AFC Ajax in de Europa League 20/21

Pascallovic

Well-known member
Die 1-1 mag overigens gewoon nooit. Heeft niks met afwezigheid van de Jong en de Ligt te maken. Zoveel vrijheid voor Biseswar daar op het middenveld.
 

Reinoud

Well-known member
Je hebt de snelle voorsprong, maar lijkt wel of Ajax het toen best vond. Zeer slordig in de opbouw en dat speelt de Grieken in de kaart. Ziet er bij Ajax niet aan af dat ze de nodige Europese ervaring hebben opgedaan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik ga er vanuit dat ten Hag wel wat om gaat zetten. Ben ook wel benieuwd hoe groot het gemis nu is zonder Schreuder. Als ik de verhalen mag geloven was dat degene die in tactisch opzicht de boel trok.
 

Abubakari

Well-known member
Wat een paniek alweer hier. Eerste half uur volledige controle en wellicht juist daardoor verslapping, veel onnodig en slordig balverlies waar je paok mee in de wedstrijd helpt. Concentratie omhoog en je haalt gewoon een uitgangspunt waar je in Amsterdam verder mee kunt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Volgens mij was iedereen op voorhand gewaarschuwd voor PAOK. Geloof ook niks van onderschatting. Puur dat je kwalitatief gewoon slecht speelt.

Precies. De laatste lijn speelt onwennig. Zowel in de opbouw als in de aansluiting naar het middenveld. PAOK profiteert door op het middenveld druk te zetten en vervolgens met lopende mensen en goede passing de ontstane ruimtes te bespelen. Tactisch zeer goed van de Grieken en voor Ten Hag stof tot nadenken. Maar zo'n Schuurs dekt echt niet door omdat hij de boel onderschat. Of Blind laat echt geen gat vallen omdat hij denkt dat Biseswar toch wel de bal verliest.
 

Abubakari

Well-known member
Wat een gelul dit zeg. Dit heeft niets te maken met onderschatting.

Onderschatting zal het niet zijn, maar waar Ajax vaker last van heeft, ook vorig seizoen vaak toen ze opvallend vaak slap aan de tweede helft begonnen, is dat de concentratie verslapt, niet scherp zijn en dan zie je heel veel dom en onnodig balverlies.

Ik verwacht dat ze na rust orde op zaken stellen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Onderschatting zal het niet zijn, maar waar Ajax vaker lady van heeft, ook vorig seizoen vaak toen ze opvallend vaak slap aan de tweede helft begonnen, is dat de concentratie verslapt, niet scherp zijn en dan zie je heel veel dom en onnodig balverlies.

Ik verwacht dat ze na rust orde op zaken stellen.

Ik zag net ook dat mijn post precies onder die van jou verscheen. Ik doelde niet op jou, maar op de analyse bij Ziggo Sport.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Veel te veel nonchalance en frivoliteiten. Ook in de tweede helft helaas.

Tegelijkertijd zie je wel dat Ajax nu sneller de bal tussen die eerste lijn van PAOK door speelt en daardoor makkelijk onder de druk uit komt en de wedstrijd wat meer open wordt. Moet op die manier echt wel lukken om nog een goal te maken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Haha, dit is ook slecht verdedigd zeg. Comedy Capers! Maar wel heel fijn voor Ajax.
 
Bovenaan