AFC Ajax in de Europa League 20/21

Joost

Well-known member
Ik bekijk het graag positief; kan de media weer normaal doen en alle gloryhunters weer onder hun steen terugkruipen.

Verder had het wel alles wat voetbal zo mooi maakt.
 

JMD

Well-known member
Dat was echt een heel andere wedstrijd als ik me nog goed kan herinneren.

Toen was AZ gewoon stukken beter de hele wedstrijd en gingen ze er totaal onverdiend af.

Nu had Ajax 2e helft weinig in te brengen. Alleen zo sneu dat het in de slotminuut gebeurt.

Ging puur om het laatste minuut gevoel. (of bv Twente - Sporting). Wat het toen nog erger maakte was dat PSV 1 dag ervoor ook vlak voor tijd sneuvelde.
 

gevegt

Well-known member
Echt. Een AZ - Sporting Lissabonnetje.
(EN ik heb hier flashbacks naar de 1/2 finale van PSV van 2005, toen we er ook zo dichtbij waren (in ons geval de verlenging), na afloop toen een groot applaus van de PSV-supporters. Nu doen de Ajax-supporters meer dan terecht hetzelfde.)


En iedereen verwachtte dat het moeilijk zou worden, maar dat het nog moeilijk zou worden na een 2-0 ruststand zag je toch niet aankomen.

Dat van 2005 had ik al een tijdje. Alleen was Ajax deze wedstrijd niet beter.
 

JMD

Well-known member
Ik bekijk het graag positief; kan de media weer normaal doen en alle gloryhunters weer onder hun steen terugkruipen.
Ik ben vooral benieuwd hoe dit zijn weerslag krijgt in de competitie. Stort Ajax in of worden ze nog vastberadender???

Verder had het wel alles wat voetbal zo mooi maakt.
Jep. Gisteren ook. En eigenlijk de hele CL knockoutfase. Het is een CL-seizoen om van te watertanden.
 

BlauwVinger

Well-known member
Helemaal mee eens. Heel knap hoe de Spurs deze overwinning uit het vuur heeft gesleept.

Tottenham Hotspur was over twee wedstrijden de bovenliggende partij. Bovendien een hommage aan PSV omdat de Spurs de groepseer hoog hield nadat Barcelona verzaakte.
 

Abubakari

Well-known member
Godverdomme, dat waren echt letterlijk dyin' seconds.
Maar ook dom om weer de lange bal te spelen ipv de tijd in balbezit uit te spelen.
Godver, wat een deceptie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ga ik toch even kritisch zijn. Waarom werd Tadic niet gewisseld? Laatste half uur geen enkele bal voorin vast gehouden of duel gewonnen, terwijl dat op dat moment heel belangrijk was.
Ik had daar Huntelaar voor gebracht.

Verder zwaar kut natuurlijk.
 

Jacco

Well-known member
hopelijk was dit voor De Ligt en De Jong en consorten een once-in-a-lifetime ervaring en verliezen ze in de toekomst niet meer zulke belangrijke wedstrijden tegen minder getalenteerde tegenstanders. Helaas zal dat niet meer bij Ajax zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
2x keer pas dat een ploeg na een uitzege het thuis weggeeft.

1e was Panathinaikos, tegen Ajax in 95...
 
Bovenaan