AFC Ajax in de Europa League 20/21

Atreides

Well-known member
Precies dit.

Met een as met Veltman en dan daarvoor Martinez en Alvarez, dan ga je je niet onder de druk van een topteam uitspelen. In de omschakeling en met ruimte prima, maar op deze manier cre?er je gewoon weinig. Waarom geeft Ajax een Gravenberch geen kans naast Martinez en halen ze Alvarez een linie terug?

1) Ajax doet het significant beter dan Feyoord, ondanks alle virtuele enkelbrekers van PES;
2. Gravenberch, instelling, zaakwaarnemer....
 

PES5

Administrator
Forumleiding
1) Ajax doet het significant beter dan Feyoord, ondanks alle virtuele enkelbrekers van PES;
2. Gravenberch, instelling, zaakwaarnemer....

Wat heeft Feyenoord hiermee te maken?

Vanaf begin wordt al gezegd dat Ajax in deze formatie beter is in de omschakeling dan voetballend kansen te cre?ren. Tegen Lille en Valencia zit alles mee en pakt het goed uit, maar nu verlies je 'm. Dat zal vaker gebeuren in Europa en is geen schande, maar m.i. maak je meer kans op de manier waarop Ajax hoort te spelen. Via een snelle opbouw aanvallers zoeken en onder druk vandaan tikken en bij balverlies afjagen. Door de keuzes van Ten Hag zie ik dit veel te weinig terug. Ik zie dat spelers als Ziyech en Tadic veel later aan de bal komen en daardoor meer in het duel komen dan vorig jaar. Daar ligt hun kracht niet en dat heeft te maken met eerdergenoemde namen. En de eredivisie reken ik niet eens mee. Potjes tegen clubs met 1/15e van je begroting moet je zelfs met je tweede team nog winnen.
En volgens mij is diezelfde Gravenberch uitgeroepen dat speler van de maand in de KKD. Dat bereik je niet met een zlechte instelling.
 

Atreides

Well-known member
Atriedes heeft ook weer eens iets gehoord en op basis daarvan Gravenberch gelijk volledig afgeschreven.

Waar heb jij eigenlijk last van Abu?

Alsof er ook maar iets in mijn post zit waardoor ik Gravenberg volledig afschrijf. Althans daarbij ga ik er vanuit dat het jou en zelfs PES bekend is dat Gravenberch - zelfs voor Ajax begrippen een groot talent is -.

Zoals jij weet of had moeten weten had EtH in oktober 2018 plannetjes met Gravenberch, dat Gravenberch in 2018/2019 niet meer serieus minuten heeft gemaakt bekent dat zelfs een klein kind zijn conclusies kan trekken.
 

erka

Well-known member
Abu baalt gewoon dat Ajax niet de Bayern-Bonus in Europa krijgt bij twijfelachtige beslissingen.
 

Abubakari

Well-known member
Of de Liverpool bonus, goal van Genk ook onterecht afgekeurd.

@ atriedes, je trekt imo nogal vlot conclusies.
 

Mario

Well-known member
Ondanks de nederlaag is er nog niet veel aan de hand voor Ajax. Lille - Valencia is uiteindelijk gelijk geworden. In Londen krijg je een soortgelijke wedstrijd, en je krijgt ook nog Valencia thuis.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is de CL. Dan is het niet gek dat je meer dan vier wedstrijden nodig hebt om zeker te zijn van de volgende ronde. Lille - Valencia is een gunstige uitslag. In Londen liggen er zeker kansen en dan heb je verder nog Lille uit en Valencia thuis.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik denk dat niemand hier kan beoordelen of Gravenberch al toe is aan een basisplaats en dan al helemaal in de Champions League. Dit seizoen is hij wel zeer overtuigend gestart in de KKD. Als beloning daarvoor zou hij wel meer speeltijd en kansen horen te krijgen bij het eerste. Al is de CL nog wel vroeg als je nog niet eens 30 minuten Eredivisie in de benen hebt. Los van het feit dat leuk spelen in de KKD niet zoveel zegt. Sierhuis en Cassiera deden het ook wel aardig daar om in de Eredivisie er niet veel van te bakken.
 

Batigoal

Well-known member
Over Gravenberch zijn al vaker geluiden geweest dat hij vedetteneiginkjes heeft en niet de makkelijkste jongen is. Ik denk dat het uitblijven van meer speeltijd met name te maken heeft met zijn aflopende contract dat hij nog steeds niet wil verlengen. Dan snap ik Ajax dat je niet al te veel gaat investeren in die jongen. Qua prestaties bij Jong Ajax zou hij natuurlijk een kans mogen krijgen. Wel zonde, maar goed als het zover komt is hij niet het eerste grote talent dat vertrekt voor zijn grote doorbraak.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als de VAR niet op de millimeter nauwkeurig werkt, dan heeft de aanvallende partij volgens de spelregels toch gewoon het voordeel? Lijkt mij onzinnig om op die basis goals te gaan afkeuren.
 

JMD

Well-known member
Blijkt het godverdomme ook nog eens geen buitenspel te zijn. Flikker dan gewoon op met je var als je met je schele kop het beeld niet op tijd stil kunt zetten.

Serieus??? Heb gisteravond na Ajax naar het schakelkanaal op Ziggo gekeken en dit dus niet meegekregen. Dat is wel heel erg slecht.
 

Jacco

Well-known member
De VAR moet ergens een grens trekken. Op het beeld dat als eerste op de televisie werd getoond was het buitenspel.
Als je rekening houdt met de onnauwkeurigheid van dat eerste beeld dan krijg je daar weer discussie over.
Dan krijg je de vraag hoe groot de twijfel mag zijn om de aanvallende partij het voordeel van de twijfel te geven.
 

Abubakari

Well-known member
Het lijkt mij vrij simpel, je zet het beeld stil op het moment dat de bal de voet verlaat en kijkt of het buitenspel is. Zo ingewikkeld is het niet. En dus was het geen buitenspel.
Anyway, je hebt er nu niks meer aan, maar ik blijf het kut vinden dat je zo een goal door de neus geboord wordt in een wedstrijd die op details beslist wordt.
 

Fregge

Well-known member
Z'n schouder hangt voorbij de voet van de laatste verdediger. Promes hangt dus buitenspel. Maar de bal werd tussendoor getoucheerd, en volgens mij is het dan zo dat het geen buitenspel meer is.
 

SanMark.

Well-known member
Z'n schouder hangt voorbij de voet van de laatste verdediger. Promes hangt dus buitenspel. Maar de bal werd tussendoor getoucheerd, en volgens mij is het dan zo dat het geen buitenspel meer is.

Gaat om het moment van spelen. De touche heeft geen invloed op wel of niet buitenspel.
 

Fregge

Well-known member
Bij Veronica lieten ze toch zien dat het geen buitenspel was op moment van spelen?

https://twitter.com/mennopot/status/1187118298573475840

Dit is het moment van spelen, en we hebben een schuin beeld er op, maar hierop lijkt het er in mijn ogen op dat hij buitenspel staat.

Gaat om het moment van spelen. De touche heeft geen invloed op wel of niet buitenspel.

Tussendoor raken maakt wel degelijk uit. Een paar jaar terug was het zo dat als een speler een pass geeft op iemand die buitenspel stond en als een verdediger probeert de bal te onderscheppen met een bewuste actie zonder succes (dat de bal dus alsnog komt bij degene in buitenspelpositie) dat het dan geen buitenspel meer is. Vorig jaar de 3-3 tegen Bayern Munchen, Huntelaar stond minimaal een meter buitenspel, maar de bal kwam via de rug van een verdediger van Bayern en zo kon Huntelaar door. Toen hoorde ik ook dat het gedeelte 'bewuste actie' niet meer van toepassing is.
 
Bovenaan