Ik denk dat het ook aan onze perceptie van deze tegenstander ligt. Er werd op voorhand door alle zogenaamde analisten gedaan alsof je hier even overheen zou lopen. Ik vind het erg dom om de ongeslagen kampioen van Griekenland zo af te schilderen. Ja, Ajax was favoriet en hoort door te gaan. Ze zijn ook terecht door, maar ik had echt niet de verwachting dat het even 3-0 zou worden. Daarvoor is Ajax nog te veel zoekende en hebben die Grieken vorige week laten zien dat ze tot serieuze kansen kunnen komen. Gewoon een vervelende ploeg om tegen te spelen, zoals we de vorige keren ook maar moeizaam door gingen. Ik denk dus niet dat het onderschatting op het veld was, maar meer een onrealistisch verwachtingspatroon dat werd gecreeerd door media en analisten.Je ziet waar die zijn opleiding gehad heeft, die Biseswar.
Dit zijn de potten die we in het verleden verloren, tegen Slavia, Kopenhagen en dat soort clubs. Nu gaan we gewoon door. Ik weet niet of dit nu een stukje gemakzucht was, denken dat het wel goed zal komen want we zijn zo goed, maar ik hoop wel dat ze de les nu geleerd hebben en tegen APOEL gewoon 2 wedstrijden scherp zijn.
Op basis van de tweede helft vorige week zou je ook mogen verwachten dat Ajax niet al te veel problemen met PAOK zou hebben. Maar als je niet scherp genoeg bent is vorige week al gebleken dat je het moeilijk gaat krijgen. Komt ook bij dat sommige dingen bij Ajax nog niet helemaal goed afgesteld zijn. Het is ook niet voor niks dat Ajax zijn beste CL wedstrijden na de winterstop speelde. Al lang blij dat we door zijn, begon toch wel wat Slavia/Kopenhagen/Sturm Graz visioenen te krijgen.
Maar het zegt inderdaad ook wel iets wanneer een club ongeslagen kampioen wordt.
Lekker slim trouwens van Onana om na de 3-2 het risico te nemen dat de scheids weer een minuut extra blessuretijd bij zou trekken...
Tadic met die tweede strafschop, gewoon op zijn Sierhuis door het midden.:cab: Hij mist niet vaak, maar vorig seizoen miste hij ook al eentje in de CL voorronde (Kiev uit, werd toen 0-0).
Ik krijg mijn portie penaltys wel deze week.