecteren. Dat dat misschien wel vooral door nivellering komt is niet relevant.
 

SanMark.

Well-known member
Dat kan. Barcelona heeft ook wel haast denk ik, al ligt daar winnen of verliezen niet zo van Frenkie De Jong af maar vooral van Messi.

Bij City zie ik hem het eerste jaar niet in de basis komen tenzij er iets met Silva/De Bruyne gebeurt.

Ben wel benieuwd of een package-deal De Ligt/ De Jong ree?l is en of een club dat aandurft.

En de vraag is natuurlijk in hoeverre Ajax de poot stijf houd, om hem in de winterstop te houden.

Want als ze overwinteren in de CL kan Ajax ook gewoon zeggen hij gaat onder geen beding weg want we hebben hem nodig in Europa en misschien ook wel voor de titelrace.
 

Janssen

Well-known member
Puntje was natuurlijk dat de voorselectie belachelijk zou zijn. Om vervolgens in de interland tegen de wereldkampioen voor het echie uit te blinken....

Voor het eerst in het echie bedoel je. De competitie was amper begonnen dus in die zin was hij voor de buitenwereld nog niet verder dan het seizoen ervoor.

Maar goed, Janssen meet graag met twee maten. Frenkie de Jong was mid augustus natuurlijk ook al veel verder dan de Rosario van vandaag de dag....

Zo, je moet wel heel erg je best doen om dat eruit te halen.
 

Janssen

Well-known member
En de vraag is natuurlijk in hoeverre Ajax de poot stijf houd, om hem in de winterstop te houden.

Want als ze overwinteren in de CL kan Ajax ook gewoon zeggen hij gaat onder geen beding weg want we hebben hem nodig in Europa en misschien ook wel voor de titelrace.

Voor de Eredivisie maakt het niet veel uit of je met V/d Beek speelt of met De Jong lijkt me. In de CL strand je ?normaliter? in de kwartfinale en de vraag is welk transferbedrag dat compenseert. 100m moet het toch wel doen zou je zeggen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voor het eerst in het echie bedoel je. De competitie was amper begonnen dus in die zin was hij voor de buitenwereld nog niet verder dan het seizoen ervoor.

Ik ben het in dezen wel met je eens. Niemand had destijds kunnen voorzien dat hij zich opeens zo zou manifesteren op nationaal en internationaal niveau. Laten we niet vergeten dat hij voor dit seizoen in februari zijn laatste serieuze wedstrijd gespeeld had. En ik kan me ook niet herinneren dat hij voor die tijd al zo dominant aanwezig was als nu.
 

Maasveld

Well-known member
Puntje was natuurlijk dat de voorselectie belachelijk zou zijn. Om vervolgens in de interland tegen de wereldkampioen voor het echie uit te blinken....
Tja, het is ook maar net wat de insteek van de BC is natuurlijk. Onder het mom "ruiken aan Oranje" was zijn uitverkiezing op zijn plaats, maar als je keek naar de beste spelers van dat moment was enige terughoudendheid niet onlogisch. Dat werd door meerdere mensen aangegeven.


Zo matig vond ik Ajax toen helemaal niet eigenlijk. Dat de Jong nog geen topvorm had lijkt me een andere discussie.

Ik had het dan ook over De Jong en niet over Ajax. Dat jij het omdraait is voor mij een raadsel.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ben het in dezen wel met je eens. Niemand had destijds kunnen voorzien dat hij zich opeens zo zou manifesteren op nationaal en internationaal niveau. Laten we niet vergeten dat hij voor dit seizoen in februari zijn laatste serieuze wedstrijd gespeeld had. En ik kan me ook niet herinneren dat hij voor die tijd al zo dominant aanwezig was als nu.
De belangstelling van Barcelona was gebaseerd op wat hij vorig seizoen liet zien, dus ja, ik blijf er bij dat het logisch is dat iemand waar Barcelona 50 miljoen voor over heeft in de voorselectie van oranje zit.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Geen goede vergelijking. Op potentie kun je wel iemand koppen, maar niet selecteren vind ik. Dat moet op basis van wat je hebt laten zien op het hoogste niveau.

Als de bondscoach op potentie gaat selecteren, kan hij Gravenberch of Redan ook wel alvast in de voorselectie zetten.

Iedereen zag de potentie van Frenkie wel, alleen hij had het tot nu nog niet echt laten zien op een hoog niveau. Af en toe een goede wedstrijd, maar onder Keizer vaak ook nog als centrale verdediger en lang niet zo goed als dit seizoen.
 

Abubakari

Well-known member
Barcelona gaat echt geen 50 miljoen betalen voor iemand die nog niet genoeg heeft laten zien, nogmaals, ook vorig seizoen speelde de Jong al goed. Mede daarom wilde Barcelona van de zomer al 50 miljoen voor hem betalen. Als ze potentie zagen hadden ze wel een deal met de Jong en of Ajax gemaakt dat ze de eerste optie hebben, aangezien de Jong ook een voorkeur voor Barcelona lijkt te hebben.

Maar in feite gaat het daar niet eens om. Janssen deed het voorkomen of de Jong puur op basis van 6x Ajax 1 in de selectie van Oranje zat. En dat het daarom belachelijk was dat ie er bij zat, want wat had die gast nu laten zien. Twee maanden later discussieert Janssen of Frenkie in de winterstop al naar Real of Barca moet. Tsja, dat vind ik dan wel grappig.
 
Bovenaan