Achilles '29

Methone

New member
Maasbert Schouten voorzitter RvC van Achilles'29

GROESBEEK - Maasbert Schouten maakt een verrassende rentree in het voetbal. De inwoner van Elst wordt voorzitter van de Raad van Commissarissen van Achilles'29.

Dat orgaan werd maandagavond voor het eerst benoemd bij de Groesbeekse club, net als de Raad van Toezicht. De nieuwe organisatiestructuur past in de verdere professionalisering van de club, die aan het derde jaar in de eerste divisie begint.

Maasbert Schouten kwam begin 2004 als hoofdsponsor binnen bij Vitesse. Hij maakte vooral furore toen hij eind 2009 de aandelen van de club in handen kreeg en die een halfjaar later met miljoenen winst overdeed aan Merab Jordania, de Georgische zakenman die ruim drie jaar eigenaar was van Vitesse. Diens zoon Levan (foto) ambieert nu een plek in de beloftenselectie van Achilles.

Bron: Omroep Gelderland
 

De Groene Scout

Well-known member
Maasbert Schouten kwam begin 2004 als hoofdsponsor binnen bij Vitesse. Hij maakte vooral furore toen hij eind 2009 de aandelen van de club in handen kreeg en die een halfjaar later met miljoenen winst overdeed aan Merab Jordania, de Georgische zakenman die ruim drie jaar eigenaar was van Vitesse. Diens zoon Levan ambieert nu een plek in de beloftenselectie van Achilles.

Hoe moet ik dat lezen? 'Diens zoon' verwijst dat naar Schouten of Jordania.
 

De Groene Scout

Well-known member
Heren, ik lees net dat Achilles'29 deze maand nog een nieuw kunstgrasveld wil op het hoofdveld. Lukt dat nog voor aanvang competitie en was het natuurgras dan zo slecht?
 

Joost

Well-known member
In de indeling voor Oost zit iets vreemds. Achilles '29 heeft een zondagteam ingeschreven en die stromen direct in in de 4e klasse.
Iemand een idee hoe dat zit?

Op deze manier buiten ze het systeem wel erg uit. Volgend jaar hebben ze dan 4 teams in de standaardcompetitie:
Achilles '29 BVO
Jong Achilles '29
Achilles '29 Zondag 1
Achilles '29 Zaterdag 1
 

de waan

Well-known member
En ook nog jeugdteams in de vierde divisie. Ik weet niet wat ze daar allemaal aan het doen zijn, maar ik vraag me af of het gezond is voor een in de kern piepklein clubje.

Waarom het zondagteam in de vierde klasse mag beginnen zou ik niet weten.
 

Methone

New member
Ik zag dat Achilles afgelopen seizoen geen zaterdag team had in de standaard klasse. Stromen die ook weer in dan?

http://www.hollandsevelden.nl/clubs/a/achilles-29/


Misschien mogen de amateur-afdelingen van betaaldvoetbalclubs altijd in de 4e klasse instromen, ongeacht hoeveel klasse er zijn in het district.
Misschien vinden ze het oneerlijk dat een limburgse BVO in de 6e klasse zou moeten instromen en een Rotterdamse in de 4e klasse.
 
G

Gast

Guest
maar ik vraag me af of het gezond is voor een in de kern piepklein clubje.

Piepklein valt ook wel weer mee, en ik wil het geen luchtbel noemen, maar bang dat ze zich aan het vergalopperen zijn ben ik wel. De weg naar betaald voetbal en daarmee het draagvlak zal toch geleidelijk moeten groeien en het gaat allemaal wel erg snel, al valt daar qua accommodatie tot dusver dan weer nauwelijks iets van te merken.
 

de waan

Well-known member
Piepklein valt ook wel weer mee, en ik wil het geen luchtbel noemen, maar bang dat ze zich aan het vergalopperen zijn ben ik wel. De weg naar betaald voetbal en daarmee het draagvlak zal toch geleidelijk moeten groeien en het gaat allemaal wel erg snel, al valt daar qua accommodatie tot dusver dan weer nauwelijks iets van te merken.

Nou ja, beetje overdreven misschien, maar meer dan 400 actieve leden heeft Achilles'29 volgens mij niet, dus dan moeten al die teams (1e, beloften, 1e zondag, A1, B1, C1) toch voornamelijk van buitenaf worden gevuld. Lijkt me erg lastig om dan je eigen clubcultuur vast te houden.
 

Susa

New member
Ze hebben veel jeugdleden van de N.E.C amateurs overgenomen en ook de nodige trainers geloof ik.
 
G

Gast

Guest
dus dan moeten al die teams (1e, beloften, 1e zondag, A1, B1, C1) toch voornamelijk van buitenaf worden gevuld. Lijkt me erg lastig om dan je eigen clubcultuur vast te houden.

Volgens mij gebeurt dat sowieso al sinds Achilles een topamateurclub genoemd mag worden. De spelers en trainers komen echt niet allemaal uit Groesbeek en directe omgeving, maar ze scouten in de wijde omgeving bij de amateurs en nemen daar de beste van over.
Neemt niet weg dat ik de inschrijving van een zondagteam opmerkelijk vind, tenzij dat puur recreatief bedoeld is, of misschien juist w?l voor de Groesbekers die bij Achilles op niveau willen voetballen en het betaald voetbal niet aankunnen of niet zien zitten?
 
G

Gast

Guest
Achilles stelde me ?cht teleur vanavond tegen Utrecht. De 0-3 uitslag viel nog laag uit, het niveauverschil was erg groot. Dan deden bij Achilles de beste spelers niet mee (Hendriks, Thoone, Dingil) maar ook de nieuwkomers imponeerden allerminst. Het was slechts een oefenwedstrijd en daarom voor ze hopelijk geen voorbode voor komend seizoen...
 

Sjorro

Member
Voorlopig nog geen kunstgras voor het hoofdveld van Achilles, Gemeente kan op korte termijn geen garantstelling verlenen aan de Heikantbewoners.
 
Bovenaan