Van De Treffers site.
De Treffers heeft met Boy van de Beek overeenstemming bereikt voor een overgang naar De Treffers die per 1 februari in zal gaan. De Treffers doet er natuurlijk alles aan om dit te bespoedigen. Doordat de curator van Achilles’29 de spelercontracten opgezegd heeft was Boy in de gelegenheid om de overstap te maken.
De 24-jarige Nijmegenaar en aanvoerder speelde sinds het seizoen 2015-2016 voor Achilles’29. Daar kwam hij in de afgelopen seizoenen tot 65 wedstrijden in de Jupiler League (7 goals, 8 assists), 14 duels in de Tweede Divisie (2 goals, 7 assists) en 7 wedstrijden in de KNVB Beker (2 goals, 2 assists).
Vooral ??n van de twee goals in de Tweede Divisie zullen de rood-zwarten nog wel bijstaan. Zo scoorde Boy in de derby de winnende goal zodat De Treffers met een 2-1 verlies huiswaarts keerde.
Eerder speelde Boy in de jeugd van NEC en daarna voor Germania en Alverna. Bij Germania was assistent trainer Willie Willems zijn hoofdtrainer.
Met de komst van Boy is de eerste aanwinst deze winterse transferperiode bekend. De Treffers zal er alles aan doen om Boy zo spoedig mogelijk speelgerechtigd te maken zodat hij zijn goals en assists voortaan in ons mooie rood en zwart kan gaan maken.
Boy is blij met de overgang van Achilles’29 naar De Treffers. ‘Ik heb er heel veel zin in. De laatste maanden heeft De Treffers laten zien dat ze me graag wilde hebben en het gevoel is gewoon goed bij de club. Sommige mensen bij Achilles’29 zullen me deze stap niet in dank afnemen vanwege de rivaliteit maar ik denk nu aan mezelf en aan mijn toekomst, die zie ik bij De Treffers. Ik ga een punt zetten achter een hectische periode en ga me bij De Treffers weer heerlijk bezig houden met voetbal!’
‘Toen ik bij Alverna voetbalde had ik de keuze tussen De Treffers en Achilles maar koos ik voor Achilles. Zij voetbalden in de Jupiler League en dat wilde ik meemaken.’
Welk gevoel heeft Boy bij De Treffers? ‘Nogmaals een heel goed en warm gevoel. Het is een club met een mooi complex en waarbij er bij elke thuiswedstrijd maar ook uitwedstrijd veel supporters staan. Betrokken mensen binnen de club!’
De Treffers wenst Boy ontzettend veel plezier en succes bij De Treffers!