AFC Ajax in de Europa League 20/21

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat alle drie de penalty situatie's ook met regelmaat NIET gegeven zijn in de afgelopen jaren.

Dat zeker. Ik zit even te denken hoe die derde nou ging, maar die eerste was wel erg opzichtig. Dat was nog duidelijker een pingel dat die van Botteghin van afgelopen zondag. Maar scheidsrechters geven ook vaak genoeg niet een pingel, maar dan lijkt mij zeker in de eerste situatie fout. In de tweede situatie met die hands van Biseswar had je er denk ik niemand er echt over gehoord als daar geen pingel voor zou zijn gegeven.
 

Pascallovic

Well-known member
Wel klasse dat hij daar gewoon weer gaat staan voor die 2e penalty, met het risico dat je weer mist.

PAOK heeft gewoon een goed team, dat niet zou misstaan in de groepsfase van de CL. De frustratie was groot, maar de penalties waren wel terecht.
Nu heeft Ajax na Tadic ook niet echt een zekerheidje als alternatief en gezien zijn reputatie vorig seizoen waarin hij er veel wel maakte is het terecht dat hij de volgende ook opeist. Manier waarop hij de 2e inschiet verraad dat er toch wel wat spanning op stond. Echter bij de eerste strafschop zag je dat de keeper ook al vrij snel een hoek koos, dan kun je een risico nemen door hem rechtdoor te schieten.

Als je 3 penalties tegen krijgt ben je gefrustreerd of ze nu terecht waren of niet. PAOK pech gehad met de loting, tegen elke andere ploeg hadden die de play-off ronde wel gehaald. Als men in Rotterdam toch nog bezig is met oud-Feyenoorders zou ik eens gaan polsen bij Biseswar.:p
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Moet zeggen dat Dest me ook niet meegevallen is. Werd ook heel makkelijk voorbijgelopen.
 

Marinos

Well-known member
Nu heeft Ajax na Tadic ook niet echt een zekerheidje als alternatief en gezien zijn reputatie vorig seizoen waarin hij er veel wel maakte is het terecht dat hij de volgende ook opeist. Manier waarop hij de 2e inschiet verraad dat er toch wel wat spanning op stond. Echter bij de eerste strafschop zag je dat de keeper ook al vrij snel een hoek koos, dan kun je een risico nemen door hem rechtdoor te schieten.

Als je 3 penalties tegen krijgt ben je gefrustreerd of ze nu terecht waren of niet. PAOK pech gehad met de loting, tegen elke andere ploeg hadden die de play-off ronde wel gehaald. Als men in Rotterdam toch nog bezig is met oud-Feyenoorders zou ik eens gaan polsen bij Biseswar.:p

Ik vond het juist een uitstekende keus om de tweede door het midden te schieten. Je zag aan de voeten van de keeper toen hij klaar stond al dat hij weer dezelfde hoek in zou duiken namelijk.
 

Batigoal

Well-known member
Unpopular opinion: na zijn dramatisch foute optreden bij de 0-1 vond ik Veltman de beste man achterin. Was de enige die scherp was. Mazraoui zoals zo vaak lette niet op en leedt heel vaak balverlies, Mart?nez blijft een chaoot en Tagliafico vond ik verdedigend niet best.

Het is wel te hopen dat Edson ?lvarez gauw in actie kan komen, want op de lange termijn is Veltman centraal natuurlijk niet echt een optie. Op rechtsback heb ik niet echt een voorkeur; Dest moet je laten wennen in de niet zulke lastige Eredivisie-wedstrijden, Veltman en Mazraoui zijn beiden geen toppers.
 

Pascallovic

Well-known member
Unpopular opinion: na zijn dramatisch foute optreden bij de 0-1 vond ik Veltman de beste man achterin. Was de enige die scherp was. Mazraoui zoals zo vaak lette niet op en leedt heel vaak balverlies, Mart?nez blijft een chaoot en Tagliafico vond ik verdedigend niet best.

Het is wel te hopen dat Edson ?lvarez gauw in actie kan komen, want op de lange termijn is Veltman centraal natuurlijk niet echt een optie. Op rechtsback heb ik niet echt een voorkeur; Dest moet je laten wennen in de niet zulke lastige Eredivisie-wedstrijden, Veltman en Mazraoui zijn beiden geen toppers.
Veltman is ook geen totale ramp achterin, maar voor de lange termijn inderdaad geen optie. Ook was ie in de heenwedstrijd verantwoordelijk voor de tegentreffer bij die 2-1. In zulke wedstrijden bij 2 tegentreffers betrokken zijn maakt je gewoon tot een risicofactor. Juist omdat we dit van hem weten zie ik hem liever niet centraal, ondanks dat ie daar ook goede dingen kan doen. Op rechtsback is hij een degelijke speler, dus daar kan je hem gebruiken, maar niet centraal.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Unpopular opinion: na zijn dramatisch foute optreden bij de 0-1 vond ik Veltman de beste man achterin. Was de enige die scherp was. Mazraoui zoals zo vaak lette niet op en leedt heel vaak balverlies, Mart?nez blijft een chaoot en Tagliafico vond ik verdedigend niet best.

Het is wel te hopen dat Edson ?lvarez gauw in actie kan komen, want op de lange termijn is Veltman centraal natuurlijk niet echt een optie. Op rechtsback heb ik niet echt een voorkeur; Dest moet je laten wennen in de niet zulke lastige Eredivisie-wedstrijden, Veltman en Mazraoui zijn beiden geen toppers.

Volgens mij werd er juist gezegd dat het tekenend is als Veltman je defensie moet organiseren. Dat zegt iets over de rest. Werd niet gezegd dat Veltman slecht is. Eigenlijk zeggen we dus hetzelfde.

Ik vind het wel een eikel van een vent, maar dat heeft verder vrij weinig met zijn defensieve kwaliteiten te maken.

Wel mist Ajax lengte achterin. Daar ga je straks in de CL problemen mee krijgen met fysiek sterke spitsen.
 

Unregistere

Well-known member
Wel mist Ajax lengte achterin. Daar ga je straks in de CL problemen mee krijgen met fysiek sterke spitsen.

Dat was vorig seizoen in principe toch niet anders? Zonder De Ligt hadden ze toen ook niet veel lengte. De nieuwe Mexicaan is - volgens Transfermarkt althans - ongeveer net zo lang, die zal straks wel gaan spelen.
 

Batigoal

Well-known member
In Schuurs heb ik wel vertrouwen. Je kunt je beter afvragen wat er gaat gebeuren met Pierie. Die lijkt na een ongelukkige voorbereiding al niet meer in beeld. Nou ja, jaartje Jong Ajax is ook leuk.
 

Unregistere

Well-known member
In Schuurs heb ik wel vertrouwen. Je kunt je beter afvragen wat er gaat gebeuren met Pierie. Die lijkt na een ongelukkige voorbereiding al niet meer in beeld. Nou ja, jaartje Jong Ajax is ook leuk.

Zou ook nog kunnen zijn dat die de route van Schuurs volgt. Die is ook een jaar in de relatieve luwte klaargestoomd. Al heeft Pierie natuurlijk al veel meer ervaring in de eredivisie, dus dat lijkt inderdaad geen goed teken.
 

Atreides

Well-known member
Zou ook nog kunnen zijn dat die de route van Schuurs volgt. Die is ook een jaar in de relatieve luwte klaargestoomd. Al heeft Pierie natuurlijk al veel meer ervaring in de eredivisie, dus dat lijkt inderdaad geen goed teken.

Was toch op voorhand al duidelijk dat Pierie dit jaar normaal gesproken niet veel ging spelen?
 

Pascallovic

Well-known member
Was toch op voorhand al duidelijk dat Pierie dit jaar normaal gesproken niet veel ging spelen?

Weet niet of zijn zelfbeeld dermate vertroebeld was dat ie zichzelf wel even in de basis dacht te spelen tijdens de voorbereiding. Op basis van de voorbereiding snap ik dat hij niet in beeld is.
 
Bovenaan