AFC Ajax in de Europa League 20/21

erka

Well-known member
Hangen en wurgen, maar goed, maakt niet uit. Ronde verder en weer puntjes voor de ranking.
 

Reinoud

Well-known member
Pff, als we niet wat beter gaan spelen wordt het tegen de Cyprioten ook nog een hele zware bevalling.

Winst na de verloren EL finale. Poule fase Europa gehaald. Nu nog upgraden naar de CL.
 

Pascallovic

Well-known member
Pff, wat een wedstrijd. Kwalificatie voor de volgende ronde en groepsfase EL is binnen, maar wat ging het moeizaam. 3 strafschoppen, dan mag je niet klagen. Opvallend hoe goed Biseswar was.
 

Abubakari

Well-known member
Je ziet waar die zijn opleiding gehad heeft, die Biseswar.

Dit zijn de potten die we in het verleden verloren, tegen Slavia, Kopenhagen en dat soort clubs. Nu gaan we gewoon door. Ik weet niet of dit nu een stukje gemakzucht was, denken dat het wel goed zal komen want we zijn zo goed, maar ik hoop wel dat ze de les nu geleerd hebben en tegen APOEL gewoon 2 wedstrijden scherp zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Je ziet waar die zijn opleiding gehad heeft, die Biseswar.

Dit zijn de potten die we in het verleden verloren, tegen Slavia, Kopenhagen en dat soort clubs. Nu gaan we gewoon door. Ik weet niet of dit nu een stukje gemakzucht was, denken dat het wel goed zal komen want we zijn zo goed, maar ik hoop wel dat ze de les nu geleerd hebben en tegen APOEL gewoon 2 wedstrijden scherp zijn.
Ik denk dat het ook aan onze perceptie van deze tegenstander ligt. Er werd op voorhand door alle zogenaamde analisten gedaan alsof je hier even overheen zou lopen. Ik vind het erg dom om de ongeslagen kampioen van Griekenland zo af te schilderen. Ja, Ajax was favoriet en hoort door te gaan. Ze zijn ook terecht door, maar ik had echt niet de verwachting dat het even 3-0 zou worden. Daarvoor is Ajax nog te veel zoekende en hebben die Grieken vorige week laten zien dat ze tot serieuze kansen kunnen komen. Gewoon een vervelende ploeg om tegen te spelen, zoals we de vorige keren ook maar moeizaam door gingen. Ik denk dus niet dat het onderschatting op het veld was, maar meer een onrealistisch verwachtingspatroon dat werd gecreeerd door media en analisten.
 

Abubakari

Well-known member
Op basis van de tweede helft vorige week zou je ook mogen verwachten dat Ajax niet al te veel problemen met PAOK zou hebben. Maar als je niet scherp genoeg bent is vorige week al gebleken dat je het moeilijk gaat krijgen. Komt ook bij dat sommige dingen bij Ajax nog niet helemaal goed afgesteld zijn. Het is ook niet voor niks dat Ajax zijn beste CL wedstrijden na de winterstop speelde. Al lang blij dat we door zijn, begon toch wel wat Slavia/Kopenhagen/Sturm Graz visioenen te krijgen.
Maar het zegt inderdaad ook wel iets wanneer een club ongeslagen kampioen wordt.

Lekker slim trouwens van Onana om na de 3-2 het risico te nemen dat de scheids weer een minuut extra blessuretijd bij zou trekken...
 

erka

Well-known member
Ik vond de eerste helft van Ajax in aanvallend opzicht veel te laag tempo, proberen te zaalvoetballen, omzichtig zoeken naar een kansje en het met talloze hakjes veel te mooi willen doen. Dat lijkt me toch wel een mentale kwestie (we winnen dit toch wel, dus laten we het mooi proberen). 2e helft was dat er niet meer.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Op basis van de tweede helft vorige week zou je ook mogen verwachten dat Ajax niet al te veel problemen met PAOK zou hebben. Maar als je niet scherp genoeg bent is vorige week al gebleken dat je het moeilijk gaat krijgen. Komt ook bij dat sommige dingen bij Ajax nog niet helemaal goed afgesteld zijn. Het is ook niet voor niks dat Ajax zijn beste CL wedstrijden na de winterstop speelde. Al lang blij dat we door zijn, begon toch wel wat Slavia/Kopenhagen/Sturm Graz visioenen te krijgen.
Maar het zegt inderdaad ook wel iets wanneer een club ongeslagen kampioen wordt.

Lekker slim trouwens van Onana om na de 3-2 het risico te nemen dat de scheids weer een minuut extra blessuretijd bij zou trekken...

Dat laatste dacht ik ook inderdaad. Niets geleerd.

Gaat die Tagliafico trouwens die belachelijke en overbodige tackles nog afleren? Vandaag ging ie er ook weer als een idioot in. Tegenstander sprong net op, anders pak je weer een domme kaart op een totaal onnodige plek.

Ajax is duidelijk kwetsbaar achterin en in de omschakeling trouwens. Voorin blijven ze wel meer dan genoeg kwaliteit houden. Akpom en Biseswar waren zeer goed. Akpom is toch ooit in verband gebracht met Feyenoord?
 

Abubakari

Well-known member
Tadic met die tweede strafschop, gewoon op zijn Sierhuis door het midden.:cab: Hij mist niet vaak, maar vorig seizoen miste hij ook al eentje in de CL voorronde (Kiev uit, werd toen 0-0).
Ik krijg mijn portie penaltys wel deze week.

Maar ik denk dat gemakzucht Ajax' grootste tegenstander gaat worden dit seizoen. Niet in de CL, daar kom je straks wel weer clubs die je niet gaat onderschatten, maar in de eredivisie ligt gemakzucht op de loer, dat in combinatie met een nog niet goed ingespeeld team, vooral waar het het verdedigende aspect betreft, zou het best nog wel wat puntjes kunnen kosten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je weet sowieso dat je het lastig krijgt als so called bad boy en pseudo leider Veltman je defensie moet organiseren
 

Pascallovic

Well-known member
Van Matthijs de Ligt naar Joel Veltman naar centrale verdediger is inderdaad een flinke achteruitgang. Hopelijk wordt Alvarez snel ingepast, of lekker Schuurs weer neerzetten.
 

Mario

Well-known member
Tadic met die tweede strafschop, gewoon op zijn Sierhuis door het midden.:cab: Hij mist niet vaak, maar vorig seizoen miste hij ook al eentje in de CL voorronde (Kiev uit, werd toen 0-0).
Ik krijg mijn portie penaltys wel deze week.

Wel klasse dat hij daar gewoon weer gaat staan voor die 2e penalty, met het risico dat je weer mist.

PAOK heeft gewoon een goed team, dat niet zou misstaan in de groepsfase van de CL. De frustratie was groot, maar de penalties waren wel terecht.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Die hands van Biseswar is volgens de nieuwe regels volgens mij idd een penalty, maar daar moet ik wel aan wennen.
 

Marinos

Well-known member
Mazraoui is veel te flegmatiek, zowel op de back als op het middenveld. Blind staat ook nog niet helemaal lekker op het midden en laat zich te vaak overlopen, maar wellicht komt dat ook omdat Mazraoui overal te vinden is behalve op de controlerende plek van het midden.

Verder Veltman er maar snel weer uit inderdaad.

Verdedigend mag van mij Dest op de rechterkant, de beide Argentijnen links en rechts centraal dan hopelijk de Mexicaan.
 
Bovenaan