AFC Ajax in de Europa League 20/21

Pascallovic

Well-known member
Unpopular opinion: na zijn dramatisch foute optreden bij de 0-1 vond ik Veltman de beste man achterin. Was de enige die scherp was. Mazraoui zoals zo vaak lette niet op en leedt heel vaak balverlies, Mart?nez blijft een chaoot en Tagliafico vond ik verdedigend niet best.

Het is wel te hopen dat Edson ?lvarez gauw in actie kan komen, want op de lange termijn is Veltman centraal natuurlijk niet echt een optie. Op rechtsback heb ik niet echt een voorkeur; Dest moet je laten wennen in de niet zulke lastige Eredivisie-wedstrijden, Veltman en Mazraoui zijn beiden geen toppers.
Veltman is ook geen totale ramp achterin, maar voor de lange termijn inderdaad geen optie. Ook was ie in de heenwedstrijd verantwoordelijk voor de tegentreffer bij die 2-1. In zulke wedstrijden bij 2 tegentreffers betrokken zijn maakt je gewoon tot een risicofactor. Juist omdat we dit van hem weten zie ik hem liever niet centraal, ondanks dat ie daar ook goede dingen kan doen. Op rechtsback is hij een degelijke speler, dus daar kan je hem gebruiken, maar niet centraal.

PES5

Administrator
Forumleiding
Unpopular opinion: na zijn dramatisch foute optreden bij de 0-1 vond ik Veltman de beste man achterin. Was de enige die scherp was. Mazraoui zoals zo vaak lette niet op en leedt heel vaak balverlies, Mart?nez blijft een chaoot en Tagliafico vond ik verdedigend niet best.

Het is wel te hopen dat Edson ?lvarez gauw in actie kan komen, want op de lange termijn is Veltman centraal natuurlijk niet echt een optie. Op rechtsback heb ik niet echt een voorkeur; Dest moet je laten wennen in de niet zulke lastige Eredivisie-wedstrijden, Veltman en Mazraoui zijn beiden geen toppers.

Volgens mij werd er juist gezegd dat het tekenend is als Veltman je defensie moet organiseren. Dat zegt iets over de rest. Werd niet gezegd dat Veltman slecht is. Eigenlijk zeggen we dus hetzelfde.

Ik vind het wel een eikel van een vent, maar dat heeft verder vrij weinig met zijn defensieve kwaliteiten te maken.

Wel mist Ajax lengte achterin. Daar ga je straks in de CL problemen mee krijgen met fysiek sterke spitsen.

Unregistere

Well-known member
Wel mist Ajax lengte achterin. Daar ga je straks in de CL problemen mee krijgen met fysiek sterke spitsen.

Dat was vorig seizoen in principe toch niet anders? Zonder De Ligt hadden ze toen ook niet veel lengte. De nieuwe Mexicaan is - volgens Transfermarkt althans - ongeveer net zo lang, die zal straks wel gaan spelen.

Batigoal

Well-known member
In Schuurs heb ik wel vertrouwen. Je kunt je beter afvragen wat er gaat gebeuren met Pierie. Die lijkt na een ongelukkige voorbereiding al niet meer in beeld. Nou ja, jaartje Jong Ajax is ook leuk.

Unregistere

Well-known member
In Schuurs heb ik wel vertrouwen. Je kunt je beter afvragen wat er gaat gebeuren met Pierie. Die lijkt na een ongelukkige voorbereiding al niet meer in beeld. Nou ja, jaartje Jong Ajax is ook leuk.

Zou ook nog kunnen zijn dat die de route van Schuurs volgt. Die is ook een jaar in de relatieve luwte klaargestoomd. Al heeft Pierie natuurlijk al veel meer ervaring in de eredivisie, dus dat lijkt inderdaad geen goed teken.

Atreides

Well-known member
Zou ook nog kunnen zijn dat die de route van Schuurs volgt. Die is ook een jaar in de relatieve luwte klaargestoomd. Al heeft Pierie natuurlijk al veel meer ervaring in de eredivisie, dus dat lijkt inderdaad geen goed teken.

Was toch op voorhand al duidelijk dat Pierie dit jaar normaal gesproken niet veel ging spelen?

Pascallovic

Well-known member
Was toch op voorhand al duidelijk dat Pierie dit jaar normaal gesproken niet veel ging spelen?

Weet niet of zijn zelfbeeld dermate vertroebeld was dat ie zichzelf wel even in de basis dacht te spelen tijdens de voorbereiding. Op basis van de voorbereiding snap ik dat hij niet in beeld is.

ALenstra

Well-known member
Het is bijna 40 jaar geleden dat Ajax een van zijn ergste afgangen beleefde tegen een club uit Cyprus. Desondanks gingen ze wel door!

Abubakari

Well-known member
Omonia Nicosia in 1979,thuis 10-0 waarna ze uit doodleuk met 4-0 van een stel amateurs verloren. Verder wel een prima seizoen, ze haalden de halve finale waarin ze van de latere winnaar Nottingham Forest verloren.

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat was vorig seizoen in principe toch niet anders? Zonder De Ligt hadden ze toen ook niet veel lengte. De nieuwe Mexicaan is - volgens Transfermarkt althans - ongeveer net zo lang, die zal straks wel gaan spelen.

Toen stonden De Ligt en Blind centraal en Mazraoui op rechts. Nu Veltman en Martinez centraal.

De Wolf

Well-known member
75e99bf2-be8b-11e9-9ff8-0217670beecd.jpg

Zo reageert een Griekse krant.

Unregistere

Well-known member
Toen stonden De Ligt en Blind centraal en Mazraoui op rechts. Nu Veltman en Martinez centraal.

Klopt, maar Blind is niet veel langer dan Mart?nez en ?lvarez - vermoedelijk de beoogde centrale verdediger - niet veel kleiner dan De Ligt.

Ook toen had Ajax het lastig als het echt om lengte ging, zie de wedstrijd tegen Spurs met de Spaanse invaller.

Bovenaan